AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #1 Del Skrevet 29. januar 2022 Dere som kan styrketrening, kan dere se hva som kan forbedres med teknikken her? Antar det er markløft eller rumensk markløft som kjøres. Anonymkode: bc263...f18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 31. januar 2022 #2 Del Skrevet 31. januar 2022 Det er i alle fall ikke god teknikk! Rumenske markløft har en liten knekk i knærne. Men ryggen skal ikke være slik, på rumenske, strake, sumo eller noen form for markløft. Hun har nok for mye vekt på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 31. januar 2022 #3 Del Skrevet 31. januar 2022 Eh, den ryggen krummer seg kanskje en del? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 31. januar 2022 #4 Del Skrevet 31. januar 2022 miss summers skrev (39 minutter siden): Det er i alle fall ikke god teknikk! Rumenske markløft har en liten knekk i knærne. Men ryggen skal ikke være slik, på rumenske, strake, sumo eller noen form for markløft. Hun har nok for mye vekt på. Diskutabelt. Jeg synes det er vanskelig å se fra de to bildene om hun gjør det riktig eller ikke. Klarer ikke å se korsryggen skikkelig. Hun har en krumming i øvre del av rygg, men når det blir tungt nok får jo alle det: Med det sagt, så er jeg enig i at det fra den vinkelen og disse bildene kan se litt "sketchy" ut. Jeg er med på notene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 31. januar 2022 #5 Del Skrevet 31. januar 2022 Sandum.PT skrev (15 minutter siden): Diskutabelt. Jeg synes det er vanskelig å se fra de to bildene om hun gjør det riktig eller ikke. Klarer ikke å se korsryggen skikkelig. Hun har en krumming i øvre del av rygg, men når det blir tungt nok får jo alle det: Med det sagt, så er jeg enig i at det fra den vinkelen og disse bildene kan se litt "sketchy" ut. Jeg er med på notene Jeg ville aldri noensinne fulgt "netfit", som er en avdanka fotballspiller og hans polerte frues liksom-treningsselskap, råd eller veiledning for noe som helst i livet. I alle fall ikke trening. Med det sagt, det er mye variert teknikk der ute i verden, krumming i øvre rygg er ikke indikasjon på en god teknikk i alle fall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 31. januar 2022 #6 Del Skrevet 31. januar 2022 miss summers skrev (43 minutter siden): Jeg ville aldri noensinne fulgt "netfit", som er en avdanka fotballspiller og hans polerte frues liksom-treningsselskap, råd eller veiledning for noe som helst i livet. I alle fall ikke trening. Med det sagt, det er mye variert teknikk der ute i verden, krumming i øvre rygg er ikke indikasjon på en god teknikk i alle fall. Kjenner ikke godt til fyren må jeg innrømme. Men ja, enig. Men det trenger ikke være en indikasjon på dårlig teknikk heller! Nødvendigvis. Henger jo litt sammen den ryggsøylen Men altså, fleksjon i korsrygg som "farlig" har heller ikke ekstremt solid støtte i den vitenskapelige litteraturen. En veldig god gjennomgang: https://www.strongerbyscience.com/lumbar-flexion/ Det er litt kontekstbasert. Generelt bør (sannsynligvis) tunge løft utføres så nær "nøytral" som mulig, selv om det ofte også er i fleksjon i realiteten, men basert på type idrett som stiller kravene kan det være nødvendig å faktisk trene i og gjennom fleksjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 1. februar 2022 #7 Del Skrevet 1. februar 2022 Interessante innlegg om krum rygg: https://www.instagram.com/p/CQjPtO-KHjp/?utm_medium=copy_link https://www.instagram.com/p/CT388lKDEi7/?utm_medium=copy_link Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #8 Del Skrevet 1. februar 2022 Den siste videoen med markløft fra netfit, viser jo at "vanlige markløft" utføres rimelig feil. Anonymkode: bc263...f18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 1. februar 2022 #9 Del Skrevet 1. februar 2022 35 minutter siden, AnonymBruker said: Den siste videoen med markløft fra netfit, viser jo at "vanlige markløft" utføres rimelig feil. Anonymkode: bc263...f18 Hadde vært mer lærerikt om du sa hva som er feil? Eller er tittelen på tråden feil? Er dette egentlig en tråd for å diskutere Netfit? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå