Gå til innhold

Hvorfor ser katter så sure ut?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg elsker katter, men har lurt på hvorfor de ser så sure ut noen ganger, er de sure? Som dette eksemplet

image.jpeg.2ea5f08c7928b8784d72d42de033aa7f.jpeg

Anonymkode: a84c3...c31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer veldig an på. Vår kan ha de uttrykkene der, i tillegg til «dådyrøyne» hvis hu vil noe 😅 

Anonymkode: cffa4...2d6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det kommer veldig an på. Vår kan ha de uttrykkene der, i tillegg til «dådyrøyne» hvis hu vil noe 😅 

Anonymkode: cffa4...2d6

Min kan ligge å bare stirre på meg med det sure blikket, så lurer nesten på om hun er sur for noe 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg elsker katter, men har lurt på hvorfor de ser så sure ut noen ganger, er de sure? Som dette eksemplet

Katter er ikke sure. Bare dømmende....😉

• Hjerte 1
Gjest Ghostface
Skrevet

Vet ikke, har bare sett snille og glade katter.

Skrevet

Hvis du ser katten fra siden, så ser det ut som den smiler. 

Anonymkode: 436ea...7d2

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Katter har annerledes bein- og muskel-struktur i ansiktet enn mennesker. Derfor mistolker vi ofte kattens ansiktsuttrykk fordi vi sammenlikner med mennesker. Hunder likner visst mer på mennesker og har derfor ansiktsuttrykk som er lettere å tolke etter hva jeg har lest (vet ikke hvor vitenskaplig dette er altså)

Noen katter har jo også et naturlig utseende som er det vi på et menneske forbinder med sure, som eksemplet over der øynene er litt sånn skjeve og knepne og det ser ut som den rynker øyenbrynene sint, men sannsynligvis er det bare sånn beinstrukturen til den katten er. 

Skal sies at min katt kan både se dådyrsøt, kosetryne og sur ut og jeg ser ganske godt forskjell men det er litt andre forskjeller enn man ser på et menneske og jeg ser det gjerne i forbindelse med kroppspråk og ører.

Anonymkode: a21b2...4d9

Skrevet

De planlegger verdensherredømme. 

Anonymkode: 9689d...cd2

• Liker 5
Skrevet

Nå er ikke jeg noen "katte-ekspert", men den katten der ser veldig fornøyd ut, og ikke det minste "sur"... Hadde vi kunnet få en liten "audio-snutt" ifra når bildet var tatt - så hadde jeg vært villig til å sette penger på at den kÆtta der maler. :opplyser:

• Liker 3
Skrevet

De har ikke så mange muskler i ansiktet, begrensa muligheter til å uttrykke seg med mimikk. Hvis man ser ansiktet nedenfra ser det som regel ut som de smiler, som en slange. 

Det sagt - katter ❤️

Anonymkode: c61d3...bd0

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan ha med beinoppbygging som noen sier. Golden Retriever og Samojed hunder ser jo alltid glade ut fordi de smiler, mens en pitbull ser mere *slem* ut hvis du skjønner hva jeg mener.

Anonymkode: 610b4...92c

Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg synes ikke at den katten så sur ut. Ser ut som en avslappet katt. Man kan ofte se det på øynene på katter når man skal se hva slags humør de er i og i tillegg kroppsspråk.

Jeg har litt erfaring med katter og synes ofte ikke at katter ser sure ut når folk sier "så sur den katten ser ut". Noen katter har et naturlig surt uttrykk i ansiktet og enkelte er blitt kjendis på grunn av det også.

Skrevet

De er sure, fordi de egentlig er perfekte mordermaskiner, men de veier rundt 5-8 kilo og vi plukker de opp hele tiden og nusser på de.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

"Hvis blikk kunne drepe.."

Skrevet
Bålkaffe skrev (5 minutter siden):

De er sure, fordi de egentlig er perfekte mordermaskiner, men de veier rundt 5-8 kilo 

8 kilo med katt faktisk. Spiste den opp all julematen i år ?

Skrevet
PITTY skrev (Akkurat nå):

8 kilo med katt faktisk. Spiste den opp all julematen i år ?

Gjett a.

Skrevet

Denne slår alle. Denne katten ER virkelig gretten og "pissed off", den ser ikke bare sånn ut, nei! :fnise:

fuckupsomeone.JPG

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns min Katt ser sur ut noen ganger. Det er når han ikke får smake på maten min eller klatre på møblene 😸

Anonymkode: 1d067...fc7

Skrevet

Tror de syns de er sexy sånn. Jeg liker hunder de smiler og logrer og nusser og klemmer og leker og er alltid glad. 

Anonymkode: 446dd...6f8

Skrevet

Katter har smale øyne når de er fornøyde. Så det sure, "pissed off" uttrykket betyr faktisk at de koser seg :)

Anonymkode: 0cf4b...a7e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...