Gå til innhold

Omgangssyken 😬

Fremhevede innlegg

Skrevet

Minste begynte torsdag kveld. Jevne mellomrom mellom oppkast. Kan gå timer. Men han holder fortsatt på 🙈 5åringen starta i dag klokka 15:00. Har foreløpig hatt 2 omganger, mens minste har hatt over 10.

Minste kaster kun opp saft.

Dere som nylig har hatt det, hvor lenge holdt det på? Håper det gir seg snart, syntes jo synd på barna 🙈 har ikke fått det selv enda, men regner med det kommer i morgen 😅

De vil ikke ha noe mat, men spiser ritz kjeks, som de begynte med i kveld.

Hva er det deres barn drikker/spiser?

Anonymkode: e9e49...6c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Minste begynte torsdag kveld. Jevne mellomrom mellom oppkast. Kan gå timer. Men han holder fortsatt på 🙈 5åringen starta i dag klokka 15:00. Har foreløpig hatt 2 omganger, mens minste har hatt over 10.

Minste kaster kun opp saft.

Dere som nylig har hatt det, hvor lenge holdt det på? Håper det gir seg snart, syntes jo synd på barna 🙈 har ikke fått det selv enda, men regner med det kommer i morgen 😅

De vil ikke ha noe mat, men spiser ritz kjeks, som de begynte med i kveld.

Hva er det deres barn drikker/spiser?

Det kan sitte i 3-4 dager. Drikke myyye væske (helst ikke sukkerfritt).

Gi barna pinneis, saft, juice etc. Bare de holder seg hydrert og får opp blodsukkeret litt. 

Paracet for feber og våt klut i panna.

Viktig med salt og vann, bare prøv deg frem med litt forskjellig. Masse god bedring 😊

• Hjerte 1
Skrevet

50-50 eplejuice og Farris fikk jeg i ungene her når de spøy. Både sukker og salt er bra.

Kan fort vare et par dager dessverre.... som regel er det over på kanskje 12 timer, men det kan drøye en stund også.

Anonymkode: 056c1...a59

• Hjerte 1
Skrevet

Blir man automatisk syk selv når barna blir syke?

Anonymkode: c9ef1...824

Skrevet

Hvor i landet er dette? Jeg bor i Stavanger og trodde vi alle bar ferdige led dette før jul.. grøss… 

Anonymkode: 70a47...73b

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvor i landet er dette? Jeg bor i Stavanger og trodde vi alle bar ferdige led dette før jul.. grøss… 

Anonymkode: 70a47...73b

er utbrudd i barnehagen desverre. havnås, i indre østfold bor jeg:) det kan man desverre få hele året. selvom det er vanligst på vintertid. sist jeg hadde det var for 2.5 år siden, det var i august 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Blir man automatisk syk selv når barna blir syke?

Anonymkode: c9ef1...824

hatt det myye iløpet av de årene 5åringen starta i barnehage, aldri sluppet unna selv 😅

Skrevet

Tusen takk for svar og tips:) 5åringen fikk heldigvis det kun 2 ganger med oppkast i går. minste fikk det 11-12 ganger, 2 ganger natt til i dag.  ingen har kasta opp i dag, og de har spist litt kjeks og tomatsuppe, så ser ut til at det er ferdig ❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...