Gå til innhold

Både hamster og katt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er din erfaring med å ha både hamster og katt? 

Anonymkode: aa04e...396

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må passe på hamsteren godt hvis den er ute, for i løpet av et kvart sekund så tar katten den!

Anonymkode: bd28d...002

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på. 

Vi har hatt mange katter. Noen er jegere uansett hva. Og noen vil bare kose uansett hva. 

Blant annet hadde vi en katt som bare elsket våre småpapegøyer ("love birds"). Vi hadde dem i et stort bur, og katten kom til buret for å få kos! Han stakk poten inn i buret, og fuglene småbet. Og katten malte og koste seg. 

Den andre katten vi hadde på samme tid, kunne ikke være på samme rommet som fugleburet. Den hadde jaktinstinkt som bare det. Der var det hverken kosing eller maling for å si det sånn. 

Anonymkode: b1072...165

Skrevet

For vår del går det veldig fint. Har to katter som ikke kunne brydd seg mindre om hamsteren i buret. De bryr seg heller ikke når vi tar hamsteren ut, men vi passer selvsagt på hele tiden og lukker dører for sikkerhetsskyld.

Anonymkode: 8dbf0...f79

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1/28/2022 den 19.25):

Hva er din erfaring med å ha både hamster og katt? 

Anonymkode: aa04e...396

Ikke lurt! Mine barn har katt, og får ikke hamster. Små dyr i bur har det jævlig nok fra før, om de ikke skal ha et rovdyr luskende rundt buret.

Skrevet

Pusen vår er veldig fasinert av hamsteren vår. Sitter leeeenge og stirrer med store øyne. Tørr definitivt ikke å ha pus i samme rom når hamsteren er ute av buret.

Gjest rampenissen72
Skrevet

Hamsteret lukter jo katten og det tilfører mye stress. Anbefales ikke mtp hamsteret. 

Skrevet

De har ikke brydd seg om hverandre i det hele tatt. 

Anonymkode: 65244...f5f

Skrevet

Katten hoppet opp på buret og klarte å komme seg inn i buret og drepte hamsteren vår. Har aldri likt katter og særlig ikke etter det, spesielt… Hamsteren sto på broren min sitt rom, og katten hadde egentlig ikke adgang til 2. og 3. etg. siden dem alltid bæsjet inne.  Men en den lurte seg inn på rommet en dag vi var på skolen. Hamsteren var så søt. Det var en gul vanlig hamster. Veldig snill. 

Anonymkode: 53f2f...1d8

Skrevet
chi skrev (7 minutter siden):

Pusen vår er veldig fasinert av hamsteren vår. Sitter leeeenge og stirrer med store øyne. Tørr definitivt ikke å ha pus i samme rom når hamsteren er ute av buret.

Du kan aldri stole på en katt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Katten hoppet opp på buret og klarte å komme seg inn i buret og drepte hamsteren vår. Har aldri likt katter og særlig ikke etter det, spesielt… Hamsteren sto på broren min sitt rom, og katten hadde egentlig ikke adgang til 2. og 3. etg. siden dem alltid bæsjet inne.  Men en den lurte seg inn på rommet en dag vi var på skolen. Hamsteren var så søt. Det var en gul vanlig hamster. Veldig snill. 

katter jakter. det er instink. du kan ikke skylde på katta her.

Anonymkode: 5d490...1a1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

katter jakter. det er instink. du kan ikke skylde på katta her.

Anonymkode: 5d490...1a1

Det var katten sin skyld. 

Gjest hellokitty
Skrevet

Jeg har hatt hamster og katt samtidig. Katten brydde seg overhodet ikke, men jeg hadde hamsterne på eget rom uansett som katten ikke fikk være på. Hadde også helplast bur med lokk på toppen. Gikk helt fint.

Skrevet

Hamsteren min gikk løst i hele huset. Katten gadd ikke bry seg. 

Anonymkode: e18d5...11a

Skrevet

Det gikk ikke så bra for vår hamster.. Et lite sekund uoppmerksomhet fra den ene tenåringen vår og den var blitt kattemat...🥺

Anonymkode: 015d2...ae1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...