Gå til innhold

KaDust's møte med hverdagen


KaDust

Anbefalte innlegg

Nei, altså, jeg fant ut at jeg starter heller på nytt enn å gå tilbake til dagboken jeg opprettet i 2016.

Jeg vil bare skrive helt tilfeldige ting jeg trenger å få utløp for, som regel irritasjoner rundt det å ha ADHD. Men det blir nok alt mulig vrøvl, og jeg håper noen vil vrøvle med meg. Åpen for at hvem som helst kommer innom her og snakker om hva enn de vil også, samtaler er hyggelige og jeg er ikke helt tradisjonell dagbok-type.

Kan skrive litt om meg selv senere, jeg begynner dagboken med å skrive om dagens irritasjonsmoment ala ADHD:

Lagde middag, Sloppy Joe's, og skulle ha noisettes som tilbehør. Mest fordi det var det eneste jeg hadde igjen av potet-tilbehør i huset, men de er potet-favoritten min så jeg gledet meg veldig mye til å spise. Maten er ferdig, jeg danderer alt på tallerkenen, and what does my brain do? Tar etter den største børsa med krydder jeg finner i krydderhylla, tross alt er jo grillkrydderet på den størrelsen, og ser selvfølgelig ikke på krydderet før jeg heller det over noisettene. It smelled funky.

What did i spice my noisettes with? Kanel. KANEL. K-A-N-E-L.

Jaja, Sloppy Joe's burgerne var hvertfall gode, but the noisetteeees 😩 I wanted them so badly.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker forresten skoene jeg fikk i dag. Så de for første gang for ett år siden og måtte spare. SOOO WORTH IT. De er godt paddet i hælen, så litt som å gå på en pute. 

Kosebuksa er også ny, deilig å endelig ha en som ikke blotter anklene mine når jeg setter meg ned.

0380249C-BAAC-4548-ACF0-D54CBE54ABBE.thumb.jpeg.abdd1884b48bb09f03344010979eb613.jpeg6807ABE1-2642-4881-8583-61D9DB2EB15E.thumb.jpeg.eb131c3c2edc112c5802ce4a481ad738.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gjort noe moro i helga? Anything exciting happened?

I didnt get the weekend i wanted, så er trist for at den er over. Noen andre som sliter med å sovne søndagskvelden fordi de gruer seg til en ny arbeidsuke? Selvom man liker jobben? Jeg er bare ikke lagd for rutine eller timeplaner, at arbeid må skje på visse tidspunkt. Det jeg elsket med å studere var friheten til å styre tiden min selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I want more plants, but they so exspensive :sur:

Vil fylle tomrommet bak sofaen med store planter. Hadde vært godt for innemiljøet 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5511D355-C5BE-4192-A269-275D813AEC5F.thumb.jpeg.f600b0df06b882bcca7647d7edb135ad.jpeg

Er jævelig heldig med beliggenhet av huset, lite lysforurensning gir veldig stjerneklar himmel. Ser såklart mye mer IRL enn på bildet. Nå, om bare naboen nedi veien hadde skrudd av utelysa sine også… Jeg kan skimte galaksestøvet i Melkeveien.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaDust skrev (På 28.1.2022 den 19.56):

Elsker forresten skoene jeg fikk i dag. Så de for første gang for ett år siden og måtte spare. SOOO WORTH IT. De er godt paddet i hælen, så litt som å gå på en pute. 

Kosebuksa er også ny, deilig å endelig ha en som ikke blotter anklene mine når jeg setter meg ned.

0380249C-BAAC-4548-ACF0-D54CBE54ABBE.thumb.jpeg.abdd1884b48bb09f03344010979eb613.jpeg6807ABE1-2642-4881-8583-61D9DB2EB15E.thumb.jpeg.eb131c3c2edc112c5802ce4a481ad738.jpeg

Fin mage. Første bildet viste mer av magen din enn skoene. 

Endret av Klink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ramler innom. prøvde meg på sånn dagbokgreie igjen, jeg også, men fant ut at jeg verken har tålmodighet eller lyst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Klink said:

Fin mage. 

Takk, jobber hardt for den :nigo:

1 minutt siden, SidFernwilter said:

ramler innom. prøvde meg på sånn dagbokgreie igjen, jeg også, men fant ut at jeg verken har tålmodighet eller lyst. 

Derfor jeg ikke har tradisjonell «Hallo, dagboken, i dag har jeg…» men heller skriver shit som jeg vil fortelle noen, eller bare meg selv. 😈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaDust skrev (Akkurat nå):

 

Derfor jeg ikke har tradisjonell «Hallo, dagboken, i dag har jeg…» men heller skriver shit som jeg vil fortelle noen, eller bare meg selv. 😈

det var min taktikk også, men så kom jeg på at jeg var kjedelig. og, ikke gidder høre etter på meg selv ^^ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, med tanke på tittelen jeg valgte på dagboken burde jeg kanskje nevne en situasjon på søndag.

Dassen tetta seg på en slik måte at eneste løsningen var å ta hånda nedi og dra ut det som tetta. Dette er første gangen jeg opplever det på en do i bolig jeg selv bor i (skjedd ved et par anledninger hos ei som har gammelt toalett med veldig brå vinkel og lite oppsluk), bare sånn for å konstantere at dette absolutt ikke er hverdagslig for meg.

Men ADHD meg da, glemte jo å ta frem pose først. Så jeg satt med gjennomvåt bæsj og papir i hånda over en lengre periode mens jeg prøvde å fomle til en pose med den ledige hånda mi. Brukte en halvtime etterpå, på å få vaska meg, følte meg så jævelig skitten 😤😭😂

Endret av KaDust
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mensen i dag, but who the fuck cares IT IS SNOWING. Legit tok en halvtime pause fra jobb for å gå tur i snøværet. So happy 🥰 

2AD4ED87-80DF-4A66-9E6E-8068DFB9C857.thumb.jpeg.5092a1d3dc275001661fc541dbf25779.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftfuktigheten inne skal helst ligge mellom 40-60%, alt under 30% gjør at det går utover helsa.

Hvor høy er luftfuktigheten min? 17 %. Ikke rart jeg sliter med migrene for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sensory issues er en vanlig del av ADHD, og jeg hater feks å bli klissete eller oljete på hendene. Når jeg har mensen topper det seg, så nå takler jeg ikke følelsen av salt på hendene heller. Så da spiser jeg ritz med spisepinner 👀

image.thumb.jpg.1e2e850ce9fb31a1645266f360aced7f.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg skulle ha sovet for typ 2.5 time siden senest, meeeen.. Typen spurte om jeg ville spille rundt kl 21. Det var så sykt moro og i tillegg sykt deilig å høre stemmen hans igjen. :rodmer: 

Brått hører jeg han si «Oi klokka er halv ett». Ops. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dustete

Altså. HEI DU! måtte jeg bare si

Jeg bruker å si min adhd er som en liten demon, eller leprecon som jeg sitter på skuldrene til, og drar i de blodrøde hornene for å holde han igjen 🤣 Funker iblant, iblant ikke. Men med 40 års øving tar det seg til slutt.

Måtte le litt av dohistorien 🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klink skrev (På 31.1.2022 den 23.46):

Fin mage. Første bildet viste mer av magen din enn skoene. 

Ja, det var et skikkelig skrytebilde! Herregud, man ser jo ikke skoa engang... 🙄

Nå tenker du sikkert at jeg er usaklig og barnslig bare fordi jeg er missunnelig. Du har nok også lyst til å gå til personlig angrep på meg og si at jeg bare er misunnelig fordi jeg helt sikkert er feit selv... typisk KG-ting...

Og du hadde hatt helt rett!

Flytti satan så misunnelig jeg er på magen din! 🤣🤩 DAAAAAAAMN!

Hilsen tjukkebolla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, loveli said:

Ja, det var et skikkelig skrytebilde! Herregud, man ser jo ikke skoa engang... 🙄

Nå tenker du sikkert at jeg er usaklig og barnslig bare fordi jeg er missunnelig. Du har nok også lyst til å gå til personlig angrep på meg og si at jeg bare er misunnelig fordi jeg helt sikkert er feit selv... typisk KG-ting...

Og du hadde hatt helt rett!

Flytti satan så misunnelig jeg er på magen din! 🤣🤩 DAAAAAAAMN!

Hilsen tjukkebolla.

Tror noen så for mye på magen min til å legge merke til at jeg også skrev om buksa i innlegget 👀😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro ut på butikken for å kjøpe ritz. Kom hjem med opptenningsved og et speil. Close enough, right? 
 

#adhd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaDust skrev (3 minutter siden):

Tror noen så for mye på magen min til å legge merke til at jeg også skrev om buksa i innlegget 👀😂

 

Bukse? 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...