AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #1 Del Skrevet 28. januar 2022 Har noen her erfaring som forsikringsrådgiver og kan fortelle noe om jobben i praksis, lønn, osv? Anonymkode: 443db...f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #2 Del Skrevet 28. januar 2022 Det er en selgerjobb med finere navn. Anonymkode: e413e...7fc 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #3 Del Skrevet 28. januar 2022 Jobbet noen år som det for lenge siden. Det var dørgende kjedelig. Primært en salgsjobb, lite meningsfylt. Lønna var helt OK, men det er så lenge siden at det neppe er relevant for deg. Anonymkode: f92b0...846 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #4 Del Skrevet 28. januar 2022 Har jobbet som forsikringsrådgiver i 7 år, inngående kundesenter. Har trivdes kjempegodt. Hos oss har vi veldig mye fokus på rådgiving, og med erfaringen så fører rådgivning naturlig til salg. Det er ikke like mye salgsfokus nå som før, mer på at kundene skal ha de forsikringene de trenger og å kunne ta opplyste valg. Det krever initiativ, men vi gjør ekstremt mye mer enn å selge så at det er en glorifisert selgerjobb stemmer ikke like godt de siste 5 årene som før. Det er mye faktura og mye vilkår, og på inngående så er det ofte kundene som bestemmer hva de ønsker å snakke om. Det er en utrolig stabil jobb, vi har hatt godt miljø, mange goder, mye satsning på de ansatte, hjemmekontor og så lenge du er nysgjerrig og liker å snakke med folk så anbefaler jeg det 100%. Hvilket selskap lurer du på å søke i? Anonymkode: b026f...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #5 Del Skrevet 28. januar 2022 Jeg signerer den over her. Jobber selv som forsikringsrådgiver, gikk fra en typisk øk/adm stillig til forsikring fordi jeg hadde et behov for å " være med folk" igjen. Varierte lønnsforhold alt etter som hvilket selskap du ser for deg. Jeg har både fastlønn og provisjonsavlønning, noe som gir meg en relativt solid lønn. Men vær obs på at hvis det er provisjonsavlønning så krever det en innsats, finnes nok av de som soser bort dagen på fb,vg, finn.no og klager på at de ikke tjener nok. På provisjon er du din egen lykkes smed - og det krever struktur. Forsikringsbransjen er som over nevnt heldigvis på tur til å riste av seg cowboy tiden på 90/2000 tallet, mye høyere faglig kompetanse ute å går nå enn for få år siden. Det skjer også mye spennende på utviklingssiden i de forskjellige selskapene for tide. Det er mye frihet, både i form av hvor jobben skal gjøres hjemmekontor/kontoret men også i for av hvordan du går frem for å gjøre jobben. Svært lite detaljstyring fra ledere! Hos oss er vi et enormt bra team hvor vi alle jobber individuelt men vi kommer hele tiden med innspill til hverandre, har vært i to forskjellige selskaper og begge gangene har det klaffet 100% med arbeidsmiljøet. Vi gleder oss til å være sammen og drar nytte av hverandre. Ikke mist er det en bransje hvor de er flinke til å gi skryt der skryt er fortjent. Mitt inntrykk generelt er at det er en bransje hvor den enkelte ansatte ikke blir glemt og gjemt bort, om man viser litt ambisjoner så er det også relativt lett å stige i gradene. Men det er fortsatt en jobb man må være " typen til". Du må like mennesker, tåle at det brenner på dass av å til, ikke ha telefon angst, ha evnen til å jobbe strukturert og ta ansvar. Det er også en fordel om man er flink med detaljer, jeg kan samtlige selskapers dekninger og poliser inn å ut... dette er tilbake til at det er mye rådgivning nå, så man må kunne tilengne seg endel kunskaper rundt ikke bare sitt eget produkt men også hva konkurrenter er dårlig på. Personlig mener jeg det bør være obligatorisk med en eller annen "service" jobb for alle mennesker, mange interessante karakter der ute i Norges land! Lykke til med valget! Anonymkode: 2e95a...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #6 Del Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har jobbet som forsikringsrådgiver i 7 år, inngående kundesenter. Har trivdes kjempegodt. Hos oss har vi veldig mye fokus på rådgiving, og med erfaringen så fører rådgivning naturlig til salg. Det er ikke like mye salgsfokus nå som før, mer på at kundene skal ha de forsikringene de trenger og å kunne ta opplyste valg. Det krever initiativ, men vi gjør ekstremt mye mer enn å selge så at det er en glorifisert selgerjobb stemmer ikke like godt de siste 5 årene som før. Det er mye faktura og mye vilkår, og på inngående så er det ofte kundene som bestemmer hva de ønsker å snakke om. Det er en utrolig stabil jobb, vi har hatt godt miljø, mange goder, mye satsning på de ansatte, hjemmekontor og så lenge du er nysgjerrig og liker å snakke med folk så anbefaler jeg det 100%. Hvilket selskap lurer du på å søke i? Anonymkode: b026f...6fd Må bare legge til her. Jeg jobber på 100% fastlønn + konsernbonus en gang i året. Nyansatte starter på mellom 420 og 440k ca. Jeg har ca 520k, startet på 395k. Konsernbonusen er på like over 30k i året så lenge selskapet går bra, men det har det gjort de siste årene. Jobber du en plass med provisjon så krever det såklart mer salgsfokus, men så lenge du er genuin og ærlig hele tiden samt kan produktene så er det ikke et problem å selge. Folk er interessert i å bytte selskap om de får en god deal. Så lenge man følger opp det man skal og aldri smører på uærlighet for å få salg så er det ikke et problem når man bli sikker i jobben. Anonymkode: b026f...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 29. januar 2022 #7 Del Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har jobbet som forsikringsrådgiver i 7 år, inngående kundesenter. Har trivdes kjempegodt. Hos oss har vi veldig mye fokus på rådgiving, og med erfaringen så fører rådgivning naturlig til salg. Det er ikke like mye salgsfokus nå som før, mer på at kundene skal ha de forsikringene de trenger og å kunne ta opplyste valg. Det krever initiativ, men vi gjør ekstremt mye mer enn å selge så at det er en glorifisert selgerjobb stemmer ikke like godt de siste 5 årene som før. Det er mye faktura og mye vilkår, og på inngående så er det ofte kundene som bestemmer hva de ønsker å snakke om. Det er en utrolig stabil jobb, vi har hatt godt miljø, mange goder, mye satsning på de ansatte, hjemmekontor og så lenge du er nysgjerrig og liker å snakke med folk så anbefaler jeg det 100%. Hvilket selskap lurer du på å søke i? Anonymkode: b026f...6fd Har du erfaring fra if eller fra watercircel forsikring? Hvordan type goder og årslønn er det snakk om kan være aktuell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 29. januar 2022 #8 Del Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg signerer den over her. Jobber selv som forsikringsrådgiver, gikk fra en typisk øk/adm stillig til forsikring fordi jeg hadde et behov for å " være med folk" igjen. Varierte lønnsforhold alt etter som hvilket selskap du ser for deg. Jeg har både fastlønn og provisjonsavlønning, noe som gir meg en relativt solid lønn. Men vær obs på at hvis det er provisjonsavlønning så krever det en innsats, finnes nok av de som soser bort dagen på fb,vg, finn.no og klager på at de ikke tjener nok. På provisjon er du din egen lykkes smed - og det krever struktur. Forsikringsbransjen er som over nevnt heldigvis på tur til å riste av seg cowboy tiden på 90/2000 tallet, mye høyere faglig kompetanse ute å går nå enn for få år siden. Det skjer også mye spennende på utviklingssiden i de forskjellige selskapene for tide. Det er mye frihet, både i form av hvor jobben skal gjøres hjemmekontor/kontoret men også i for av hvordan du går frem for å gjøre jobben. Svært lite detaljstyring fra ledere! Hos oss er vi et enormt bra team hvor vi alle jobber individuelt men vi kommer hele tiden med innspill til hverandre, har vært i to forskjellige selskaper og begge gangene har det klaffet 100% med arbeidsmiljøet. Vi gleder oss til å være sammen og drar nytte av hverandre. Ikke mist er det en bransje hvor de er flinke til å gi skryt der skryt er fortjent. Mitt inntrykk generelt er at det er en bransje hvor den enkelte ansatte ikke blir glemt og gjemt bort, om man viser litt ambisjoner så er det også relativt lett å stige i gradene. Men det er fortsatt en jobb man må være " typen til". Du må like mennesker, tåle at det brenner på dass av å til, ikke ha telefon angst, ha evnen til å jobbe strukturert og ta ansvar. Det er også en fordel om man er flink med detaljer, jeg kan samtlige selskapers dekninger og poliser inn å ut... dette er tilbake til at det er mye rådgivning nå, så man må kunne tilengne seg endel kunskaper rundt ikke bare sitt eget produkt men også hva konkurrenter er dårlig på. Personlig mener jeg det bør være obligatorisk med en eller annen "service" jobb for alle mennesker, mange interessante karakter der ute i Norges land! Lykke til med valget! Anonymkode: 2e95a...6d2 Hvilket selskap jobber du for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #9 Del Skrevet 29. januar 2022 Kaneel skrev (4 timer siden): Har du erfaring fra if eller fra watercircel forsikring? Hvordan type goder og årslønn er det snakk om kan være aktuell? Jobber I If 😊 Har ingen kjennskap til Watercircle. Gode uføre og livsforsikringer, helseforsikring, reiseforsikring, gode rabatter på forsikring, treningsfri, hjemmekontor, sponser 5k til å innrede hjemmekontor, topp pensjonssparing på 7%, gratis frukt på kontoret og juice, melk (i kantina) kaffe. Stor, fantastisk samling en gang i året. I år leide de hele Nidarosdomen, Nidarosdomens pikekor og Chris Holsten til privatkonsert blant annet. Dansere fra skal vi danse på kvelden. Harm og Hegseth som konferansier. Full hotell og oppvartning for alle. Vi ble flydd til Trondheim, men de som bor i Trondheim bodde også på hotell. Med andre ord, de slår på stortromma innimellom og det er stor stas De bryr seg mye om miljø på jobb, trivsel og at de ansatte skal ha det bra. Før var det også reiser man kunne kvalifisere seg til, men det har ikke vært det pga korona. Jeg har fått meg ny jobb nå og skal til en annen bedrift, kun fordi jeg ønsker å gjøre noe nytt. Er veldig redd for å angre på at jeg forlater If, det er virkelig en utrolig fin plass å jobbe. Anonymkode: b026f...6fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #10 Del Skrevet 29. januar 2022 Har jobbet som forsikringsrådgiver i noen år (er også autorisert). Det føles veldig meningsfylt i starten, og gøy å få salg og en viss grad av anerkjennelse, men så starter kjedsomheten. Du sier de samme strofene dag inn og dag ut. Bilforsikring har en mal, husforsikring har en mal, og så videre. Gjeeeesp…! Veldig mange kunder har også en grunnidé om at de blir lurt (hvilket er langt fra sannheten!), og er mistenksomme og lite imøtekommende. Du må regne med en skyllebøtte eller to, daglig. Lønna var på ca 450’, uten provisjon, men dette var for seks-syv år siden. Anonymkode: 31891...9e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #11 Del Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har jobbet som forsikringsrådgiver i noen år (er også autorisert). Det føles veldig meningsfylt i starten, og gøy å få salg og en viss grad av anerkjennelse, men så starter kjedsomheten. Du sier de samme strofene dag inn og dag ut. Bilforsikring har en mal, husforsikring har en mal, og så videre. Gjeeeesp…! Veldig mange kunder har også en grunnidé om at de blir lurt (hvilket er langt fra sannheten!), og er mistenksomme og lite imøtekommende. Du må regne med en skyllebøtte eller to, daglig. Lønna var på ca 450’, uten provisjon, men dette var for seks-syv år siden. Anonymkode: 31891...9e2 Hehe kjenner meg litt igjen i kjedsomheten ja, men etter å ha jobbet med forsikring så åpner det en del dører videre innen finans og kommunikasjon 😊 har fått en veldig god lønn og stilling i bank. Anonymkode: b026f...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #12 Del Skrevet 27. april 2022 Jeg har fått ny stilling som forsikringsrådgiver nylig. Og lurer på hvor i forsikringsselskapet kan man evt forhøre seg å starte å jobbe i, som ikke direkte krever bestått autorisasjon i f.eks skade eller personforsikring? Hadde vært fint å høre om hvilke muligheter som finnes hvis noen kan fortelle litt mer om dette Anonymkode: 411f7...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #13 Del Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (På 1/29/2022 den 19.12): Hehe kjenner meg litt igjen i kjedsomheten ja, men etter å ha jobbet med forsikring så åpner det en del dører videre innen finans og kommunikasjon 😊 har fått en veldig god lønn og stilling i bank. Anonymkode: b026f...6fd ☝️😊😊 Anonymkode: 411f7...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #14 Del Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (På 29.1.2022 den 15.15): Jobber I If 😊 Har ingen kjennskap til Watercircle. Gode uføre og livsforsikringer, helseforsikring, reiseforsikring, gode rabatter på forsikring, treningsfri, hjemmekontor, sponser 5k til å innrede hjemmekontor, topp pensjonssparing på 7%, gratis frukt på kontoret og juice, melk (i kantina) kaffe. Stor, fantastisk samling en gang i året. I år leide de hele Nidarosdomen, Nidarosdomens pikekor og Chris Holsten til privatkonsert blant annet. Dansere fra skal vi danse på kvelden. Harm og Hegseth som konferansier. Full hotell og oppvartning for alle. Vi ble flydd til Trondheim, men de som bor i Trondheim bodde også på hotell. Med andre ord, de slår på stortromma innimellom og det er stor stas De bryr seg mye om miljø på jobb, trivsel og at de ansatte skal ha det bra. Før var det også reiser man kunne kvalifisere seg til, men det har ikke vært det pga korona. Jeg har fått meg ny jobb nå og skal til en annen bedrift, kun fordi jeg ønsker å gjøre noe nytt. Er veldig redd for å angre på at jeg forlater If, det er virkelig en utrolig fin plass å jobbe. Anonymkode: b026f...6fd Hei! Kjekt å lese dine erfaringer innen forsikring! Jeg startet i april, bestod GOS i mai, og gikk raskt fra 75K i ukesbudsjett til 100K i budsjett fra høst... lå på 10% over dette målet første ukene i august. Men har fortsatt ikke stålkontroll på skadeforsikringene, og enda irriterende er det når kunder spør om personforsikring (som tydeligvis er noe jeg må gape opp og lære i tillegg selvom jeg ikke er autorisert innen skade enda, pga stive kolleger som vil ta minst mulig telefoner siden de har fått nye på laget). Men jeg vil fokusere på kvalitet i læringen min. Siden jeg ble ansatt gjennom manpower er dette kun oppdragsstilling. Og jeg føler ikke at jeg blir like godt fulgt opp i det hele tatt. Får jo aldri tid til å sitte på kursnettet og lese da alle stiller krav til at man må "slakte telefonkøen" Jeg digger jobben og den gode faste månedslønna på over 480K. ser stort potensiale med å lykkes, og digger bransjen. Er optimistisk. Men jeg trenger mer input. Mer læring. Og vet ikke hvordan jeg kan få tilegnet meg mest mulig kunnskap om skadeforsikringene. Det å få praktisk greie på bilforsikring, bonus, avskilting.. og fakturaspm ikke minst.. hade fakturahenvendelser.. men vil bli god på det..! Har lsm ingen jeg kan lære av... så er litt stuck 🙃 Anonymkode: 411f7...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #15 Del Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei! Kjekt å lese dine erfaringer innen forsikring! Jeg startet i april, bestod GOS i mai, og gikk raskt fra 75K i ukesbudsjett til 100K i budsjett fra høst... lå på 10% over dette målet første ukene i august. Men har fortsatt ikke stålkontroll på skadeforsikringene, og enda irriterende er det når kunder spør om personforsikring (som tydeligvis er noe jeg må gape opp og lære i tillegg selvom jeg ikke er autorisert innen skade enda, pga stive kolleger som vil ta minst mulig telefoner siden de har fått nye på laget). Men jeg vil fokusere på kvalitet i læringen min. Siden jeg ble ansatt gjennom manpower er dette kun oppdragsstilling. Og jeg føler ikke at jeg blir like godt fulgt opp i det hele tatt. Får jo aldri tid til å sitte på kursnettet og lese da alle stiller krav til at man må "slakte telefonkøen" Jeg digger jobben og den gode faste månedslønna på over 480K. ser stort potensiale med å lykkes, og digger bransjen. Er optimistisk. Men jeg trenger mer input. Mer læring. Og vet ikke hvordan jeg kan få tilegnet meg mest mulig kunnskap om skadeforsikringene. Det å få praktisk greie på bilforsikring, bonus, avskilting.. og fakturaspm ikke minst.. hade fakturahenvendelser.. men vil bli god på det..! Har lsm ingen jeg kan lære av... så er litt stuck 🙃 Anonymkode: 411f7...bdc Haha kommer aldri til å svare deg på noen noensinne igjen slik som du har oppført det i tidligere tråder når jeg har prøvd å hjelpe deg. Spesielt før du bestod skadeforsikring, du var et skikkelig troll. Kjenner det godt igjen. Chill og lykke til. Anonymkode: b026f...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #16 Del Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Haha kommer aldri til å svare deg på noen noensinne igjen slik som du har oppført det i tidligere tråder når jeg har prøvd å hjelpe deg. Spesielt før du bestod skadeforsikring, du var et skikkelig troll. Kjenner det godt igjen. Chill og lykke til. Anonymkode: b026f...6fd Åja var dette samme umodne ts? Du var førstemann oppførte deg ufin, så nå leste jeg kun én setning gadd ikke lese resten. Anonymkode: 411f7...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #17 Del Skrevet 31. august 2022 Dette innlegget ditt skal langt ned til bunns i kg. Kommer aldri noen sinne til å kommentere på dine innlegg igjen. Anonymkode: 411f7...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #18 Del Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Åja var dette samme umodne ts? Du var førstemann oppførte deg ufin, så nå leste jeg kun én setning gadd ikke lese resten. Anonymkode: 411f7...bdc Der var du ja 😂 Anonymkode: b026f...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #19 Del Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette innlegget ditt skal langt ned til bunns i kg. Kommer aldri noen sinne til å kommentere på dine innlegg igjen. Anonymkode: 411f7...bdc Åja, du tror det er jeg som er TS? Du har kanskje ikke lært deg anonym-koder. Ikke veldig overraskende forøvrig 😊 Anonymkode: b026f...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #20 Del Skrevet 12. juli 2023 Tar opp en gammel tråd og håper dere kan se bort ifra brukerdebatten. Er det noen her som kan fortelle litt om hverdagen som forsikringsrådgiver? Er det en vanskelig jobb å få? Og hvordan er lønna? Anonymkode: 98bba...ed1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå