Gå til innhold

Marimes prøvedagbok


Marime

Anbefalte innlegg

Hei, 

Etter å ha lest så mange fine dagbøker her inne så slenger jeg meg på og lager en selv. 

Jeg er 28 år og samboer er 31. (vi jobbet begge innenfor reiseliv når corona kom og har derfor utsatt prøving, men nå har begge fått seg ny og trygg jobb) Vi er fremdeles veldig tidlig i prøvingen og jeg kuttet ut p-pillene 20. desember. Hadde egentlig planer om å slutte på prevensjon og bruke litt tid på å bli kjent med syklusen, men når jeg først sluttet så fikk jeg veldig lyst til å hoppe i det med en gang 😅

Vi eier leilighet, men ser etter hus så om jeg ikke blir gravid med en gang så håper jeg at kan ta det med ro, da får vi i hvert fall bedre tid til å lete etter bolig 😊

Det hele føles litt overveldende og ekstremt spennende på en gang, samboer er veldig interessert, men skjønner nok ikke halvparten av hva jeg snakker om når jeg legger ut om el-tester, sykluser og alt det andre 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min første syklus endte på 27 dager og i følge Flo-appen så skulle jeg hatt eggløsning 2. januar. Det kan kanskje stemme, jeg hadde i alle fall mye murringer rundt denne datoen. Veldig rart og skulle bli kjent med systemet igjen😅 jeg har gått på p-piller siden jeg var 16 år og husker veldig lite av hvordan min syklus var før jeg begynte på p-piller. 
Jeg hadde også veldig smertefulle menstruasjoner, sånn at jeg kastet opp og besvimte på skolen og ble sendt hjem noen ganger. Håper veldig at det ikke blir sånn igjen nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også nettopp begynt å prøve, har veldig lyst å følge deg videre!

Krysser fingrene for at ikke mensen blir som ille som den var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig ruskemor! 
jeg har allerede lest gjennom din dagbok, skal følge deg også videre 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første menstruasjon etter bortfallsblødningen kom 17. januar. Jeg hadde forberedt meg på mye tull i syklus etter mange år på p-piller, men synes det virker lovende at den første syklusen endte på 27 dager. Flo estimerer eggløsning 30. januar og jeg begynte å ta el-tester allerede på CD9.

Og i morges beregnet flo el-testen til high, kanskje eggløsning er rett rundt hjørnet?

F0263DF0-43EB-4DA2-A4D9-EB6BB03F4947.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marime skrev (31 minutter siden):

Min første menstruasjon etter bortfallsblødningen kom 17. januar. Jeg hadde forberedt meg på mye tull i syklus etter mange år på p-piller, men synes det virker lovende at den første syklusen endte på 27 dager. Flo estimerer eggløsning 30. januar og jeg begynte å ta el-tester allerede på CD9.

Og i morges beregnet flo el-testen til high, kanskje eggløsning er rett rundt hjørnet?

F0263DF0-43EB-4DA2-A4D9-EB6BB03F4947.png

Det er jo kjempesterk EL-test, så her er det bare å legge inn aksjer! Tipper egget slipper allerede i morgen med den testen der! Så gøy at kroppen har kommet raskt inn i syklus etter p-pilleslutt 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yrno skrev (1 time siden):

Det er jo kjempesterk EL-test, så her er det bare å legge inn aksjer! Tipper egget slipper allerede i morgen med den testen der! Så gøy at kroppen har kommet raskt inn i syklus etter p-pilleslutt 😄

Så bra, her blir det nok en helg med mye kos ja 😅 

krysser fingrene for det, ser lovende ut i hvert fall 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er også i starten av prøving! Vil gjerne følge deg videre ☺️ 
 

Så fint at syklusen virker «i orden» så raskt! ☺️ Hurra for en helg med kos 💕☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin94 skrev (På 29.1.2022 den 8.44):

Hei! Er også i starten av prøving! Vil gjerne følge deg videre ☺️ 
 

Så fint at syklusen virker «i orden» så raskt! ☺️ Hurra for en helg med kos 💕☺️

Hei! Så hyggelig 🥰 har du også dagbok?

ja, krysser fingrene for det! Jaa, er gøy å være i gang 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mandag og 2 dpo, da begynner den spennende ventingen til man kan teste 😄 jeg håper å være tålmodig nok til å vente med testingen til 12 dpo, men vi får se hvordan det går 😅

Det ble i hvert fall en fin helg hvor vi fikk lagt inn mye aksjer, datenight på lørdagen og var på visning av hus på søndagen!

Nå skal jeg prøve og ikke lete etter symptomer og hver minste ting som kjennes annerledes ut, men det er ikke lett når det ligger i bakhodet hele tiden 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marime skrev (44 minutter siden):

Hei! Så hyggelig 🥰 har du også dagbok?

ja, krysser fingrene for det! Jaa, er gøy å være i gang 😄

Ja, den heter Katrins Prøvedagbok 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marime skrev (38 minutter siden):

Da er det mandag og 2 dpo, da begynner den spennende ventingen til man kan teste 😄 jeg håper å være tålmodig nok til å vente med testingen til 12 dpo, men vi får se hvordan det går 😅

Det ble i hvert fall en fin helg hvor vi fikk lagt inn mye aksjer, datenight på lørdagen og var på visning av hus på søndagen!

Nå skal jeg prøve og ikke lete etter symptomer og hver minste ting som kjennes annerledes ut, men det er ikke lett når det ligger i bakhodet hele tiden 😅

Mye hyggelig og spennende ☺️💕 Lykke til i DPO-land. Vanskelig å vente med testingen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...