elien Skrevet 28. september #8981 Skrevet 28. september Høstlig husmanskost, kyllingfrikase og sviskegrøt med fløte til desert 4 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. september #8982 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): Utrolig mye UP, fett og frityr her Anonymkode: 16699...e68 Til ære for deg: gårsdagens middag. Anonymkode: 5b50f...7e4 6 4 3
Perine Skrevet 28. september #8983 Skrevet 28. september Frøkenfryden skrev (På 25.9.2025 den 21.03): Takk for det! ☺️ Pastinakk er godt synes jeg! 🥰 Ikke så glad i den alene, eller som veldig dominerende del. Men litt i potetmos og supper er deilig! Jeg lager på slump, men har målene på dagens slump her! 250 g pastinakk i små terninger. 450 g potet i små terninger. En liten hakka løk på 60 g. 2 hvitløksfedd i biter. Stekte løkene og tilsatte resten og vann så det dekka akkurat. Kokte med kyllingbuljongterning. Stavmiksa med 100 g 18% creme fraiche. Noen skvetter vann til passe tykkelse☺️ God alene men også med toppa stekt chorizo f eks. Tusen takk igjen, for en nydelig suppeoppskrift. Den smakte helt fantastisk og ble veldig kremete, selv om jeg knep litt på creme fraichen Sånn ble altså søndagsmiddagen min i dag 😋: 2 3
jannihj92 Skrevet 28. september #8984 Skrevet 28. september I dag ble det vegetarmiddag! Blomkålbiff med hummus, yoghurtdressing, tomater, vårløk, granateple, syltet rødløk og ristede pinjekjerner. Tenkte jeg skulle hatt noe godt brød til, men ble mer enn nok mett uten. 4 5 1
Fant80 Skrevet 28. september #8985 Skrevet 28. september Søtpotetsuppe i dag. (Fra det kulinariske kjøkkenet - Eldorado) 3 av 6.
Brunhilde Skrevet 28. september #8986 Skrevet 28. september Rødspettefilet med poteter, erter og remulade. 2 4
Frøkenfryden Skrevet 28. september #8987 Skrevet 28. september Perine skrev (3 timer siden): Tusen takk igjen, for en nydelig suppeoppskrift. Den smakte helt fantastisk og ble veldig kremete, selv om jeg knep litt på creme fraichen Sånn ble altså søndagsmiddagen min i dag 😋: Åå så hyggelig at du prøvde ut, OG at den var vellykka! 🥰 Poteter gjør underverker for kremethet så man kan knipe inn på creme fraiche uten problem ofte👍 Ser så god ut! 1
Frøkenfryden Skrevet 28. september #8988 Skrevet 28. september Litt eksperimentell one-pot i dag, en slags kombo av mine vanlige oppskrifter. Og jeg slår et slag for at man kan krympe ned på kjøtt, uten at man må lage vegetar. 👍 To chorizopølser i en gigantisk gryte gjorde underverker på smak. Har oppi mye grønnsaker, linser, hermetisk tomat og litt spaghettini jeg knakk opp og kokte med. Det var innertier i one-pot forresten. Koker fortere enn fusilli og sånn, og ble mye mer en del av gryta på en måte. Basilikum og parmesan på🥰 1 6
jannihj92 Skrevet 28. september #8989 Skrevet 28. september Frøkenfryden skrev (22 minutter siden): Åå så hyggelig at du prøvde ut, OG at den var vellykka! 🥰 Poteter gjør underverker for kremethet så man kan knipe inn på creme fraiche uten problem ofte👍 Ser så god ut! Jeg skal lage suppa di i morgen! 😊 Men - jeg har ikke crème fraiche. Kan jeg bruke litt fløte i stedet og få ca samme resultat, tror du? Fløten er jo ikke syrlig som crème fraiche, men jeg har sitron 🤔 1
Frøkenfryden Skrevet 28. september #8990 Skrevet 28. september jannihj92 skrev (5 minutter siden): Jeg skal lage suppa di i morgen! 😊 Men - jeg har ikke crème fraiche. Kan jeg bruke litt fløte i stedet og få ca samme resultat, tror du? Fløten er jo ikke syrlig som crème fraiche, men jeg har sitron 🤔 Så hyggelig den slår an! Absolutt! Jeg tar det jeg har. Matfløte eller creme fraiche eller kremfløte. Smaker ikke forskjell. Den er uansett veldig tykk så det går fint! Bare dekk akkurat med vann ved koking, og ikke for mye. Og ha lokk på. Så er tykkelsen lett å justere med vann og fløte i stavmiksinga👍 1
jannihj92 Skrevet 28. september #8991 Skrevet 28. september Frøkenfryden skrev (23 minutter siden): Så hyggelig den slår an! Absolutt! Jeg tar det jeg har. Matfløte eller creme fraiche eller kremfløte. Smaker ikke forskjell. Den er uansett veldig tykk så det går fint! Bare dekk akkurat med vann ved koking, og ikke for mye. Og ha lokk på. Så er tykkelsen lett å justere med vann og fløte i stavmiksinga👍 Takk, da gleder jeg meg til å prøve 🤗 1
elien Skrevet 29. september #8992 Skrevet 29. september (endret) Kyllingfrikase fra i går, i dag med kokt ris til, jeg syntes egentlig det var bedre, enn poteter til Endret 29. september av elien 4 3
jannihj92 Skrevet 29. september #8993 Skrevet 29. september Jeg skal jobbe mye denne uka, så jeg dro hjem tidligere i dag. Hadde derfor tid til å lage en ekstra god lunsj, så da prøvde jeg meg på suppa til Frøkenfryden 😊 Dette er middagstråd, det vet jeg, men ikke skyt meg for at jeg legger ved bilde av lunsjen min også. Potet - og pastinakksuppe med litt sprøstekt bacon, ristede pinjekjerner og vårløk. Supergod! 😍 Til middag ble det stekt lårfilet av kylling med rester fra gårsdagens middag - hummus, yoghurtdressing, tomater, granateple, syltet rødløk og "fetaost". 6 5
AnonymBruker Skrevet 29. september #8994 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (På 28.9.2025 den 15.58): Til ære for deg: gårsdagens middag. Anonymkode: 5b50f...7e4 😂😂 Anonymkode: 16699...e68 2
Frøkenfryden Skrevet 29. september #8995 Skrevet 29. september jannihj92 skrev (24 minutter siden): Jeg skal jobbe mye denne uka, så jeg dro hjem tidligere i dag. Hadde derfor tid til å lage en ekstra god lunsj, så da prøvde jeg meg på suppa til Frøkenfryden 😊 Dette er middagstråd, det vet jeg, men ikke skyt meg for at jeg legger ved bilde av lunsjen min også. Potet - og pastinakksuppe med litt sprøstekt bacon, ristede pinjekjerner og vårløk. Supergod! 😍 Til middag ble det stekt lårfilet av kylling med rester fra gårsdagens middag - hummus, yoghurtdressing, tomater, granateple, syltet rødløk og "fetaost". Oii så deilig suppetopping! Så bra ut🥰 Hyggelig å ha starta trend😃 PS: Og deilig middag da😋 1
Frøkenfryden Skrevet 29. september #8996 Skrevet 29. september Ovnsstekt omelett med stekt løk, stekt spinat, jarlsberg, creme fraiche, matfløte og cottage cheese. Servert på lompe og polarbrød med salt kjøttpålegg. 2 3
jannihj92 Skrevet 29. september #8997 Skrevet 29. september Frøkenfryden skrev (1 minutt siden): Oii så deilig suppetopping! Så bra ut🥰 Hyggelig å ha starta trend😃 PS: Og deilig middag da😋 Har fått helt dilla på pinjekjerner, og det passet veldig godt i suppa! Bacon er liksom godt til alt 🤣 Tusen takk for oppskrift 🥰 Denne skal lages flere ganger! 1
elien Skrevet 30. september #8998 Skrevet 30. september Lasagne, med masse forskjellige ost på toppen, spiste med litt salat og myyyye mais til 2 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #9000 Skrevet 30. september Fullkornsnudler med grønnsaker og edemamebønner i en karribasert saus. Marinert agurk og sesamfrø. Anonymkode: 5b50f...7e4 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå