Gå til innhold

Vis meg bilde av dagens middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høstlig husmanskost, kyllingfrikase og sviskegrøt med fløte til desert

28sep125.jpg

28sep225.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Utrolig mye UP, fett og frityr her

Anonymkode: 16699...e68

Til ære for deg: gårsdagens middag. 

20250927_212953.jpg

Anonymkode: 5b50f...7e4

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Frøkenfryden skrev (På 25.9.2025 den 21.03):

Takk for det! ☺️

Pastinakk er godt synes jeg! 🥰 Ikke så glad i den alene, eller som veldig dominerende del. Men litt i potetmos og supper er deilig!

Jeg lager på slump, men har målene på dagens slump her!

250 g pastinakk i små terninger.

450 g potet i små terninger. 

En liten hakka løk på 60 g.

2 hvitløksfedd i biter.

Stekte løkene og tilsatte resten og vann så det dekka akkurat. Kokte med kyllingbuljongterning. Stavmiksa med 100 g 18% creme fraiche. Noen skvetter vann til passe tykkelse☺️

God alene men også med toppa stekt chorizo f eks.

Tusen takk igjen, for en nydelig suppeoppskrift. Den smakte helt fantastisk og ble veldig kremete, selv om jeg knep litt på creme fraichen  :klem3:

Sånn ble altså søndagsmiddagen min i dag 😋:

pastinakksuppe280925.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

I dag ble det vegetarmiddag!  Blomkålbiff med hummus, yoghurtdressing, tomater, vårløk, granateple, syltet rødløk og ristede pinjekjerner. Tenkte jeg skulle hatt noe godt brød til, men ble mer enn nok mett uten.

20250928_175841.thumb.jpg.bb93448aeb4c8eed6e16919d6d53d289.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Søtpotetsuppe i dag. (Fra det kulinariske kjøkkenet - Eldorado)

3 av 6.

Skrevet

Rødspettefilet med poteter, erter og remulade. 

20250928_180711.thumb.jpg.0920b3f64371b450f81c4867dccf356e.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet
Perine skrev (3 timer siden):

Tusen takk igjen, for en nydelig suppeoppskrift. Den smakte helt fantastisk og ble veldig kremete, selv om jeg knep litt på creme fraichen  :klem3:

Sånn ble altså søndagsmiddagen min i dag 😋:

pastinakksuppe280925.jpg

Åå så hyggelig at du prøvde ut, OG at den var vellykka! 🥰  Poteter gjør underverker for kremethet så man kan knipe inn på creme fraiche uten problem ofte👍 Ser så god ut!

• Hjerte 1
Skrevet

Litt eksperimentell one-pot i dag, en slags kombo av mine vanlige oppskrifter. Og jeg slår et slag for at man kan krympe ned på kjøtt, uten at man må lage vegetar. 👍 To chorizopølser i en gigantisk gryte gjorde underverker på smak. Har oppi mye grønnsaker, linser, hermetisk tomat og litt spaghettini jeg knakk opp og kokte med. Det var innertier i one-pot forresten. Koker fortere enn fusilli og sånn, og ble mye mer en del av gryta på en måte.

Basilikum og parmesan på🥰

IMG_9210.jpeg

• Liker 1
  • Hjerte 6
Skrevet
Frøkenfryden skrev (22 minutter siden):

Åå så hyggelig at du prøvde ut, OG at den var vellykka! 🥰  Poteter gjør underverker for kremethet så man kan knipe inn på creme fraiche uten problem ofte👍 Ser så god ut!

Jeg skal lage suppa di i morgen! 😊 Men - jeg har ikke crème fraiche. Kan jeg bruke litt fløte i stedet og få ca samme resultat, tror du? Fløten er jo ikke syrlig som crème fraiche, men jeg har sitron 🤔

• Liker 1
Skrevet
jannihj92 skrev (5 minutter siden):

Jeg skal lage suppa di i morgen! 😊 Men - jeg har ikke crème fraiche. Kan jeg bruke litt fløte i stedet og få ca samme resultat, tror du? Fløten er jo ikke syrlig som crème fraiche, men jeg har sitron 🤔

Så hyggelig den slår an! Absolutt! Jeg tar det jeg har. Matfløte eller creme fraiche eller kremfløte. Smaker ikke forskjell. Den er uansett veldig tykk så det går fint! Bare dekk akkurat med vann ved koking, og ikke for mye. Og ha lokk på. Så er tykkelsen lett å justere med vann og fløte i stavmiksinga👍

• Hjerte 1
Skrevet
Frøkenfryden skrev (23 minutter siden):

Så hyggelig den slår an! Absolutt! Jeg tar det jeg har. Matfløte eller creme fraiche eller kremfløte. Smaker ikke forskjell. Den er uansett veldig tykk så det går fint! Bare dekk akkurat med vann ved koking, og ikke for mye. Og ha lokk på. Så er tykkelsen lett å justere med vann og fløte i stavmiksinga👍

Takk, da gleder jeg meg til å prøve 🤗

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Kyllingfrikase fra i går, i dag med kokt ris til, jeg syntes egentlig det var bedre, enn poteter til

29sep25.jpg

Endret av elien
  • Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg skal jobbe mye denne uka, så jeg dro hjem tidligere i dag. Hadde derfor tid til å lage en ekstra god lunsj, så da prøvde jeg meg på suppa til Frøkenfryden 😊 Dette er middagstråd, det vet jeg, men ikke skyt meg for at jeg legger ved bilde av lunsjen min også. Potet - og pastinakksuppe med litt sprøstekt bacon, ristede pinjekjerner og vårløk. Supergod! 😍

20250929_143237.thumb.jpg.6a5647defee9c3274ef9bf69c89bdad7.jpg

Til middag ble det stekt lårfilet av kylling med rester fra gårsdagens middag - hummus, yoghurtdressing, tomater, granateple, syltet rødløk og "fetaost". 

20250929_181308.thumb.jpg.52825db6bf5f28cb328899891bbc3bc2.jpg

• Liker 6
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2025 den 15.58):

Til ære for deg: gårsdagens middag. 

20250927_212953.jpg

😂😂

Anonymkode: 16699...e68

• Hjerte 2
Skrevet
jannihj92 skrev (24 minutter siden):

Jeg skal jobbe mye denne uka, så jeg dro hjem tidligere i dag. Hadde derfor tid til å lage en ekstra god lunsj, så da prøvde jeg meg på suppa til Frøkenfryden 😊 Dette er middagstråd, det vet jeg, men ikke skyt meg for at jeg legger ved bilde av lunsjen min også. Potet - og pastinakksuppe med litt sprøstekt bacon, ristede pinjekjerner og vårløk. Supergod! 😍

20250929_143237.thumb.jpg.6a5647defee9c3274ef9bf69c89bdad7.jpg

Til middag ble det stekt lårfilet av kylling med rester fra gårsdagens middag - hummus, yoghurtdressing, tomater, granateple, syltet rødløk og "fetaost". 

20250929_181308.thumb.jpg.52825db6bf5f28cb328899891bbc3bc2.jpg

Oii så deilig suppetopping! Så bra ut🥰 Hyggelig å ha starta trend😃

PS: Og deilig middag da😋

• Hjerte 1
Skrevet

Ovnsstekt omelett med stekt løk, stekt spinat, jarlsberg, creme fraiche, matfløte og cottage cheese.

Servert på lompe og polarbrød med salt kjøttpålegg.

IMG_9221.jpeg

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
Frøkenfryden skrev (1 minutt siden):

Oii så deilig suppetopping! Så bra ut🥰 Hyggelig å ha starta trend😃

PS: Og deilig middag da😋

Har fått helt dilla på pinjekjerner, og det passet veldig godt i suppa! Bacon er liksom godt til alt 🤣 Tusen takk for oppskrift 🥰 Denne skal lages flere ganger! 

• Hjerte 1
Skrevet

Lasagne, med masse forskjellige ost på toppen, spiste med litt salat og myyyye mais til 

30sep25.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Lasagne her også Snapchat-1789770708.thumb.jpg.21361c21f77deabc1cc9095a716aedc9.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Fullkornsnudler med grønnsaker og edemamebønner i en karribasert saus. Marinert agurk og sesamfrø. 

20250930_190907.jpg

• Liker 3
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...