AnonymBruker Skrevet 20. september #8941 Skrevet 20. september En bondeomelett med potet, bønner og grønnsaker som overhode ikke hang sammen og endte med å bli omgjort til "eggerøre" 🙈 Anonymkode: 5b50f...7e4 2 3
jannihj92 Skrevet 20. september #8942 Skrevet 20. september I dag har jeg rett og slett klinket til med 3-retters middag! Det har vært dårlig vær, så måtte sysselsette meg selv innendørs i stedet for å gjøre hagearbeid (som var den opprinnelige planen for dagen). Jeg har laget soppsuppe med trøffelolje og krutonger til forrett, pesto-risotto med kylling og squash (fra hagen) til hovedrett, og sjokoladefondant med bjørnebærsorbet til dessert (laget ikke sorbeten selv). Det eneste som gikk litt galt var at det gikk hull på fondanten da jeg skulle velte den ut av formen, men det hadde ingenting å si utenom utseendet 😅 7 7
Frøkenfryden Skrevet 20. september #8943 Skrevet 20. september jannihj92 skrev (2 minutter siden): I dag har jeg rett og slett klinket til med 3-retters middag! Det har vært dårlig vær, så måtte sysselsette meg selv innendørs i stedet for å gjøre hagearbeid (som var den opprinnelige planen for dagen). Jeg har laget soppsuppe med trøffelolje og krutonger til forrett, pesto-risotto med kylling og squash (fra hagen) til hovedrett, og sjokoladefondant med bjørnebærsorbet til dessert (laget ikke sorbeten selv). Det eneste som gikk litt galt var at det gikk hull på fondanten da jeg skulle velte den ut av formen, men det hadde ingenting å si utenom utseendet 😅 Wow!!🤩 2
AnonymBruker Skrevet 21. september #8944 Skrevet 21. september Clusia skrev (På 5.9.2025 den 19.46): Ikke dagens, men i går hadde vi ramen med kylling, udon og soyamarinerte egg! 🤤 Det var skikkelig godt og veldig enkelt å lage! 😊 Hvor får du tak i udonnudler? Har prøvd å se i alle slags butikker, også innvandrerbutikker, men finner ikke. Anonymkode: cf082...f1b 1
elien Skrevet 21. september #8945 Skrevet 21. september Chicken tandori med ris og mangochutney. Og bakt suksekake til desert, den ble ikke helt vellykket, men smakt godt 5 3
Frøkenfryden Skrevet 21. september #8946 Skrevet 21. september (endret) Samboer har laget stekt steinbit med pannestekte gulrøtter med honning, sitron og ingefær og ovnsstekte poteter. Og sellerirotpure. Endret 21. september av Frøkenfryden 3 4
jannihj92 Skrevet 21. september #8947 Skrevet 21. september Hjemmelaget kyllingburger med båtpoteter og trøffelmajones ved siden av. Inni burgeren er det salat fra hagen, syltet rødløk og srirachamajones. Ikke spicy nok for min smak, så må dra på litt mer neste gang 😅 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. september #8948 Skrevet 21. september Grov spagetti med fetaost, oliven, tomat, stangselleri, purre og valnøtter Anonymkode: 5b50f...7e4 5 3
AnonymBruker Skrevet 21. september #8949 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvor får du tak i udonnudler? Har prøvd å se i alle slags butikker, også innvandrerbutikker, men finner ikke. Anonymkode: cf082...f1b Jeg har kjøpt på en innvandrerbutikk i Levanger, hvis du tilfeldigvis skulle befinne deg i nærheten. Men det er vel typ tre år siden, så ikke sikkert de har drt nå. Anonymkode: 5b50f...7e4
AnonymBruker Skrevet 22. september #8950 Skrevet 22. september Jeg kjøper udonnudler på Kinsarvik naturkost. De har nettbutikk. Anonymkode: f2f3a...a82
elien Skrevet 22. september #8951 Skrevet 22. september Overfylt pinsa med rester, hvit saus, salame njuda, kremet tomatiserte pasta saus fra fredag, lagret norvegia, fersk mozarella, søt paprika, rødløk og Stranda teriaki spekeskinke. Denne måtte spises med bestikk, hadde glemt at pastasausen var litt bløtere når den var varm, det var ikke mange eller store kladdene, men ble litt fuktig. Men det var utrolig god kombo, og litt mektig 1 2
jannihj92 Skrevet 22. september #8952 Skrevet 22. september Måtte bruke opp litt rester i dag før det hadde krøpet ut av kjøleskapet på egne bein. Rester av sellerirotmos og soyasmør fikk selskap av brokkolini, maiskolbe (av fersk mais, kjøpt på gårdsmarked. Sykt godt!), og en svinekotelett. Så har mamma laget appelsinfromasj, så det blir en smak av den til dessert 😊 2 5
Frøkenfryden Skrevet 22. september #8953 Skrevet 22. september Rødbetgrateng. Med pasta, ovnsbakte rødbetbiter og tjukk hvit saus. Servert med ekstra fancy fiskekaker🥰 4 2 1
elien Skrevet 23. september #8955 Skrevet 23. september Tempurareker og noe annet reke snaks, med sweet chili dip, ris og søt paprika, mais, rødløk 1 3
Frøkenfryden Skrevet 23. september #8956 Skrevet 23. september Fullkornscous cous-salat med paprika, agurk og vårløk. Med falafel, bakt rødbet og en klatt naturellyoghurt. 3 3
Pawn Hearts Skrevet 23. september #8957 Skrevet 23. september Siste måltid i Hellas i år. Souvlaki med florinapaprika pluss fava. 2 4
jannihj92 Skrevet 23. september #8958 Skrevet 23. september Det drar seg mot høstferie, så vi tok like gjerne den siste innhøstingen for sesongen i dag. Eller - rosenkålen er ikke klar ennå, men vi tok opp det resterende av squash, poteter, gulrøtter og urter. Så da ble det poteter og gulrøtter fra hagen som tilbehør til svinekotelett. Og brokkolini da, men den har vi ikke grodd selv. Stekesjy på potetene. 5 2
elien Skrevet 24. september #8959 Skrevet 24. september En nydelig pai, med stekt blomkål, brokkoli, aptetina, kyllingskinke, løk, søt paprika og bacon. Hadde salat til. Hadde desert, noen snopenyheter (er jo lille lørdag) og frosne druer med sitron gelepulver, det er sistnevnte som var best av desrertene 🍇 3 3
Frøkenfryden Skrevet 24. september #8960 Skrevet 24. september Pytt i panne med rødløk, gulrot, rødbet og potet. Og elgkarbonade. 3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå