jannihj92 Skrevet 29. august #8861 Skrevet 29. august Etter et intensivt førstehjelpskurs på jobb i dag var det veldig greit å ha rester fra igår, så det ble indrefilet av svin i kveld også. Måtte koke ris, og så lagde jeg en veldig enkel salat, men det gikk fort. Juksa litt og "lagde" Bretagnesaus i tillegg. God helg! 😊 5 2
Ariana807 Skrevet 30. august #8862 Skrevet 30. august Det er flere måneder tror jeg siden forrige gang jeg hadde Sushi, så nå når Sabi har fått nye ting på menyen, så måtte jeg slå til, ble en litt tidlig middag. 2 nye ruller ble testet i dag - Yuzu Tuna Crunch, Bonito Bloom. Blir ikke gjenkjøp av disse 😅 2 1
elien Skrevet 30. august #8863 Skrevet 30. august Selv om jeg klare å lage enkel middag nå, så er jeg lagt ifra i form til å lage pizzabunnen selv ennå. Så i dag prøvde vi Peppes "fersk" halvstekt bunn, det blir ikke gjenkjøp, selv om den var litt billigere enn pinza, så er pinza myyye bedre. Ihvertfall, fyll: 1 med hvit saus, Tine cheddarost blanding, salame nduja, fersk mozarella, rødløk, søt paprika og panchetta, dette var den beste! 1 med tomatsaus, lagret norvegia, biffdeig, fersk mozarella, rødløk, søt paprika og panchetta. Tror det er første gang jeg har smakt sjikkelige panchetta, den sko ha kostet dyrt, men var pga dato satt ned med 70 %, det var mye bedre enn jeg hadde trodd. 3 2 2
Brunhilde Skrevet 30. august #8864 Skrevet 30. august Jeg er veldig glad i skalldyr og jo enklere, jo bedre. 5 5
K.B. Skrevet 30. august #8865 Skrevet 30. august En av de siste dagene jeg kan lage pizza ute i år 6 4
elien Skrevet 31. august #8866 Skrevet 31. august Hen eldste kom på middag i dag, og vi koste oss med hjemmelaget potetstappe, kjøttpølse stekt i biter, honning glasert gulrot i airfryer og nydelig stekt krispy brokkoli 6 2
elien Skrevet 1. september #8867 Skrevet 1. september Hen eldste er på spektert, og er inne i en vanskelig mat periode nå, så jeg har laget en gedigen gryte med fiskeboller i karri saus, til hen i dag ♥️ Så jeg hadde en del rester fra pizza mekking på lørdag, så då ble det pinza med hvit saus, salame nduja, lagret norvegia, fersk mozarella, biffdeig, søt paprika og rødløk. Mat som jeg aldri blir lei 🍕 Stekt i arifryeren, bare elske den nye 4 4
Frøkenfryden Skrevet 1. september #8868 Skrevet 1. september Suppe av gulrøtter, poteter, 1 søtpotet, sjalottløk, hvitløk, chili og ingefær. Med creme fraiche. Servert med egg, persille og gressløk. 3 1
elien Skrevet 2. september #8869 Skrevet 2. september Strimlet kyllinglårfile, stekt i panne, med strimlet hodekål, løk, rødløk, hvitløk, gulrot, søt paprika, i en asiatisk ferdig saus fra Kaada, med ris og toppet med vårløk. Og fordelen når en "lager" kyllinglårfile selv, er kylling skinnet, det hadde jeg i ovnen mellom 2 brett, og det ble nydeligt sprøstekt, og hadde det på til slutt. (Kyllingskinn er på samme nivå som sjikkeligt ekte bacon krisp, sko vært i pose på samme måten) 2 1 1
jannihj92 Skrevet 2. september #8870 Skrevet 2. september Pannestekt kyllingbryst med ris og Bretagnesaus. På kyllingen brukte jeg cajun-krydder. Strimlet litt kål også, og stekte det sammen med løk, hvitløk, korianderpulver og gurkemeie. 3 1
elien Skrevet 3. september #8871 Skrevet 3. september Korean beef, (med biffdeig fra fryså,(starte på x gang med å prøve å tømme den)) som jeg laget litt hot i dag. Og då selv om det er langt fra korea, sviskekompott med fløte til desert, det var en nydelig kombo 7 2
Brunhilde Skrevet 3. september #8872 Skrevet 3. september Litt mer kjedelig middag her enn hos @elien 2 3
elien Skrevet 3. september #8873 Skrevet 3. september Brunhilde skrev (43 minutter siden): Litt mer kjedelig middag her enn hos @elien Det du har i dag har jeg hatt lyst på selv noen dager nå, det er langt ifra kjedelig, er så godt 🤩 Så den er på en slags flytende middags plan. Jobber meg mot den i fryså, i det prosjetet som aldri blir ferdig så fort jeg har brukt noe av datovarene i fryså, og det blir litt plass, så fyller jeg opp med mer datovarer Men jeg får ihvertfall en liten rulering 1
elien Skrevet 4. september #8874 Skrevet 4. september Dagens fangst fra fryså, kjøttpølser forvandlet til blekksprut pølser, Diner hash browns, løkringer alt tilberdt i arifryer, ketshup og chilimaio ved siden av 2 1
Brunhilde Skrevet 4. september #8875 Skrevet 4. september (endret) Jeg ble så inspirert av den stekte kålen til @jannihj92 at jeg rett og slett stekte en sommerkotelett i biter med kål, løk og gulrot. Rundet av med litt sambal olek og litt ketjap manis. Det ble veldig godt. Endret 4. september av Brunhilde La til bildet 2 4
elien Skrevet 5. september #8877 Skrevet 5. september Ostegrill fra fryså, med veldig, veldig ferske lomper fra Lisbets, gugge og sprø løk på. Føler det er lenge siden jeg har hatt dette, er veldig gla i pølser egentlig 😍 3 1
Clusia Skrevet 5. september #8879 Skrevet 5. september Ikke dagens, men i går hadde vi ramen med kylling, udon og soyamarinerte egg! 🤤 Det var skikkelig godt og veldig enkelt å lage! 😊 6 2
Frøkenfryden Skrevet 5. september #8880 Skrevet 5. september Alltid litt spennende hva man klarer hoste opp kvelden før en ODA-levering. 😅 Men det ble tomatsuppe av en sliten rødløk, noen poteter som måtte brukes, hermetiske tomater, en pastasausrest (fra gårsdagens pizzaboller) og creme fraiche. Siden eggene var brukt opp, toppet vi med pasta, chorizopølser funnet i fryser, noen gressløkstilker fra en litt gammel potte og den siste gruyerebiten🥰 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå