Brunhilde Skrevet 31. juli #8761 Skrevet 31. juli Ariana807 skrev (54 minutter siden): Laget noe jeg ikke har laget på lenge: risvaffel med hoisinlaks, litt siracha mayo og avocado under laksen 😊 Det så skikkelig godt ut. Pizza med pinsabunn her. 5 2
Frøkenfryden Skrevet 31. juli #8762 Skrevet 31. juli Hjemmelaga kremet tomatsuppe. (Kremet pga poteter og creme fraiche). Med egg og parmesandryss. 5 2
elien Skrevet 1. august #8763 Skrevet 1. august I dag har jeg med hjelp/asistanse, og satt selv, laget middag, potetmos fra posepulver (kan ikke huske sist jeg brukte det), stekte kjøttpølsebiter, erter og ketshup 4 5
Aintnofun Skrevet 2. august #8764 Skrevet 2. august Gårsdagens. Gryte med kjøttdeig, løk, sopp, paprika, gulrot og aspargesbønner. Ble veldig godt. 10 2
elien Skrevet 2. august #8765 Skrevet 2. august Klarte i dag og med hjelp å lage enkel middag, ferdig kjøpt komler fra Hodne, stekt i panne med stekt kjøttpølse 2 2
Frøkenfryden Skrevet 2. august #8767 Skrevet 2. august Samboer har laga pizza med aubergine og grilla paprika. 5 2
jannihj92 Skrevet 2. august #8768 Skrevet 2. august Det er lørdag! Skulle egentlig ha indisk i dag, men kom igang med det litt seint grunnet plutselig intensiv og tidkrevende vasking av kjøkkenskap. Derfor ble det litt enklere med burger og pommes frites 😊 Her har jeg ikke laget noe som helst selv, men det må være greit noen ganger. Fortsatt god lørdag, alle! 5 2
Pawn Hearts Skrevet 3. august #8770 Skrevet 3. august Ariana807 skrev (På 31.7.2025 den 17.46): Laget noe jeg ikke har laget på lenge: risvaffel med hoisinlaks, litt siracha mayo og avocado under laksen 😊 Ser godt ut! Hvordan lager du vaflene? Jeg finner flere oppskrifter på nettet, og de spriker veldig, fra bare sushiris til ris, egg, mel, melk, jogurt og bakepulver. 1
jannihj92 Skrevet 3. august #8771 Skrevet 3. august I dag ble det indisk! Hurra! Hjemmelaget curry med oksekjøtt, masse krydderier og digg. Kokt i maaange timer 😁 Ved siden av har jeg en veldig enkel salat med hjertesalat, tomat og rødløk, kokt ris og en litt tynn raita 😅 Koriander på toppen! Knallgodt, og nå har jeg middag for mange dager fremover. 7 2
Frøkenfryden Skrevet 3. august #8772 Skrevet 3. august Hokkaidogresskarsuppe. (Også med litt potet, søtpotet, løk, hvitløk, chili og ingefær). Toppa med urte-og hvitløkspølse. 1 1
Ariana807 Skrevet 4. august #8773 Skrevet 4. august Pawn Hearts skrev (23 timer siden): Ser godt ut! Hvordan lager du vaflene? Jeg finner flere oppskrifter på nettet, og de spriker veldig, fra bare sushiris til ris, egg, mel, melk, jogurt og bakepulver. Oppskriften: 100g ukokt ris som er bløtlagt i vann over natten. 50g kokt ris 140g vann - Dette kjøres i en blender ol. i 2 minutter. Ha i 1 ts tørrgjør, la stå i 10 min. Ha i 1 ts bakepulver, vårløk etter ønske (oppskriften sier 3-4 stilker), 1/2 ts salt. Det gir 2 vaffler. Jeg lagde dette 2 ganger i helgen, en gang ble røren skikkelig perfekt konsistens, mens andre gangen mer flytende. Jeg har stusset på om jeg har klart å bruke 100g kokt ris 🤔 men har ikke testet igjen etter for å sjekke, men brukte helt fersk kokt ris, så kanskje det var det som skulle til, varm ris 😅 Jeg har også sett flere typer oppskrifter, noen bare legger kokt ris i vaffeljern, men jeg liker denne røren 😊 2
Ariana807 Skrevet 4. august #8774 Skrevet 4. august I dag ble det Red Hot Ramen i lys av at uvær og storm er på vei 🤩 Suppe med sopp, sukkererter, blomkål og brokkoli 👌🏻 1 1
elien Skrevet 4. august #8775 Skrevet 4. august Klarte å fikse middag sjøl i dag, Eldorado mini pizzabunn, med ting som måtte brukes fra kjøleskapet, lagret norvegia, fersk mozarella, hamburgerrygg, rødløk og søt paprika. Stekt i airfryeren, og toppet med chipotlemaio 4 1
Pawn Hearts Skrevet 4. august #8776 Skrevet 4. august Ariana807 skrev (21 minutter siden): Oppskriften: 100g ukokt ris som er bløtlagt i vann over natten. 50g kokt ris 140g vann - Dette kjøres i en blender ol. i 2 minutter. Ha i 1 ts tørrgjør, la stå i 10 min. Ha i 1 ts bakepulver, vårløk etter ønske (oppskriften sier 3-4 stilker), 1/2 ts salt. Det gir 2 vaffler. Jeg lagde dette 2 ganger i helgen, en gang ble røren skikkelig perfekt konsistens, mens andre gangen mer flytende. Jeg har stusset på om jeg har klart å bruke 100g kokt ris 🤔 men har ikke testet igjen etter for å sjekke, men brukte helt fersk kokt ris, så kanskje det var det som skulle til, varm ris 😅 Jeg har også sett flere typer oppskrifter, noen bare legger kokt ris i vaffeljern, men jeg liker denne røren 😊 Takk for svar! Jeg må likevel innrømme at jeg hadde håpet på en litt enklere oppskrift. Gladkokken slenger bare kokt sushiris i vaffeljernet og ferdig med det. 😅 1
Ariana807 Skrevet 4. august #8777 Skrevet 4. august Pawn Hearts skrev (1 time siden): Takk for svar! Jeg må likevel innrømme at jeg hadde håpet på en litt enklere oppskrift. Gladkokken slenger bare kokt sushiris i vaffeljernet og ferdig med det. 😅 Jeg tror det funker helt fint det altså, som en enklere måte. For det er kjipt å måtte vite dagen før hva jeg vil ha til middag 😅 blir nok til at jeg også en gang tester ut de raskere versjonene. 1
Frøkenfryden Skrevet 4. august #8778 Skrevet 4. august Stekt steinbit og risotto med en del blomkål, chorizo, tomater og vesterbottenost. Stekt blomkål på siden. 4 1
elien Skrevet 5. august #8779 Skrevet 5. august Formen er veldig opp og ned, men klarte å lage middag i dag og 👍. Marinert kyllinglår (kjøpt marinaden i ferskvaren på Mega) litt hot, strimlet rødløk som lå under kyllinglår mens den ble stekt i arifryeren, brokkolimos og kokt ris 2 6
Frøkenfryden Skrevet 5. august #8780 Skrevet 5. august Resten av hokkaidosuppa. Og ovnsomelett med gode oster, creme fraiche, matfløte, skinke og vårløk. Litt polarbrød ved siden av. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå