Gå til innhold

Vis meg bilde av dagens middag

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ariana807 skrev (54 minutter siden):

Laget noe jeg ikke har laget på lenge: risvaffel med hoisinlaks, litt siracha mayo og avocado under laksen 😊

Det så skikkelig godt ut. 

Pizza med pinsabunn her. 

20250731_183850.thumb.jpg.afcccdd36dc9ab2c07c45ffed3c4e74b.jpg

• Liker 5
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelaga kremet tomatsuppe. (Kremet pga poteter og creme fraiche). Med egg og parmesandryss.

IMG_8763.jpeg

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

I dag har jeg med hjelp/asistanse, og satt selv, laget middag, potetmos fra posepulver (kan ikke huske sist jeg brukte det), stekte kjøttpølsebiter, erter og ketshup

1aug25.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 5
Skrevet

Gårsdagens. Gryte med kjøttdeig, løk, sopp, paprika, gulrot og aspargesbønner. Ble veldig godt.

20250801_190034.jpg

• Liker 10
  • Hjerte 2
Skrevet

Klarte i dag og med hjelp å lage enkel middag, ferdig kjøpt komler fra Hodne, stekt i panne med stekt kjøttpølse

2aug25.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Snapchat-665479280.thumb.jpg.fbaea87ca93f1dd4a40fcf7e47999acc.jpg

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Samboer har laga pizza med aubergine og grilla paprika.

IMG_8777.jpeg

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Det er lørdag! Skulle egentlig ha indisk i dag, men kom igang med det litt seint grunnet plutselig intensiv og tidkrevende vasking av kjøkkenskap. Derfor ble det litt enklere med burger og pommes frites 😊 Her har jeg ikke laget noe som helst selv, men det må være greit noen ganger. Fortsatt god lørdag, alle! 

20250802_195549.thumb.jpg.0db616397685e4127661820b0d98605c.jpg

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Fjordland kjøttkaker

3aug25.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
Ariana807 skrev (På 31.7.2025 den 17.46):

Laget noe jeg ikke har laget på lenge: risvaffel med hoisinlaks, litt siracha mayo og avocado under laksen 😊

IMG_4246.jpeg

Ser godt ut! Hvordan lager du vaflene? Jeg finner flere oppskrifter på nettet, og de spriker veldig, fra bare sushiris til ris, egg, mel, melk, jogurt og bakepulver.

• Liker 1
Skrevet

I dag ble det indisk! Hurra! Hjemmelaget curry med oksekjøtt, masse krydderier og digg. Kokt i maaange timer 😁 Ved siden av har jeg en veldig enkel salat med hjertesalat, tomat og rødløk, kokt ris og en litt tynn raita 😅 Koriander på toppen! Knallgodt, og nå har jeg middag for mange dager fremover. 

20250803_185049.thumb.jpg.b1e76ae2d9261ef4caf9dda92c028610.jpg

• Liker 7
  • Hjerte 2
Skrevet

Hokkaidogresskarsuppe. (Også med litt potet, søtpotet, løk, hvitløk, chili og ingefær). Toppa med urte-og hvitløkspølse.

IMG_8788.jpeg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Pawn Hearts skrev (23 timer siden):

Ser godt ut! Hvordan lager du vaflene? Jeg finner flere oppskrifter på nettet, og de spriker veldig, fra bare sushiris til ris, egg, mel, melk, jogurt og bakepulver.

Oppskriften:

100g ukokt ris som er bløtlagt i vann over natten.

50g kokt ris

140g vann

- Dette kjøres i en blender ol. i 2 minutter.

Ha i 1 ts tørrgjør, la stå i 10 min.

Ha i 1 ts bakepulver, vårløk etter ønske (oppskriften sier 3-4 stilker), 1/2 ts salt.

Det gir 2 vaffler.

Jeg lagde dette 2 ganger i helgen, en gang ble røren skikkelig perfekt konsistens, mens andre gangen mer flytende. Jeg har stusset på om jeg har klart å bruke 100g kokt ris 🤔 men har ikke testet igjen etter for å sjekke, men brukte helt fersk kokt ris, så kanskje det var det som skulle til, varm ris 😅

Jeg har også sett flere typer oppskrifter, noen bare legger kokt ris i vaffeljern, men jeg liker denne røren 😊

• Liker 2
Skrevet

I dag ble det Red Hot Ramen i lys av at uvær og storm er på vei 🤩

Suppe med sopp, sukkererter, blomkål og brokkoli 👌🏻

IMG_4274.jpeg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Klarte å fikse middag sjøl i dag, Eldorado mini pizzabunn, med ting som måtte brukes fra kjøleskapet, lagret norvegia, fersk mozarella, hamburgerrygg, rødløk og søt paprika. Stekt i airfryeren, og toppet med chipotlemaio

4aug25.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Ariana807 skrev (21 minutter siden):

Oppskriften:

100g ukokt ris som er bløtlagt i vann over natten.

50g kokt ris

140g vann

- Dette kjøres i en blender ol. i 2 minutter.

Ha i 1 ts tørrgjør, la stå i 10 min.

Ha i 1 ts bakepulver, vårløk etter ønske (oppskriften sier 3-4 stilker), 1/2 ts salt.

Det gir 2 vaffler.

Jeg lagde dette 2 ganger i helgen, en gang ble røren skikkelig perfekt konsistens, mens andre gangen mer flytende. Jeg har stusset på om jeg har klart å bruke 100g kokt ris 🤔 men har ikke testet igjen etter for å sjekke, men brukte helt fersk kokt ris, så kanskje det var det som skulle til, varm ris 😅

Jeg har også sett flere typer oppskrifter, noen bare legger kokt ris i vaffeljern, men jeg liker denne røren 😊

Takk for svar! Jeg må likevel innrømme at jeg hadde håpet på en litt enklere oppskrift. Gladkokken slenger bare kokt sushiris i vaffeljernet og ferdig med det. 😅

• Liker 1
Skrevet
Pawn Hearts skrev (1 time siden):

Takk for svar! Jeg må likevel innrømme at jeg hadde håpet på en litt enklere oppskrift. Gladkokken slenger bare kokt sushiris i vaffeljernet og ferdig med det. 😅

Jeg tror det funker helt fint det altså, som en enklere måte. For det er kjipt å måtte vite dagen før hva jeg vil ha til middag 😅 blir nok til at jeg også en gang tester ut de raskere versjonene. 

• Hjerte 1
Skrevet

Stekt steinbit og risotto med en del blomkål, chorizo, tomater og vesterbottenost. Stekt blomkål på siden.

IMG_8791.jpeg

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Formen er veldig opp og ned, men klarte å lage middag i dag og 👍. Marinert kyllinglår (kjøpt marinaden i ferskvaren på Mega) litt hot, strimlet rødløk som lå under kyllinglår mens den ble stekt i arifryeren, brokkolimos og kokt ris

5aug25.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 6
Skrevet

Resten av hokkaidosuppa. Og ovnsomelett med gode oster, creme fraiche, matfløte, skinke og vårløk. Litt polarbrød ved siden av. 

IMG_8799.jpeg

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...