Gå til innhold

Vis meg bilde av dagens middag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20220609_171626.thumb.jpg.4cf7f59be5a322fce672689b37156083.jpg

Gryte med kokebanan. En sånn middag som smaker uendelig mye bedre enn den ser ut.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man steker laks 35 minutter i ovnen er den fullstendig ødelagt. Det er også tydelig ut fra bildene flere har lagt ut at laksen er overstekt og tørr. Det må ha smakt helt forferdelig. Laks skal stekes 10, maks 15, minutter i ovnen. Poteter og grønnsaker bør stekes alene først og så legger man laksen oppå når det er ca 12 minutter igjen av steketiden. Da blir det godt! 

Anonymkode: cf082...f1b

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis man steker laks 35 minutter i ovnen er den fullstendig ødelagt. Det er også tydelig ut fra bildene flere har lagt ut at laksen er overstekt og tørr. Det må ha smakt helt forferdelig. Laks skal stekes 10, maks 15, minutter i ovnen. Poteter og grønnsaker bør stekes alene først og så legger man laksen oppå når det er ca 12 minutter igjen av steketiden. Da blir det godt! 

Dette!

Ser mange oppskrifter hvor de laks skal inn sammen med andre ting som tar mye lengre tid. Samme med fiskesuppe. Alt for mange som kaster i fisk og grønnsaker samtidig og lar det putre alt for lenge

Anonymkode: 44b35...0e3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker blomkål, fant nye norske på butikken i går til en levelig pris. Eksperimentert i dag, Blomkål Vinger! Nydelig, men skal justere litt på røren neste gang. For dette kommer jeg til å lage igjen. Laget en dip til, med mye bakt hvitløk i

10juni.jpg

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis du tenker på retten min så stekte jeg potetene først og l laksen inn til til steking oppvarming på slutten. Den ble absolutt ikke tørr. Men ble godt mottatt her hjemme. 

Anonymkode: ec39a...d5a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når ingenting frister, men man ender opp toppe en load av agurk med stekte gulrøtter,kikerter,tomater og rød paprika i en saus krydder, sopp soyasaus,kecap manis og peanøttsmør og det faktisk ble veldig godt

73851694-EC6D-48A9-A494-BCAC4D4393B2.jpeg

Anonymkode: 883b3...50c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble fantastisk godt! 🤩 En slags "pad thai", med det jeg hadde i hus. 

Risnudler, kylling, egg, løk, hvitløk, chili, tomat, gulrot, asparges, peanøtter og krydder/sauser ink. tamarind og fiskesaus. 

IMG_20220610_232438.jpg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (På 22.5.2022 den 16.53):

I dag har jeg laget noe jeg er utrolig glad i, smørbrød!

22mai.jpg

Snitter! Det beste som fins av mat i enkle selskap 🤩

Anonymkode: 60f6e...970

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Enig. Laks skal ha en blank og rosa kjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Snitter! Det beste som fins av mat i enkle selskap 🤩

Snitter er, strengt tatt, trekantede. Derav navnet "snitter" fordi de lages av en firkantet brødskive som er kuttet i to diagonalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/10/2022 at 9:44 AM, AnonymBruker said:

I en tykk ildfast form med aluminiumsfolie over tar det litt tid før varmen faktisk når laksen. Om jeg steker laks i aluminiumsform gir jeg den 10-15 min. Det sagt foretrekker jeg nok laksen min litt mer stekt enn det som er korrekt tilberedning. Hele familien var i alle fall godt fornøyd med maten, det må jo være det viktigste.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (5 timer siden):

Snitter er, strengt tatt, trekantede. Derav navnet "snitter" fordi de lages av en firkantet brødskive som er kuttet i to diagonalt.

Jeg vet, men har fått catering med runde snitter og firkantede snitter. Så begrepet har nok endret seg. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Fersk spinat med perlecouscous,erter, sopp, og timian i en urtevinagrette toppet med gulrot,gresskarkjerner og sesamfrø

984C48F6-528C-4C59-97D0-13B07A2BD672.jpeg

Anonymkode: 883b3...50c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna Llena skrev (På 10.6.2022 den 15.27):

20220610_151032.thumb.jpg.41b3d38bbc9d518db9e09e6578c09649.jpg

Kruset skrev (4 timer siden):

20220611_175536.thumb.jpg.baee18955d54930536320aa758c02cf8.jpg

Kremet pasta med spekeskinke og hvitløksbaguett.

Kunne dere skrevet oppskrifta og framgangsmåten? 🙂

Anonymkode: e55a2...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luna Llena
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Kunne dere skrevet oppskrifta og framgangsmåten? 🙂

Anonymkode: e55a2...7e5

Oppskrift, ja.....du finner den i frysedisken på butikken, merket Fidus Carbonara 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...