Gå til innhold

Vis meg bilde av dagens middag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag ble det en enkel overtidsmiddag. Findus Sprøbakt fiskefilet i airfryer og hjemmelaga potetmos, enkelt og godt. 

IMG_0267.jpeg

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pawn Hearts skrev (6 minutter siden):

Haha😂 Vel dagen min har vært over snittet fæl, derav min enkle servering. Men håper det ikke blir slik som du skriver🥹 Satser på at whole rye will make me good old and whole igjen, eller noe sånt😂

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hektiske dager, så den siste tiden har det blitt mye rester og enkel mat til middag. I dag spiste vi bergensk fiskesuppe med ørret og ekstra grønnsaker.

20240828_153055.thumb.jpg.bfaa75c3ba8a38a92031008a81a3bdbd.jpg

Jeg planlegger noe litt mer ambisiøst på fredag, og kanskje jeg innvier det nye vaffeljernet vårt på lørdag. Men i neste uke drar vi på ferie, så da blir det fint lite kokekunst på meg i tre uker framover.

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Middag nr 2 i dag, var middag på pasient hotellet. Lammeskank med pommes anna (tror det var det potetene het)

28august124.jpg

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, elien said:

Middag nr 2 i dag, var middag på pasient hotellet. Lammeskank med pommes anna (tror det var det potetene het)

28august124.jpg

Både chili og skank samme dag? Det må da veie opp for den lite gode desserten. Men på hotellet er det kanskje du som betaler selv? Ser uansett godt ut.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskepinner, potet-og søtpotetmos og smørdampa kål. 

IMG_5987.jpeg

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (43 minutter siden):

Både chili og skank samme dag? Det må da veie opp for den lite gode desserten. Men på hotellet er det kanskje du som betaler selv? Ser uansett godt ut.

He he, den chilien hørtes bedre ut enn den smakte. Maten på hotellet betaler jeg ikke for. Men vis en ikke vil ha en av de 2 rettene som er, så må en betale selv. I dag var det en slags fisk og lammeskank. Maten her er et litt bedre enn sykehuset.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremet linsesuppe med hvitløk og urteflette.

IMG_2533.jpeg

IMG_2542.jpeg

Anonymkode: d6351...cf4

  • Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovnsstekt omelett med diverse løk, gode pølser, parmesan, jarlsberg og matfløte. Hadde rugbrød og salat til☺️

IMG_5994.jpeg

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøkenfryden skrev (2 timer siden):

Ovnsstekt omelett med diverse løk, gode pølser, parmesan, jarlsberg og matfløte. Hadde rugbrød og salat til☺️

IMG_5994.jpeg

Har du en oppskrift på denne? Så kjempegod ut 🤤

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (1 minutt siden):

Har du en oppskrift på denne? Så kjempegod ut 🤤

Takk! 🥰

Jeg lager ulik hver gang alt etter hva jeg har, men gir gjerne oppskrift på denne☺️

1 veldig liten finhakka gul løk stekt lett (blank) med 2 oppkutta pølser. Jeg hadde Grilstad hvitløk-og urtepølse. 

2 hakka vårløk. 

Kutta opp 47 g parmesan og 37 g jarlsberg i biter. (Ca 100 g er fint egentlig)

Putter alt dette i en ildfast form. Min er av slik størrelse at et bakepapiret dekker alle kantene. Det er topp for da løfter jeg bare ut hele greia når den er ferdig og skjærer i ruter. 

Hadde over 6 egg rørt sammen med 2 dl matfløte og 1 teskje salt og en del pepper. 

I ovnen på 200 g i ca 30-40 min. Blåser seg opp når ferdig, du ser lett om den disser når du tar den ut. Da er den ikke helt klar.

PS: pastarester er også godt oppi! 👍

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (Akkurat nå):

Takk! 🥰

Jeg lager ulik hver gang alt etter hva jeg har, men gir gjerne oppskrift på denne☺️

1 veldig liten finhakka gul løk stekt lett (blank) med 2 oppkutta pølser. Jeg hadde Grilstad hvitløk-og urtepølse. 

2 hakka vårløk. 

Kutta opp 47 g parmesan og 37 g jarlsberg i biter. (Ca 100 g er fint egentlig)

Putter alt dette i en ildfast form. Min er av slik størrelse at et bakepapiret dekker alle kantene. Det er topp for da løfter jeg bare ut hele greia når den er ferdig og skjærer i ruter. 

Hadde over 6 egg rørt sammen med 2 dl matfløte og 1 teskje salt og en del pepper. 

I ovnen på 200 g i ca 30-40 min. Blåser seg opp når ferdig, du ser lett om den disser når du tar den ut. Da er den ikke helt klar.

PS: pastarester er også godt oppi! 👍

Takk, skal absolutt prøves en dag 😁

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tagliatelle med fennikel, purre, tomat (både frisk og soltørka), pinjekjerner, hvitløks- og chiliolje, basilikum og parmesan.

20240830_163625.thumb.jpg.bb95864ff34d38707eabb6b1ba934e6d.jpg

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snapchat-157395917.thumb.jpg.2abe1de5a90ce52bd0075d02447db4fb.jpg

Var takknemlig for å ha kokosris i fryseren når sykdom inntraff. Det gikk ned, på tross av laber matlyst.

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...