Gå til innhold

Vis meg bilde av dagens middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini pizza, hvit saus (blitt helt hekta på det), salme nduja, cheddar rest, lagret norvegia, biffdeig, søt paprika og løk, den ene testet jeg ut Stranda Teriaki på toppen, det var utrolig odt, så det blir ikke siste gang 🤩

6sep25.jpg

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er skikkelig glad i gyros, men dessverre finnes det ingen greske restauranter her jeg bor. Så da lager jeg det selv! Pleier å bruke svinekjøtt, men i dag ble det kylling. Strimlet kyllingfilet og marinerte i en blanding av olje, løk, hvitløk, honning, rødvinseddik, oregano, timian og rosmarin. Stekt i panne og servert sammen med hjemmelaget tzatziki, pommes frites, rødløk, tomat og "fetaost". Hadde et halvt hjemmelaget pitabrød ved siden av også, men det ble litt mye med både pommes og brød, så i morgen dropper jeg nok pommes frites. Kjempegodt ble det uansett! 😁

20250906_175944.thumb.jpg.3f79e271902d99de60159a1013812ed2.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kyllinglasagne fra samboer:hjerte:

IMG_9050.jpeg

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Ribbenstek (fra fryså) stekt i airfryeren, ble helt nydelig og perfekt svor (blir bare mer og mer fornøyd men airfryeren), med gulrot, blomkål, tyttebærsyltetøy, potet og nydelig saus med løk i

7sep25.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Pizza. Jada, bunnen er ferdig. Men godt likevel!🥰 Toppa med rødløk, spisspaprika, 4 oster og chorizo. 

IMG_9056.jpeg

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Hen yngste har vært på Sandnes, og då spurte jeg fint om hen kunne fikse beste takeavay kylling fra The K-Chicken, bestiller Sweet & Spicy i bucket, rettish og salat, og koker shin nudler selv, denne retten er nok på topp 5 listen av favoritt mat 😍

8sep25.jpg

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Samboer har laget så deilig torsk med asiatisk vri.

Torsk stekt med ingefær og chili og pak choi. Med kjørvel på før servering. Så hadde vi ris, dampa spisskål og en glazeaktig saus til. (Saus laga av kyllingkraft kokt i helga på skroget av en hel kylling). Litt sesamfrø på ved servering🥰

IMG_9064.jpeg

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

I dag har jeg hatt en skikkelig lang og slitsom dag på jobb. Lykken var derfor ikke spesielt stor da jeg kom hjem og så at jeg hadde tatt opp hel kylling fra fryseren. Hjelp, tenkte jeg. Blir aldri middag i dag. Bestille pizza i stedet kanskje? Men så tok jeg meg litt sammen og satte igang. Løk og smør inni skroget. Løk, hvitløk, gulrot og litt vann i stekeformen. Smør under skinnet og overalt. Salt, pepper og litt olje. Dytta den inn i ovnen. "Glemte" den der i ca halvannen time, så lagde jeg fløtesaus og kokte små poteter fra egen hage. Raska fram noen aspargesbønner fra fryseren (ikke fra egen hage), og vipps! Middag i dag også. Nå er jeg mett og sliten og skal gjøre mitt beste for å ikke sovne på sofaen. 

20250908_194915.thumb.jpg.1612c5eb09190cf61fa4525d8dc839a8.jpg

• Liker 7
  • Hjerte 5
Skrevet

Har vært dårlig på å ta bilder i det siste, men husket på i dag. Adam har levert middager igjen, og i dag ble det: Brokkolipai med stekt løk, gressløk og fetaost

Bunnen ble litt godt stekt 😅

IMG_4622.jpeg

• Hjerte 3
Skrevet

Rester av ribbensteken middagen på søndag, pluss løk, forvandlet til pyttipanne, bare jeg hadde det i airfryeren, og et egg på toppen 

9sep25.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde så lyst på pizza, men orket ikke å lage deig i dag, så da ble pitapizza på grovt pitabrød løsningen.

20250909_182632.thumb.jpg.609a3f76f54887c4ffeea87eb3b223aa.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Potet-og pastinakksuppe med lompetoast til☺️

IMG_9075.jpeg

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Ariana807 skrev (4 timer siden):

Har vært dårlig på å ta bilder i det siste, men husket på i dag. Adam har levert middager igjen, og i dag ble det: Brokkolipai med stekt løk, gressløk og fetaost

Bunnen ble litt godt stekt 😅

IMG_4622.jpeg

Det så uansett veldig godt ut🙂

• Hjerte 1
Skrevet

Fish & Crisp, med rå blomkålbiter, søt paprika, gulrotpure og båtpoteter

10sep25.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Brokkolisuppe. Stavmiksa med et par poteter og creme fraiche i. Med egg og varm, grov baguett til. 

IMG_9083.jpeg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Dagens middag fra Adam: Blomkålkrem med stekt potet og spinatpesto servert med smørstekte champignon og rosenkål

IMG_4638.jpeg

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Har hatt lyst på rekesmørbrød i flere dager nå, så det måtte jeg bare lage i dag

11sep25.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet

Pølsegryte med mye grønnsaker i. 

IMG_9091.jpeg

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
Frøkenfryden skrev (4 minutter siden):

Pølsegryte med mye grønnsaker i. 

IMG_9091.jpeg

Så kule de pasta skuene er! Kjøpte du dem på en vanlig matvarebutikk? Du er flink til å lage mat generellt 😊

Anonymkode: 48aa9...e85

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Så kule de pasta skuene er! Kjøpte du dem på en vanlig matvarebutikk? Du er flink til å lage mat generellt 😊

Anonymkode: 48aa9...e85

Takk, så hyggelig kommentar☺️

Jeg kjøpte de på ODA, de har de der ennå ser jeg. Radiatori heter de, fra merket Rummo. ODA har mye varer fra Rema1000 så kan da kanskje hende de har den🙂

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...