elien Skrevet 5. juni #8482 Skrevet 5. juni Grill perfekt kyllingspyd med Thai smak i Coop serien, hadde en kupong på de og de var og på tilbud, med masse salat, båtpotet og bakt hvitløk dip/dressing. Spydene blir det nok ikke gjenkjøp på 4 2
MarianneE Skrevet 5. juni #8483 Skrevet 5. juni Vi feirer Ungens beståtte eksamen, lærlingeplass og sommerjobb Blåskjell på meg, Ungen valgte pizza margherita og HusetsHerre gikk for risotto 4 6
elien Skrevet 6. juni #8484 Skrevet 6. juni Pinza med tomatsaus, jarlsberg, biffstrimler, nduja, søt paprika, rødløk og fersk mozarella 5 3 1
Brunhilde Skrevet 6. juni #8485 Skrevet 6. juni Det er utrolig sjelden jeg lager entrecôte, men i dag måtte jeg bare. 7 2
MarianneE Skrevet 7. juni #8487 Skrevet 7. juni (endret) Ikke spist siden frokost, vært på jobb og ble litt porsjonsblind etter å vært sulten i et par timer. Spaghetti med litt revet Østavind, kylling på siden Endret 7. juni av MarianneE 3 1
elien Skrevet 7. juni #8488 Skrevet 7. juni Kylling overlår med BlackGarlicGlace, med salat, brokkoli og kokt ris 4 1
MarianneE Skrevet 8. juni #8489 Skrevet 8. juni Thaikjøttboller fra Namfonfood/ Warunee Bolstad ris og mangosalat 4 1
Irak Skrevet 8. juni #8490 Skrevet 8. juni Pawn Hearts skrev (På 24.2.2025 den 15.05): Svigerinnen min og jeg liker å lage mat sammen. I går ble det fersk tagliatelle –her henger den til tørk før koking: Hvor har du fått tak i det pastastativet? 1
elien Skrevet 8. juni #8491 Skrevet 8. juni Bacon surret kylligfile, med asbergesbønner, søt paprika, ris og bernes saus 7 3
Frøkenfryden Skrevet 8. juni #8492 Skrevet 8. juni (endret) Blitt mye mat i helga på besøk, så tok der litt enkelt i dag. Ovnsomelett med skinke, pasta, stekt løk og deilig ost fra fryseren som jeg ikke vet hva er.😂 Kokkelert mens jeg drakk et champagneglass. Bra fridag🥰 Endret 8. juni av Frøkenfryden 2 4
MarianneE Skrevet 8. juni #8493 Skrevet 8. juni Frøkenfryden skrev (45 minutter siden): Blitt mye mat i helga på besøk, så tok der litt enkelt i dag. Ovnsomelett med skinke, pasta, stekt løk og deilig ost fra fryseren som jeg ikke vet hva er.😂 Kokkelert mens jeg drakk et champagneglass. Bra fridag🥰 Ojoj, hvordan lagde du omeletten? Når jeg prøver å lage i ovnen blir det ikke bra 3
Frøkenfryden Skrevet 8. juni #8494 Skrevet 8. juni (endret) MarianneE skrev (19 minutter siden): Ojoj, hvordan lagde du omeletten? Når jeg prøver å lage i ovnen blir det ikke bra Bruker ildfast form i passe størrelse. Alt etter mengde egg. Vi har mange størrelser. Men alltid såpass liten at bakepapir dekker bunn og kanter, så jeg kan løfte ut når ferdig. Den i dag er vel 3/4 lasagneform. I dag med 50 g pasta, veid før koking. En lettstekt løk. 120 g ost. 50 g stekt skinke. 6 egg rørt sammen med 100 g creme fraiche og 40 g melk og salt og pepper. Fyll i først, så tømme eggeblanding over. Må dekke helt. Bakt på 200 g ca 35 min. Løfter ut og ruter opp etter steking. Ferdig når den ikke disser på veldig løst vis. Blir ikke særlig brun oppå. Her er bilde fra slik den pleier se ut i helhet, fra en annen dag. Endret 8. juni av Frøkenfryden 3 4 1
Pawn Hearts Skrevet 8. juni #8496 Skrevet 8. juni Irak skrev (3 timer siden): Hvor har du fått tak i det pastastativet? På Jernia, men du får det sikkert flere steder.
Ariana807 Skrevet 9. juni #8499 Skrevet 9. juni Har ikke vært spesielt aktiv i tråden i det siste, livet har vært ganske så forferdelig siden 17 mai. Men husket å ta et bilde i dag; Ble en asiatisk suppe. Oppskriften er til en Ramen suppe, men jeg byttet ut det som skulle vært oppi, og isteden ble det blomkål, brokkoli, champignon, vårløk og laks. 2 12
jannihj92 Skrevet 9. juni #8500 Skrevet 9. juni Etter en super tur til Stavanger i helgen med middager ute på restaurant, var det godt å komme hjem og lage middag selv! 😊 I dag har jeg laget hoisin-ribbe med syltede + wokede grønnsaker og kokt ris. Har brukt oppskrift fra Alt Asiatisk.no. Hadde ikke rødkål, så brukte vanlig spisskål. Hadde ikke pak choi eller shiitake-sopp heller, så byttet det ut med sjampinjong og hjertesalat. Det fungerte fint! 8 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå