Gå til innhold

Dere med enebarn

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan er barnet deres utviklet? Er det sosialt og snilt, eller sliter det med sosiale vanskeligheter? Jeg fødte nylig en nydelig datter i forrige uke, og jeg var så mye syk i graviditeten, og fødselen var også veldig tøff, at både jeg og mannen min har blitt enige om at vi ikke skal ha flere barn. Heldigvis er den nye datteren vår helt frisk og fin, da. Men vil det få konsekvenser for barnet å vokse opp uten noen søsken?

Anonymkode: 2698c...393

min er veldig snill og sosial

Videoannonse
Annonse
Gjest Odyssinous
Skrevet

Anbefaler å få flere barn. Har selv tre og de har stor glede av hverandre, og selvfølgelig også senere i livet. Å få enebarn med vilje er ikke særlig omtenksomt mot ungen med tanke på ensomhet senere i livet.

Skrevet
Odyssinous skrev (5 minutter siden):

Anbefaler å få flere barn. Har selv tre og de har stor glede av hverandre, og selvfølgelig også senere i livet. Å få enebarn med vilje er ikke særlig omtenksomt mot ungen med tanke på ensomhet senere i livet.

anekdotisk synsing

• Liker 3
Skrevet
Odyssinous skrev (49 minutter siden):

Tull! 

Anonymkode: c4468...f8d

• Liker 1
Skrevet

Det enebarnet mitt har savnet, er noen å leke med på ferie og litt sånne ting. Men hun har vært flink til å ta kontakt med andre barn. 

Hun har noen ganger sagt hun ønsker søsken, men etter å ha vært hos venninner med søsken så er ikke savner like stort for å si det sånn. Jentene kommer gjerne hit for å få fred og ro, her er det åpent hus 🥰

Anonymkode: 15119...39a

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vokst opp som enebarn og var alltid en populær venn :) Sosial og snill med andre barn, dog noe konfliktsky. Oppfattet andre barn som litt "bråere" og noen ganger litt "grådigere" fordi de var mer vant til å måtte kjempe for ting enn det jeg var. Jeg var vant til at det alltid var nok av alt, mens de måtte være litt kjappere. 

Anonymkode: 865de...1ae

Skrevet

Samboeren min er enebarn, og han er den fineste fyren jeg kjenner ♥️ Han har også de varmeste foreldrene jeg har møtt av kjæresteforeldre, så bare fordeler å være kjæreste med et enebarn i alle fall. 

Han er oppvokst med veldig tett bånd til søskenbarn da. Våre barn får trolig ikke søskenbarn da han ikke har søsken og min søster ikke ønsker seg barn, så vi har valgt å få to. 

Anonymkode: 1b6df...c55

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det enebarnet mitt har savnet, er noen å leke med på ferie og litt sånne ting. Men hun har vært flink til å ta kontakt med andre barn. 

Hun har noen ganger sagt hun ønsker søsken, men etter å ha vært hos venninner med søsken så er ikke savner like stort for å si det sånn. Jentene kommer gjerne hit for å få fred og ro, her er det åpent hus 🥰

Anonymkode: 15119...39a

Hvor gammel er hun?

Anonymkode: f0c35...070

Gjest Mr Bergen
Skrevet

Jeg er enebarn og har alltid synes det var kjipt, både som ung og nå i førtiårene. Lekte veldig mye for selv som liten, og er nå introvert og konfliktsky. Kun ett godt vennskap, resten er bekjente. Og med aldrende foreldre samt at jeg er singel og uten barn gjør situasjonen tung. Ikke vil jeg bli onkel heller. 

Jeg er ikke et offer, men å være enebarn synes jeg slett ikke har flere fordeler enn ulemper

Skrevet (endret)
Mr Bergen skrev (1 minutt siden):

Jeg er enebarn og har alltid synes det var kjipt, både som ung og nå i førtiårene. Lekte veldig mye for selv som liten, og er nå introvert og konfliktsky. Kun ett godt vennskap, resten er bekjente. Og med aldrende foreldre samt at jeg er singel og uten barn gjør situasjonen tung. Ikke vil jeg bli onkel heller. 

Jeg er ikke et offer, men å være enebarn synes jeg slett ikke har flere fordeler enn ulemper

har to søsken men har det likt som deg. Ikke alltid det hjelper å ha søsken. bortsett fra at jeg er gift og har et barn da.. men lite nettverk

Endret av Maleficenta
Skrevet
Mr Bergen skrev (2 minutter siden):

Høres ikke ut som enebarn er eneste problemet hos deg.

Anonymkode: 0dc00...d9e

• Liker 1
Gjest Mr Bergen
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

har to søsken men har det likt som deg. Ikke alltid det hjelper å ha søsken

Ja, det er slett ikke sikkert mitt liv ville blitt annerledes med søsken. Men det har hvertfall alltid vært et savn. Og ikke minst den dagen mine foreldre ikke er her, kun i min hukommelse og noen fotoalbum som finnes av minnene

Skrevet

Min sønn på 15 er enebarn. Han er sosial, har mange venner og er sånn type alle liker og som behandler andre bra, gjør det bra på skolen. Han er selv glad for å være enebarn, sier han.

Anonymkode: 90c5b...6db

Skrevet
Odyssinous skrev (1 time siden):

Idiotisk innlegh! Ikke sånn at man nødvendigvis får godt forhold til søsken. Ensom trenger de heller ikke bli

Anonymkode: f6a17...b85

• Liker 3
Skrevet
Mr Bergen skrev (41 minutter siden):

Ja, det er slett ikke sikkert mitt liv ville blitt annerledes med søsken. Men det har hvertfall alltid vært et savn. Og ikke minst den dagen mine foreldre ikke er her, kun i min hukommelse og noen fotoalbum som finnes av minnene

Har ikke hjulpet her, søsteren min har flytta til en helt annen kant av landet.

Anonymkode: 1b707...3cd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har ei voksen datter, som er enebarn. Hun har klart seg utrolig bra på alle måter. Både sosialt og ifht utdanning og arbeid. Hun har alltid hatt gode venninner, og vært en populær lekekamerat. Ikke har hun savnet søsken heller, men det kommer kanskje når mannen min og jeg blir gamle. 

Når vi reiste på ferieturer hadde hun alltid med ei venninne, så hun fikk jo «brynet» seg på andre. Men ikke sånn som det blir med søsken selvfølgelig. Hun sier at hun har kost seg, og koser seg fortsatt veldig som enebarn. ❤️

Anonymkode: c4468...f8d

Signerer denne👆🏻🤗

Anonymkode: 0890d...1be

Skrevet

Datteren min er 25 år,hun var enebarn til hun var 22 år. Hun er utadvendt, mange venner, snill, godt likt og lett for å tilpasse seg. Aldri slitt på noen måte psykisk, heller ikke spesielt bortskjemt. Alt helt objektivtsett selvfølgelig 😅

Anonymkode: 7b07a...221

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...