male32 Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Har vært mye plaget med dette den siste tiden. Venstre øret har vært helt tett i over 1 uke nå. Høyre delvis tett, dvs at det er tett når jeg våkner, men så kan det åpne seg litt i løpet av dagen, slik at jeg hører på det øret. I dag våknet jeg helt tett igjen på begge ører, og sånn har det vært hele dagen. Legen skrev ut noe øredråper, og jeg var på apoteket og hørte med dem. De sa at det var for ørebetennelse og ville ikke hjelpe. De rådet å bruke olje. Jeg har drevet å dryppet rapsolje i ørene nå i et par uker. Ikke hver dag. Synes ikke det hjelper, men er redd det har gjort det verre? Jeg tror ikke jeg tørr ha mer olje i ørene nå. Noen råd? Jeg vet jeg kan få skylling av ørene hos legen, men hun virket ikke interessert i å tilby dette.
Morten1 Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Jeg skyller ørene mine selv i dusjen tilter hodet til siden så vannstrålen treffer inni øret
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 Noen, meg for eksempel, får ikke ut ørevoks på egenhånd. Jeg har vært til ønh spesialist og han sa at jeg hadde litt kronglete øreganger, så voksen kommer ikke så lett ut. Vanlige leger sier som oftest at det kommer ut av seg selv om man bare bruker olje, men det stemmer absolutt ikke her. Du må bestille sånn øreskylling. De gjør det på legekontoret uten at du trenger å ha time hos en lege. Kjapt og greit. De vil nekte å gjøre det hvis du ikke har hatt olje i først, men av og til har jeg bare dratt en hvit løgn hvis jeg har glemt det.. Ikke prøv å fjerne selv med qtips. Jeg gjorde det litt for mye en gang, og endte med å sprenge trommehinnen (da rotet jeg godt inni der altså..) Jeg kjenner frustrasjonen din, du har min sympati. Anonymkode: 7a16f...70c
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 Men har du dryppet kald olje i øret? Prøvd å sette på litt olje på en stekeplate, dyppe en bomulldott nedi som du tar i øret (skal ikke være så varm at du brenner deg..) Prøvd utligning? At du holder deg for nesa og blåser så det "popper" forsiktig i ørene? Drikk masse vann. Snyte deg. Harke og få ut evt slim. Anonymkode: ff9ff...84c
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 Jeg har trange øreganger, og plages med voks. Bruker derfor Revaxør ørespray jevnlig. En gang i uka, kanskje. Har også sånn ballong til å skylle øret med. Det får du også på apoteket. Men bruker jeg Revaxør jevnlig, så slipper jeg å skylle. De øredråpene du har fått på resept er vel mot betennelse. Jeg har brukt disse med suksess flere ganger ved øreverk. Anonymkode: d9958...213
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå