Gå til innhold

Hva synes du om Damelitteratur som Lucinda Riley/Jenny Colgan/? Leser du det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koser du deg med det hytteturer og på stranden?

Anonymkode: ae5b5...0ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke hvem disse damene er engang, så nei. 

Nærmeste jeg kommer er kanskje at jeg leste Isfolket da jeg var tenåring.

Anonymkode: 30098...1a6

• Liker 1
Skrevet

Ja, leser de syv søstre av Riley nå. Koser meg med serien😊

Anonymkode: b55d3...52e

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det i all hovedsak er kjedelig - men med en og annen perle innimellom!

Skrevet

Har lest alt av Lucinda Riley 💗 ikke hørt om hun andre?

Anonymkode: 200f3...6a4

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har hørt om Lucinda Riley men ikke lest noen av bøkene hennes. Kan ikke se for meg at jeg kommer til å lese dem.

Jenny Colgan har jeg aldri hørt om.

Er mange kvinnelige forfattere jeg liker, men det er som med mannlige forfattere de fleste av dem jeg liker levde på 1800 tallet.

Endret av Balian d'Ibelin
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, leser de syv søstre av Riley nå. Koser meg med serien😊

Anonymkode: b55d3...52e

Samme her 😊

Anonymkode: 06ea0...346

Skrevet

Syns det er noe ordentlig ræl, og det forundrer meg at så mange leser det. Og ja, jeg har prøvd, har lest flere av bøkene til riley og morton blant annet. For meg er det null troverdig handling og elendig språklig. 

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, jeg finner den type sjanger som de skriver kjedelig. Foretrekker krim, thrillere og mysterier, 

Skrevet

Ja, jeg tar det som det er: underholdning. Noe er kjedelig, men noen skikkelig fine perler finnes der ute! Marian Keyes, for eksempel, skriver hysterisk morsomt!

Synd at en av den mestselgende sjangerne i Norge er så uglesett. Krim og er jo uglesett av "litteraturfolket", det er liksom ikke eeeekte litteratur. 

Elitistiske kjipe holdninger. Er ikke poenget å få flest mulig til å lese mest mulig? Slutt å nedgrader litteratur. Ordet "damelitteratur" er å nedgradere det. Det finnes ikke "mannelitteratur", gjør det vel? 

• Liker 1
Skrevet
Teatrica skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det i all hovedsak er kjedelig - men med en og annen perle innimellom!

Hva synes du er kjedelig, egentlig? Forstod ikke svaret.. 

Skrevet

Not my cuppa tea. 

Skrevet
PallePalle skrev (1 minutt siden):

Syns det er noe ordentlig ræl, og det forundrer meg at så mange leser det. Og ja, jeg har prøvd, har lest flere av bøkene til riley og morton blant annet. For meg er det null troverdig handling og elendig språklig. 

Hva er ræl?? Bøkene til Riley eller?

Skrevet
Athena79 skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg finner den type sjanger som de skriver kjedelig. Foretrekker krim, thrillere og mysterier, 

Jeg liker Riley og Jenny Colgan, samt mange flere OG jeg elsker alt av krim (stort sett). Alt til sin tid; noen gange vil jeg ha krim, andre ganger romantisk 😊Å kalle det ene eller de andre for ræl, synes jeg vitner om umodenhet og lite forståelse for andre ting enn hva man selv liker… 

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg liker Riley og Jenny Colgan, samt mange flere OG jeg elsker alt av krim (stort sett). Alt til sin tid; noen gange vil jeg ha krim, andre ganger romantisk 😊Å kalle det ene eller de andre for ræl, synes jeg vitner om umodenhet og lite forståelse for andre ting enn hva man selv liker… 

Jeg skrev ingenting om at det er ræl. Jeg skrev at jeg syns sjangeren de skriver er kjedelig, og det har jeg lov til å mene uten at du skal ta det personlig. 

Skrevet
PallePalle skrev (7 minutter siden):

Anbefal meg gjerne «ordentlige» bøker da! Jeg elsker å lese forskjellig, så tar gjerne imot tips 🤗🤗

Skrevet
Athena79 skrev (1 minutt siden):

Jeg skrev ingenting om at det er ræl. Jeg skrev at jeg syns sjangeren de skriver er kjedelig, og det har jeg lov til å mene uten at du skal ta det personlig. 

Siterte feil….
Tar det ikke personlig… men synes det er rart at andre bare konkluderer med at det er sånn på en slik måte at det nærmest høres ut som om de som liker det er noe galt med…. 

Gjest Ghostface
Skrevet

Jeg leser det av og til, men det er ikke det jeg søker mest etter når jeg skal finne noe å lese.

Skrevet

Ikke noe som fenger min interesse. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva synes du er kjedelig, egentlig? Forstod ikke svaret.. 

Du forsto ikke svaret? At på spørsmål om hva jeg synes om damelitteratur svarer at jeg i hovedsak synes det er kjedelig? Hva er det å ikke forstå?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...