Gå til innhold

Hvilke fobier/redsler har du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

(Tar fobier og redsler i samme slengen her siden vi ikke trenger diskusjoner om hva som er hva) 

Hva er du redd for?

Meg selv;

Veps, høyder, av og til mørket. Har absolutt redsel for å svime av. Liker ikke å kaste opp heller, men det er fordi jeg ser ut som en stoffmisbruker i 1-2 døgn etterpå.

Anonymkode: 7fbd2...61b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hater edderkopper

Skrevet

Saftisfobi. 

Anonymkode: 67465...6e0

Skrevet

Redd for høyder, å ta fly, rotter og kakerlakker. Og skjeggkre, ÆSJ

Skrevet

Redd for å synge så andre kan høre.

Anonymkode: ac041...451

• Liker 1
Skrevet

Har høydeskrekk, men blir bedre og bedre. Men min virkelig store fobi er slanger og lignende vesener (ål, mark, blekksprut og diverse gnagerhaler + leker, figurer, tegninger, bilder, film etc).

Anonymkode: 8d8cc...5be

Skrevet

Fugler, løse hårstrå, alt som flyr, maur, en del edderkopper, de fleste dyr jeg ikke kjenner, sjømat, store folkemengder, trange rom

Redd for å bli torturert og drept, redd for å kjenne på frykt

Jah, det var det jeg kom på i slengen...

Anonymkode: ff338...5e6

Skrevet

Jeg har emetofobi -. angst for kvalme og oppkast.

Dessuten blir jeg redd/får en reaksjon i enkelte situasjoner i trafikken etter en nære-på-opplevelse hvor det kunne gått skikkelig galt. 

• Liker 1
Skrevet

Edderkopp og sosial fobi 

Anonymkode: 13d7d...b0d

Skrevet
1 hour ago, Ullvott said:

Jeg har emetofobi -. angst for kvalme og oppkast.

Dessuten blir jeg redd/får en reaksjon i enkelte situasjoner i trafikken etter en nære-på-opplevelse hvor det kunne gått skikkelig galt. 

Jeg og! 😣

Anonymkode: 1268b...bfb

• Liker 1
Skrevet

Jeg er livredd for isen på bakken om vinteren dessverre, får helt vondt i magen når jeg ser det. Og det er jo ikke alltid så lett å komme utenom... 

Kan også få en slags panikkfølelse når jeg kommer inn i for eksempel restauranter/kafeer med veldig mye folk, får bare en trang til å snu i døra og komme meg bort derfra med en gang.

Pluss høydeskrekk og en anelse flyskrekk og redsel for varme ting (men det har blitt bedre). 

Skrevet

Klaustrofobi, gjelder også all potensiell frihetstap, ikke bare fysisk.

Anonymkode: f9cc5...24e

Skrevet

Jeg har androfobi etter årevis med overgrep og mishandling. 

Anonymkode: 46f7c...cdd

Gjest Huldretusse
Skrevet

Høyder og dybder (dypt hav), rotter, mus, veps. Og synes det er creepy å se på bilder fra 1800-tallet og tidlig 1900-tallet. 

Skrevet (endret)

Å, det er mye. 

Høydeskrekk sånn som å stå på kanten av et stup eller sveve i lufta i en kondol eller stå oppi toppen av Eiffeltårnet og lignende. 

Veldig store, tomme rom hvor det er veldig høyt under taket. Får en grusom følelse. Får angst og må ut. 

Får også litt angst av å være på vidda og det er så tomt og øde. Spesielt om det ikke er noe særlig vegetasjon. 

Eller hvis f.eks et veldig stort klede skulle falle over meg så jeg ikke finner veien ut... Som en veldig stor fallskjerm eller presenning av noe slag, eller når jeg ser folk ligge midt i et basseng oppå en sånn presenning som ligge over vannet og du faller ned i presenningen og alt vannet trykker presenningen sammen og kanskje det renner vann ned i presenningen... Grøss... 

Liker heller ikke heis eller små rom uten vindu og man ikke kommer seg ut... 

Det store, dype havet skremmer meg. Når jeg ser et filmklipp fra havdypet og du ser ikke noe vegetasjon og bare uendelighet av bunnsand og mørke i det fjerne. Liker mye bedre korallrev, selv om det er skummelt med det mørke dypet i horisonten. 

Tenker på undervannsstrømmer... 

Syns det er skummelt med sånne rør man kan bli sugd inn på under vann eller på land. Har litt problem med støvsuger oppi ansiktet mitt om noen tuller med det...

Små dyr og insekter man ikke har kontroll på skremmer meg. 

Endret av Bølle
  • Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Korona. Grusomt å være redd for noe man ikke kan se sånn som koronavirus. Usynlig fiende som kan være hvor som helst. 

Redd for å oppleve folk jeg er glad i dør.

Endret av Warrior
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet

Å ikke være elsket av noen. 

Skrevet
Warrior skrev (2 minutter siden):

Korona. Grusomt å være redd for noe man ikke kan se sånn som koronavirus. Usynlig fiende som kan være hvor som helst. 

Redd for å oppleve folk jeg er glad i dør.

Jeg og, og jeg har påvist separasjonsangst. Har du også separasjonsangst?

Gjest Warrior
Skrevet
Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Jeg og, og jeg har påvist separasjonsangst. Har du også separasjonsangst?

Vet ikke helt hva det går ut på😅Så aner ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...