Gå til innhold

Møtte ei teit dame i butikken i dag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun hadde lagd varene sine på båndet, og stod klar til å betale. Plutselig flytta hun seg, og stod bak meg. Så jeg trodde hun skulle ha noe i hylla ved kassa. Spurte henne derfor om dette, siden jeg tenkte jeg kanskje måtte flytte meg.

Nei, sa hun. Hun stod bare så nærme han andre foran. Svarte henne at hun stod ikke akkurat så langt ifra meg heller. Så stemningen ble litt klein. Han var mørk i huden. Syns det var ufint av henne. Kunne latt være å si det syns jeg. Brødet skulle hun visst ikke ha heller, og måtte ha retur på det også, siden det ikke var på tilbud.

Var hun bare vimsete og tankeløs, eller ekkel mot han foran seg med vilje? Jeg vet ikke. Hva tror dere?

Anonymkode: a4e8a...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lagt varene på båndet, skulle det stå. Ikke lagd. 

Anonymkode: a4e8a...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrittEkeberg

Dagens bidrag? Snart får du en kommentar om at dette er garantert en snik rasisme tråd. Bare vent. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor du gidder å reflektere noe over dette og det at hun la brødet tilbake, ja er jo normalt at når man tror det koster en ting og det koster noe annet så sier man at man ikke skal ha det likevel. Jeg betaler ikke 49 når det er på tilbud til 19. Utenom det så virker hun litt vimsete, det må da være lov.

Anonymkode: 90246...53d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig hun var redd for noe. Men vanskelig for oss å vite hva det var. Er ikke sikkert hun vet det selv en gang 😂

Anonymkode: 16e22...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BrittEkeberg skrev (Akkurat nå):

Dagens bidrag? Snart får du en kommentar om at dette er garantert en snik rasisme tråd. Bare vent. 
 

Hehe. Mulig du har rett, men dette møtte meg faktisk i butikken i dag. Lurer bare på hva andre mener. Selv syns jeg hun var ufin. Både mot han foran seg, og hun i kassa.

Anonymkode: a4e8a...5c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke helt hvorfor du gidder å reflektere noe over dette og det at hun la brødet tilbake, ja er jo normalt at når man tror det koster en ting og det koster noe annet så sier man at man ikke skal ha det likevel. Jeg betaler ikke 49 når det er på tilbud til 19. Utenom det så virker hun litt vimsete, det må da være lov.

Anonymkode: 90246...53d

Ja, den ser jeg. Ville heller ikke betalt fullpris for noe jeg trodde var på tilbud. Nå kjøpte hun andre ting også da, men brødet la hun tilbake. Det var bare måten hun sa det på til hun i kassa jeg reagerte på.

Anonymkode: a4e8a...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrittEkeberg
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hehe. Mulig du har rett, men dette møtte meg faktisk i butikken i dag. Lurer bare på hva andre mener. Selv syns jeg hun var ufin. Både mot han foran seg, og hun i kassa.

Anonymkode: a4e8a...5c6

Ja, rar oppførsel. Hun burde vite bedre og holdt avstand. Ev. latt deg gå foran henne, først. 

Endret av BrittEkeberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BrittEkeberg skrev (Akkurat nå):

Ja, rar oppførsel. Hun burde vite bedre og holdt avstand. Ev. latt deg gå foran henne. 

Hehe. Ja, hun forta seg faktisk å komme før meg for å komme først også, men så rygget hun da hun syns han kom for nærme. Syns det var merkelig. 😂

Anonymkode: a4e8a...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrittEkeberg
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hehe. Ja, hun forta seg faktisk å komme før meg for å komme først også, men så rygget hun da hun syns han kom for nærme. Syns det var merkelig. 😂

Anonymkode: a4e8a...5c6

Ja. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod ikke poenget? Kan du forklare dert litt anderledes, Ts?

Anonymkode: c9d2e...c24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hun hadde lagd varene sine på båndet, og stod klar til å betale. Plutselig flytta hun seg, og stod bak meg. Så jeg trodde hun skulle ha noe i hylla ved kassa. Spurte henne derfor om dette, siden jeg tenkte jeg kanskje måtte flytte meg.

Nei, sa hun. Hun stod bare så nærme han andre foran. Svarte henne at hun stod ikke akkurat så langt ifra meg heller. Så stemningen ble litt klein. Han var mørk i huden. Syns det var ufint av henne. Kunne latt være å si det syns jeg. Brødet skulle hun visst ikke ha heller, og måtte ha retur på det også, siden det ikke var på tilbud.

Var hun bare vimsete og tankeløs, eller ekkel mot han foran seg med vilje? Jeg vet ikke. Hva tror dere?

Anonymkode: a4e8a...5c6

Hei! 

Her er det mye skrivefeil. Du må nok ha en gjennomgang av din bruk av komma. 
 

Du bør også tenke deg om før du nevner noen sin hudfarge. Du nevnte at hun var mørk i huden, som om det skulle ha noe å si for oppførselen. Det var veldig umodent og tankeløst av deg. 

Om jeg møter noen som får meg til å reagere negativt og skal fortelle noen andre om dette, så føler jeg ikke akkurat et behov og en viktighet for å fortelle om personen hadde lys eller mørk hudfarge. Ærlig talt. Vi lever i 2022. 

 

 

Anonymkode: 5eca2...3a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei! 

Her er det mye skrivefeil. Du må nok ha en gjennomgang av din bruk av komma. 
 

Du bør også tenke deg om før du nevner noen sin hudfarge. Du nevnte at hun var mørk i huden, som om det skulle ha noe å si for oppførselen. Det var veldig umodent og tankeløst av deg. 

Om jeg møter noen som får meg til å reagere negativt og skal fortelle noen andre om dette, så føler jeg ikke akkurat et behov og en viktighet for å fortelle om personen hadde lys eller mørk hudfarge. Ærlig talt. Vi lever i 2022. 

 

 

Anonymkode: 5eca2...3a4

Beklager. Rettskriving har jeg blitt dårligere på de siste årene.

Nei, det var ikke den teite dama som var mørk i huden. Det var han foran henne. Var derfor jeg syns det var så unødvendig å svare som hun gjorde. Akkurat som om han hadde større sjanse for å være smittsom enn meg. Det er jo bare tull.

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hun klarte jo og stå bak personen som var før hun, hen som var (mørk I huden) til hun kom til kassa🙄😶🤦🏻‍♀️🤷🏻‍♀️ hva er meningen med HI hva er det du ønsker og oppnå. Trolling? Da har du isåfall feilet..

Anonymkode: 9bd7e...027

Nei, det er ikke trolling. Det gidder jeg ikke. Jeg syns oppførselen hennes mot han som var mørk i huden var ufin, og syns hun svarte hun andre i kassa frekt. 

Anonymkode: a4e8a...5c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan skal vi vite om hun var vimsete eller ekkel når du som var der ikke vet?

Anonymkode: 632fa...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun hadde lagd varene sine på båndet, og stod klar til å betale. Plutselig flytta hun seg, og stod bak meg. Så jeg trodde hun skulle ha noe i hylla ved kassa. Spurte henne derfor om dette, siden jeg tenkte jeg kanskje måtte flytte meg.

Nei, sa hun. Hun stod bare så nærme han andre foran. Svarte henne at hun stod ikke akkurat så langt ifra meg heller. Så stemningen ble litt klein. Han var mørk i huden. Syns det var ufint av henne. Kunne latt være å si det syns jeg. Brødet skulle hun visst ikke ha heller, og måtte ha retur på det også, siden det ikke var på tilbud.

Var hun bare vimsete og tankeløs, eller ekkel mot han foran seg med vilje? Jeg vet ikke. Hva tror dere?

Anonymkode: a4e8a...5c6

Hvem bryr seg. At folk ønsker å bruke såpass energi på dette at de gidder å skrive om det på kg er meg en gåte.

Anonymkode: aa5fa...329

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så grusomt! Hun var sikkert en GRUSOM rasist! 

Anonymkode: 4f102...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette var så grusomt at jeg nå skal gråte i 12 timer. 

Anonymkode: 3cf7a...d40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hun stå nærme han foran tenker du kun fordi han var mørk i huden? Hun glemte seg vel litt med disse Corona-reglene og hoppet litt bakover da hun oppdaget hun sto for nærme han foran. Det er helt vanlig at det er de bakover som må justere, og ikke de foran. 

Anonymkode: 7bf5e...423

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hun hadde lagd varene sine på båndet, og stod klar til å betale. Plutselig flytta hun seg, og stod bak meg. Så jeg trodde hun skulle ha noe i hylla ved kassa. Spurte henne derfor om dette, siden jeg tenkte jeg kanskje måtte flytte meg.

Nei, sa hun. Hun stod bare så nærme han andre foran. Svarte henne at hun stod ikke akkurat så langt ifra meg heller. Så stemningen ble litt klein. Han var mørk i huden. Syns det var ufint av henne. Kunne latt være å si det syns jeg. Brødet skulle hun visst ikke ha heller, og måtte ha retur på det også, siden det ikke var på tilbud.

Var hun bare vimsete og tankeløs, eller ekkel mot han foran seg med vilje? Jeg vet ikke. Hva tror dere?

Anonymkode: a4e8a...5c6

Hva har dette med saken å gjøre, egentlig?! 

Anonymkode: 9f777...af3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...