Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser flere administrative stillinger innenfor kontor hvor det å snakke engelsk er en fordel. For en som ikke er  vant med dette er jeg redd for å føle meg dum om jeg plutselig må snakke engelsk med kunder osv.  Jeg forstår engelsk og kan snakke det, men i jobbsammenheng er jeg redd for å dumme meg litt ut. Er det noen som har noe erfaring med dette? 

Anonymkode: 1b463...ffd

Skrevet

Snakker engelsk på jobb hver dag og tenker ikke over det som et problem. Du blir fort vant til det. Hvis det står "fordel å kunne snakke engelsk" i søknaden ville jeg tenkt at det er på ganske lavt nivå

Anonymkode: f64e8...a57

Skrevet

Det venner du deg fort til, etterhvert tenker du ikke på det lenger. Er litt rart i begynnelsen, men folk flest har litt norsk- engelsk uttale og underlige formuleringer.

Skrevet

Jeg jobber i et stort oljeselskap, og sammen med folk fra hele verden. Snakker engelsk hver dag. Det meste av møter er på engelsk, fordi det nesten alltid er med en elle flere som ikke er norske. 
Min engelsk (uttale) er fryktelig dårlig, men det er mange andre sin også. Alle gjør seg forstått, og alle legger godviljen til for å forstå hverandre. Har aldri hørt noen snakke negativt om andres engelsk, selv om det noen ganger er litt vanskelig å forstå folk som snakker enda dårligere enn meg.

Mitt tips er å snakke en del engelsk med deg selv. Enten bare snakke, om det du gjør, eller snakke til tv. Kommentere handlingen i serier du ser osv. Bli vant til å snakke engelsk, selv om ingen hører på. Det er rart i starten, men fjerner litt av den der kleine følelsen man har når man ikke er vant til det. :)

Det viktigste er at du forstår og klarer å gjøre deg forsått. Se gjerne Ted talks eller andre ting der folk bruker et litt annet språk enn i filmer og serier. Ble vant til ordene. 

Anonymkode: f36d8...e5a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...