AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Noen som har erfaring med å snakke med fastlegen om problemer med mat/spising/vekt? Ikke direkte spiseforstyrrelse liksom, men et veldig problematisk forhold til disse tingene. Lurer sånn på hva samtalen vil inneholde 🙈 skikkelig kleint og pinlig når en har bikka 40 år.. Trenger litt innspill etter å ha strevd på egen hånd en stund, og har derfor valgt henne fremfor venner/ektefelle e.l. Men har jo ikke egentlig så lyst å innrømme alt. Veldig nervøs for hva hun kommer til å si, hvordan hun reagerer, hva hun spør om. Sukk. 🙄 Noen som har gjort det? Anonymkode: 80faa...e0d
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Veldig veldig vanlig problematikk, men det er kanskje ikke noe mange snakker høyt om. Så bra at du har lyst til å gjøre noe med det!🧡 Vet at det er en del som har fått hjelp av www.nettros.no, har du vært der og kikket? Nå er det sånn at leger er forskjellige og det er ikke alle som har så god forståelse for sånt. Min lege strever selv litt med vekta så han er veldig forståelsesfull og kommer aldri med sånne lettvinte "men du må bare spise sunt og trene". Skjønner at det er vanskelig altså! Har du vært hos henne før for andre ting, hvordan har tonen vært? Anonymkode: 42570...f74 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig veldig vanlig problematikk, men det er kanskje ikke noe mange snakker høyt om. Så bra at du har lyst til å gjøre noe med det!🧡 Vet at det er en del som har fått hjelp av www.nettros.no, har du vært der og kikket? Nå er det sånn at leger er forskjellige og det er ikke alle som har så god forståelse for sånt. Min lege strever selv litt med vekta så han er veldig forståelsesfull og kommer aldri med sånne lettvinte "men du må bare spise sunt og trene". Skjønner at det er vanskelig altså! Har du vært hos henne før for andre ting, hvordan har tonen vært? Anonymkode: 42570...f74 Har gått der i et tosifret antall år, så akkurat relasjonen er fin. Er lite glad i prate om ting generelt, men hun er helt super, står ikke på det. Nå er vel kanskje problemet mitt litt i andre enden da..har mistet fotfestet litt. «Spise sunt og trene» funka det altså, for meg. En stund. Bare blitt litt for mye. Har sett litt på den nettsida, men kjenner jeg stritter litt i mot bare ved tanken på navnet 😂🙈 Men takk for svar ❤️ Anonymkode: 80faa...e0d
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 Andre som har erfaring? Anonymkode: 80faa...e0d
_ems Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 Hei fine TS. Først og fremst, problematikk rundt mat/spiseforstyrrelser rammer gutter og jenter, i alle aldre - det er ikke kleint i det hele tatt!! En fastlege er der for å hjelpe deg, og jeg kan love at du verken er den første, eller siste med samme type problem som oppsøker hjelp. Det å innse at man har et problem er et ekstremt stort steg i riktig retning, bra jobba! Jeg er selv 23 og har både atypisk anoreksi og bulimi, og jeg startet med å si det høyt til fastlegen. Hun viste masse forståelse og omsorg, vi la en slagplan, henviste meg til psykiater og jeg er nå i et behandlingsløp. Hun gir meg aldri opp, og det er så utrolig godt å ha noen å snakke med, uavhengig av hvor dypt du sitter i det. Sender støtteklemmer din vei, og håper du tør å ta et stort steg i riktig retning!! HEIA DEG
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #6 Skrevet 28. januar 2022 _ems skrev (12 timer siden): Hei fine TS. Først og fremst, problematikk rundt mat/spiseforstyrrelser rammer gutter og jenter, i alle aldre - det er ikke kleint i det hele tatt!! En fastlege er der for å hjelpe deg, og jeg kan love at du verken er den første, eller siste med samme type problem som oppsøker hjelp. Det å innse at man har et problem er et ekstremt stort steg i riktig retning, bra jobba! Jeg er selv 23 og har både atypisk anoreksi og bulimi, og jeg startet med å si det høyt til fastlegen. Hun viste masse forståelse og omsorg, vi la en slagplan, henviste meg til psykiater og jeg er nå i et behandlingsløp. Hun gir meg aldri opp, og det er så utrolig godt å ha noen å snakke med, uavhengig av hvor dypt du sitter i det. Sender støtteklemmer din vei, og håper du tør å ta et stort steg i riktig retning!! HEIA DEG Takk ❤️ Hvilke type ting spurte hun om? 🤔 Anonymkode: 80faa...e0d
_ems Skrevet 28. januar 2022 #7 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk ❤️ Hvilke type ting spurte hun om? 🤔 Anonymkode: 80faa...e0d Kunne du sendt meg en privat melding, om det er i orden for deg? Vil ikke dele alt her 😊 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå