Gå til innhold

Baby 10 mnd på lang flytur!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere noen tips og triks til første lange flytur med baby på 10 mnd? Turen er 4 timer ca med 737-800 (Norwegian). Hva er best sovemåte? Har Googlet litt og lest litt om flyebaby og cares sele. Flyebaby tror jeg blir best, men det skal sies at sønnen min er 12, 2 kg og da tror jeg han er for tung til flyebaby. Har dere noen anbefalinger ? 

Anonymkode: 65fb3...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer er ikke så langt, men det kan være langt nok 😅 Ville faktisk ikke brukt annet enn fanget ditt for soving. Med flybaby og sånn må man ta barnet ut dersom det er turbulens etc, så min erfaring er at fanget er best. Du kan jo evnt og betale for ekstra dete med plass til bilstol, eller bytte på med far om han skal være med. Ta og med sutt/flaske i tilfelle vondt i ørene. Husk ekstra skift til både deg og baby i tilfelle oppkast/gulp, bæsj utfor bleia osv. Snacks som maisstenger, daddelstang osv. Et lite utvalg leker som ikke bråker for mye. Ekstra pledd kan være kjekt.

Anonymkode: 11aa2...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro han er for stor både for flybaby og for bassinet (hvis det tilbys på det flyet?). Det koster litt med ekstra sete, men hvis dere har råd til det, ville jeg hatt sete med bilstol oppi. Hvis bilstolen dere har hjemme er for bred (tror det er 40,9 som er målet, men det må dere sjekke), så kan dere feks byttelåne med noen kjente som har et smalere sete, bare for denne ferien.

Anonymkode: 1c431...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ang. skift, ta med skift som passer til både deg og evt reisefølge. Selv om baby satt mest hos meg, klarte hun å gulpe/kaste opp mye på pappaen, så det var han som trengte 3 (!!) skift. Så nå har vi med oss flere store, mørke t-skjorter som vi begge kan bruke ved krise.

Og hvis du ammer, gjør det reisen veldig mye enklere enn med flaske. Med en gang vi var over på flaske, så var det mer styr ved turbulens og oppvåkning, å ha flaske klar (og da får man kanskje ikke lov å hente noe i baggasjen over, pga sikkerhet.) 

Anonymkode: 1c431...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer å ha baby på fanget denne turen (som ikke er en lang flytur). Pakk smart, så du vet hvor alt ligger og kan nå det med en hånd. Planlegg for bleieskift på trang do. Ekstra skift. 

Amme eller smokk opp/ned. Snacks. Aktiviteter. Ekstra skift. 

Anonymkode: ba130...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med eget sete og bilstol er jo både at baby har et sted å sitte/ligge som ikke er ditt fang (litt enklere), det er tryggere ved turbulens og du har en bilstol å bruke på ferien dersom dere skal ta taxi eller leie bil :) (Det er gjerne ikke bakovervendte bilstoler i taxi og leiebiler). Om dere ikke trenger bilstol på selve ferien ville jeg nok vurdert å bare ha baby på fanget da, 4 timer er jo ikke så lenge og da slipper man bære på en ekstra greie.

Anonymkode: ba8fe...a10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fløy til USA med 9 mnd gammel baby, vi fikk en sånn seng til å henge på veggen, men for det meste ble han bare liggende i armene våre, så spiste vi på skift :) Ha med noen leker, noe å spise og et klesskift, så går dette kjempefint! 

Anonymkode: 811ba...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ferie i USA da ungen var 12 mnd, da bestilte vi eget sete så hun satt i bilstolen sin. Fungerte veldig fint! Hadde også med bæresele som hun satt i en del for å sove da hun ble litt vanskelig. Dette var en god del lengre enn 4 timer da. Du klarer kanskje 4 timer på fanget. 

Personlig reiser jeg ikke med fly uten eget bilsete, fordi jeg vil at ungen skal være sikret under opp/nedstigning og turbulens. Det er da de fleste ulykker i fly skjer, og jeg vil helst unngå å bruke ungen som projektil om jeg mister grepet, og evt airbag om jeg klarer å holde fast.

Anonymkode: 69364...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...