Gå til innhold

Hvilken mat anbefaler dere for vektnedgang og styrketrening?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver å få i meg nok proteiner, mye grønnsaker, litt frukt og da er det ikke stor mer plass igjen i kaloribudsjettet. Ser ikke hvordan jeg skal kunne få inn havregrøt/knekkebrød eller lignende. Jeg har ca 10 kg jeg må ned. Men trener litt styrke, yoga og sykling flere ganger for uken. 

Hva anbefaler dere å spise? Hva er deres erfaring? 

Anonymkode: 5e86c...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må legge til at jeg spiser ca 850 kcal som går til protein i måltid utenom middag inkl grønnsaker, og frukt/bær. Det er her jeg ikke får det helt til å gå opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Må legge til at jeg spiser ca 850 kcal som går til protein i måltid utenom middag inkl grønnsaker, og frukt/bær. Det er her jeg ikke får det helt til å gå opp. 

Hvor mange gram protein spiser du pr dag? Og hvor mye veier du?

Anonymkode: c59f1...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig for kroppen med styrketrening på kaloriunderskudd. Dersom du ønsker å trene for å bli sterkere, trenger du å spise mer kalorier. Anbefaler å øke inntaket nå i em periode mens du bykker litt muskler (ikke at du skal bli kjempemuskuløs, bare sterkere). Så vedlikeholder musklene, kombinert med at du kutter ned til litt kaloriunderskudd og øker kondisjonstreningen. 

Anonymkode: b6c2e...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er ned i vekt og så stramme opp, blir smalere, sterkere og smidigere. Men ikke først og fremst sterk for å løfte tungt. Veier 70 kg, prøver å spise ca 140 g proteiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Målet er ned i vekt og så stramme opp, blir smalere, sterkere og smidigere. Men ikke først og fremst sterk for å løfte tungt. Veier 70 kg, prøver å spise ca 140 g proteiner. 

140g holder til din vekt.

Ville kanskje erstattet noe yoga og sykling med mer styrketrening i en periode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sicario skrev (2 minutter siden):

140g holder til din vekt.

Ville kanskje erstattet noe yoga og sykling med mer styrketrening i en periode. 

Enig! Må prøve på mer av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...