Gå til innhold

Prevensjon for meg? Anbefalinger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Prevensjon er ikke så enkelt her i gården. Jeg startet med p-stav etter første barn. Da blødde jeg 3 av 4 uker i måneden i et halvt år, og mye også. Da jeg endelig ga opp og tok den ut, hadde jeg pådratt meg en eller annen vond lukt i underlivet, som jeg brukte 6 år på å bli kvitt. Det var ikke fiskelukt, men vond lukt. Denne gikk vekk da jeg ble gravid igjen 6 år senere. 

Mellom p stav og nytt barn gikk jeg først på cerazette, men jeg blødde like mye av de. Så fikk jeg p plaster. Det var fantastisk, og funket bra. Men så plutselig ble jeg allergisk mot det, og fikk uutholdelige røde, sviende utslett av det. Hoppet så av i svingen i 3 år etter siste barn, før jeg plutselig ble gravid. Det ble abort på meg da, og det skremte meg inn i prevensjonsverden igjen. Jeg går nå på loette. Legen ville ikke skrive ut noe mer heavy p pille fordi jeg er 39 år, til tross for at jeg er slank, ikke røyker og ikke har noe blodpropp i familien. Uansett, så er resultatet av loette nå at jeg blør igjen. Mye. Det kan jeg bare ikke leve med, da jeg er LIVREDD for å få luktproblemet tilbake igjen.

Mannen nekter å sterilisere seg fordi han er redd for å bli impotent. Jeg er redd for spiral, både fordi jeg har hørt om mange som får smerter under samleie, og fordi mange blør mye. 

Så, what to do? Kan noen andre p piller funke her tror dere? 

Anonymkode: f8947...e6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk med gyn i stedet for fastlege? Hormonspiral skal jo ta ned blødninger

Anonymkode: 8c061...084

Skrevet

Kan anbefale p-ring! Har det selv og er veldig fornøyd. Hopper over "ringfri uke" som regel uten å blø. Er ganske liten mengde hormoner i den. I starten var det vanskelig å få den til å sitte rett og jeg følte den var på vei ut hele tiden, men etter en måned eller to gikk det over, så nå merker jeg ikke noe til den. Jeg tar den ut ved samleie (kan være ute noen timer). Det er ikke et så vanlig prevensjonsvalg faktisk. 

Anonymkode: 36f31...e4d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Kan anbefale p-ring! Har det selv og er veldig fornøyd. Hopper over "ringfri uke" som regel uten å blø. Er ganske liten mengde hormoner i den. I starten var det vanskelig å få den til å sitte rett og jeg følte den var på vei ut hele tiden, men etter en måned eller to gikk det over, så nå merker jeg ikke noe til den. Jeg tar den ut ved samleie (kan være ute noen timer). Det er ikke et så vanlig prevensjonsvalg faktisk. 

Anonymkode: 36f31...e4d

Takk, jeg skal lese mer om den. Ser for meg det du sier, at den vil falle ut, men det er jo meningen at den skal sitte i, så...🤔

Anonymkode: f8947...e6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...