AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #1 Del Skrevet 26. januar 2022 I dag har det blitt gjennomført en stor test av elbiler. Det har blitt kjørt helt til de gikk tom for strøm. Selvfølgelig vil det være avvik fra dette igjen også, men det gir jo en liten pekepinn. Tesla går ikke overraskende av med seieren, men det er noen overraskelser nedover listen. https://motor.no/aktuelt/motors-store-vintertest-av-rekkevidde-pa-elbiler/217132 Anonymkode: 1e492...c5a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #2 Del Skrevet 27. januar 2022 Sikkert lurt å ta med i testen at en EQS koster ca 1,5 mill.... dvs ca 3 ganger så mye som en tesla 3 lr. Uansett, med fullfinansiert tesla 3 LR koster det max ca 850,- pr måned + avskriving å eie en. Og tar en med drivstoffkostnader + bompenger så er det mye å spare. Renten er nå lavere enn på mitt boliglån. Anonymkode: 91682...2fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #3 Del Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 27.1.2022 den 5.41): Sikkert lurt å ta med i testen at en EQS koster ca 1,5 mill.... dvs ca 3 ganger så mye som en tesla 3 lr. Uansett, med fullfinansiert tesla 3 LR koster det max ca 850,- pr måned + avskriving å eie en. Og tar en med drivstoffkostnader + bompenger så er det mye å spare. Renten er nå lavere enn på mitt boliglån. Anonymkode: 91682...2fe du vil aldri klare å eie en teshla i noen år før det blir et pengesluk. de er fine å se på, og funker mens de er nye, men så fort de bikker noen km så skjer det ting! Anonymkode: 70517...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #4 Del Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): du vil aldri klare å eie en teshla i noen år før det blir et pengesluk. de er fine å se på, og funker mens de er nye, men så fort de bikker noen km så skjer det ting! Anonymkode: 70517...0f4 Hva er noen km? Har kjørt tesla i fire år og husstanden er på sin tredje tesla. På den første var det litt barnesykdommer, men de siste virker godt skrudd sammen og har hatt mindre styr med de enn tilsvarende andre biler. Anonymkode: 15414...a00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #5 Del Skrevet 29. januar 2022 Tesla er ikke noe dårligere enn Bmw, Vw, Mercedes ihvertfall. De andre merkenenhar feks. veldig billig plast som blir sprø og ryker ved minste kontakt når den blir gammel. Mercedes har ingen erfaring med elbil og levetid er usikkert ennå. Og tyskere kan ihvertfall ikke software. Og i tillegg er det ladekaos og ikke noe køsystem. Anonymkode: 91682...2fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #6 Del Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er noen km? Har kjørt tesla i fire år og husstanden er på sin tredje tesla. På den første var det litt barnesykdommer, men de siste virker godt skrudd sammen og har hatt mindre styr med de enn tilsvarende andre biler. Anonymkode: 15414...a00 Du har kjørt Tesla i 4 år, og er på den tredje? Hvordan kan du påstå at det ikke påløper utgifter etter hvert? Alle biler, inkludert Tesla, er jo stort sett feilfrie fra de er nye? Hvor ville du med et så intetsigende svar? Det er snakk om når de begynner å dra på årene, og etter hva jeg har fått med meg har ikke Tesla serviceintervall heller. Det vil si at å kjøpe en brukt Tesla, er risiko på skyhøyt nivå! Anonymkode: 682b3...ddf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #7 Del Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 29.1.2022 den 1.40): du vil aldri klare å eie en teshla i noen år før det blir et pengesluk. de er fine å se på, og funker mens de er nye, men så fort de bikker noen km så skjer det ting! Anonymkode: 70517...0f4 Tesla, fine å se på?!? 🙈 Ja, ja... Smaken er som baken. Det er ingen tvil om at Tesla har lengst rekkevidde, og er ledende innen elbiler, men de er så forferdelig kjedelige eller stygge. Så jeg må nødt til å se nedover på listen for å finne noe som er tiltrekkende for min del. Men de jeg liker er for dyre... 💸 Anonymkode: 1e492...c5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå