Gå til innhold

Sånn der foam rolling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som driver med det? Merket effekt? Grusomt vondt er det i alle fall 😳 

Anonymkode: ec22a...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som driver med det? Merket effekt? Grusomt vondt er det i alle fall 😳 

Anonymkode: ec22a...2fb

Foam rolling gir et midlertidig økt bevegelsesutslag som er sammenlignbart med statisk tøying rett etter tøyingen. Kan brukes før øvelser der man trenger bevegelighet i diverse muskelgrupper. Langtidseffekter er noe uklare så vidt jeg vet.

Det er også en form for egenmassasje som mange liker. Hvilken effekt er du ute etter? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (1 time siden):

Foam rolling gir et midlertidig økt bevegelsesutslag som er sammenlignbart med statisk tøying rett etter tøyingen. Kan brukes før øvelser der man trenger bevegelighet i diverse muskelgrupper. Langtidseffekter er noe uklare så vidt jeg vet.

Det er også en form for egenmassasje som mange liker. Hvilken effekt er du ute etter? 😊

Går til fysioterapeut for korsryggsmerte og hun driver og tøyer musklene i rygg og sete (enormt vondt men effektivt). Jeg lurte på om det var noe jeg kunne gjøre for å tøye selv utenom og da foreslo hun at jeg kunne bruke foam roller på setemusklene. 

Anonymkode: ec22a...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Går til fysioterapeut for korsryggsmerte og hun driver og tøyer musklene i rygg og sete (enormt vondt men effektivt). Jeg lurte på om det var noe jeg kunne gjøre for å tøye selv utenom og da foreslo hun at jeg kunne bruke foam roller på setemusklene. 

Anonymkode: ec22a...2fb

Skjønner! Jeg vil tro det kan ha samme effekt som massasje osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv gjerne også en eller to tennisballer for å få mer direkte trykk på rette punktene. Putt to baller i en sokk og knyt stramt igjen. Legg deg på dem på midten av rygg og rull sakte ned og opp. Sitt eller ligg og plasser dem under setet eller der det trengs. Jeg personlig liker det bedre enn hele foam rullen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...