Gå til innhold

Er det god trening og ake?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å gå minst 10 000 skritt hver dag, og lurer på om det er god trening å ake? 

Det blir jo å gå eller løpe opp en bake, og ake ned. Føler man får brukt muskler i kroppen av å ake ned en bakke? 

Er gøy å ake, så kan jo holde på en time. 

Anonymkode: a07bc...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man forbrenner ikke så mye kalorier av å sitte på et brett ned en bakke nei 😛 Det blir veien opp bakken som blir treningen. Så hvis du orker å gå opp et par ganger så blir det jo bra. 

Anonymkode: e9833...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvor mange muskler man bruker når man aker.. men du får jo gått en del da, hvis du holder på en stund. Jeg tenker at det er kjempefint at man trener på den måten man har lyst til selv. 

Anonymkode: de142...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve akingen er nok ikke så god trening. Men å gå i oppoverbakke i tung snø, det er bra trening! 

Anonymkode: b45e7...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo kjempefin trening. Man blir svett av å løpe opp bakken med akebrettet på slep. Det er tungt å gå i snø😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, for jeg tenker at når jeg aker på et rumpeakebrett må jeg ligge litt bakover, og da bruker jeg jo muskler i magen og ryggen og bena og armene og alt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, for jeg tenker at når jeg aker på et rumpeakebrett må jeg ligge litt bakover, og da bruker jeg jo muskler i magen og ryggen og bena og armene og alt? 

Det er noen muskler i bruk der, men det er nok å komme seg opp bakken som utgjør mest 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...