Gå til innhold

Vet den er ugyldig, men…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært syk noen dager med flere av koronasymptomene. 
venter på pcr-svar, og har hatt negative hjemmetester. 

to av testene jeg har tatt har blitt som dette etter at intervallet på 15-30 min hvor testen regnes som gyldig har gått .

Vet jeg skal tolke det som at testene er negative. Dette har ikke skjedd med hurtigtestene jeg har tatt tidligere i pandemien. Skal også sies at jeg har tatt to tester som «forblir» negative.

Hadde vært en slags lettelse om det er korona jeg har nå. Da hadde jeg også vært ferdig med det for en stund.

Har tatt 3.dose. Får nok svar på pcr i morgen… har skjønt det tar tid nå. De testet kun i ytre nese…. Skulle ønske de hadde tatt halsprøve og. Spurte om de kunne det, men det var ikke mulig.

BC379CA1-8EF7-4839-A237-BF08D7DFA785.thumb.jpeg.0487236e7bac6cc465f0c0af38cce885.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er jo i prinsippet ugyldige, men jeg har tatt 15 hurtigtester siste året, og sett over 2 i uka for mine tre barn siden august, og INGEN har blitt sånn etter 30 min....

Men vent på pcr svaret imorgen, da vet du 😉

• Liker 5
Skrevet

Hvor lenge lå testene utover "gyldig" tid? 

Jeg ville jo absolutt tenkt at du var positiv, både pga test og symptomer. Men dette er et dilemma kanskje flere kommer opp i etterhvert. Nå får jo du muligens svar via pcr-testen, men hva om du ikke hadde fått ta pcr og skulle ha registrert status selv, ville du ha registrert deg som smittet? 🤔 Usikker på hva jeg selv hadde gjort. 

Skrevet

Takk for svar!

Jeg tenker jeg er smittet, egentlig. Føler bare ikke testene er med meg. 

Startet på mandag med vondt inni øynene. Vondt å se på pc-skjerm og fokusere. Ble uvel og veldig dårlig i magen. 
Følt meg mørbanka i to døgn nå, men er ikke forkjøla. Har halsbrann, litt sår hals og mye slim.

har også fått mer og mer hodepine. Litt svak i verking i ledd og i korsryggen.

Det er svak influensa eller svak covid jeg har. 

ser nå ar begge testene jeg tok i stad er positive nå. Tok en i svelg og en i nese. 
men de er jo ugyldige.

strek 2 i går kom nok etter 45 min. Denne testen er gyldig mellom 15-30 min.

kommer til å bestille ny pcr om den jeg tok i går er negativ. Må da trygle om at de tar i halsen :P 

Skrevet

Vi har testet mye! To voksne og tre barn. Våre tester blir alltid positive etter tiden har gått ut, og vi har enda ikke hatt korona. 

• Liker 1
Skrevet

Prøv igjen i morgen. Ingen av mine er blitt sånn etter 45 minutter. Sønnen min fikk 39 i feber en morgen og testet tre negative tester samme dag og en negativ test neste morgen. Om kvelden dag 2 tok vi pcr test, og en ny test da vi kom hjem. Da var den positiv, etter nesten to døgn med feber. Lykke til! 

Skrevet

Har du forsøkt å ta hjemmetesten i halsen? Har ikke forsøkt selv, men det skal visst være mer effektivt. 

Skrevet

Hvordan gikk det? Har du tatt flere?

Skrevet

Til meg sa de at to streker var positivt svar selv om den ene skulle være litt utydelig.

Skrevet
sunnaen skrev (På 26.1.2022 den 17.12):

Takk for svar!

Jeg tenker jeg er smittet, egentlig. Føler bare ikke testene er med meg. 

Startet på mandag med vondt inni øynene. Vondt å se på pc-skjerm og fokusere. Ble uvel og veldig dårlig i magen. 
Følt meg mørbanka i to døgn nå, men er ikke forkjøla. Har halsbrann, litt sår hals og mye slim.

har også fått mer og mer hodepine. Litt svak i verking i ledd og i korsryggen.

Det er svak influensa eller svak covid jeg har. 

ser nå ar begge testene jeg tok i stad er positive nå. Tok en i svelg og en i nese. 
men de er jo ugyldige.

strek 2 i går kom nok etter 45 min. Denne testen er gyldig mellom 15-30 min.

kommer til å bestille ny pcr om den jeg tok i går er negativ. Må da trygle om at de tar i halsen :P 

Hvordan ble pcr? 

Skrevet

Mine har heller ikke blitt positive etter at tida har gått ut. Den ene lå i over et døgn før den ble rydda bort, den endret seg ikke den heller. 

Skrevet

Mannen opplevde det samme og da var pcr-testen positiv. Vi har begge to jobber som innebærer at vi har fulgt sånn jevnlig testregime hele høsten, og det har skolebarnet vårt også gjort. Og vi har aldri opplevd at de har fått to streker selv når vi har glemt dem på kjøkkenbenken hele dagen.

• Opprett ny...