Gaga88 Skrevet 26. januar 2022 #1 Skrevet 26. januar 2022 Jeg våknet opp med grusom nakkekink og fikk time hos kiropraktor. Han knakk meg og sa jeg hadde mye stress i nakken trolig grunnet stress og jobbsituasjon (kontor). Jeg spurte om jeg burde trene eller gjøre noe før neste time om noen dager. Da sa han nei fordi han ville kunne måle fremgangen på det han gjør. Har nå vært der tre ganger og er bedre men han vil ha en 4 time da jeg har litt vondt fortsatt, men 1000× bedre enn 1 time. Altså kanskje jeg misforstod han. Men virket i ettertid som han heller vil at jeg skal betale han for flere timer enn at jeg skulle bli raskest mulig bedre. Har aldri hatt det så vondt så har googlet og gjort endel øvelser jeg har lest kan hjelpe. Ble litt desperat etter å ha det bedre. Hva tenker dere? Er det en misforståelse?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #2 Skrevet 26. januar 2022 Nakkekink går gjerne over av seg selv i løpet av den samme tiden... Noe å tenke over. Men enig i at du ikke bør trene når du har smerter. Anonymkode: 1f1d1...670
Gaga88 Skrevet 26. januar 2022 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2022 Er gravid så var åpenbart ikke snakk om trening på studio typ. Men øvelser/trening som kan hjelpe meg bli bedre. Kanskje han tolket det feil ja
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #4 Skrevet 26. januar 2022 Kiropraktor er ikke basert på fakta. Det er kvakksalveri. Selvfølgelig skal du trene og bevege deg! Slutt å bruk penger på kiropraktor, gå heller til fysioterapeut og/eller lege som er evidensbasert Anonymkode: 26f71...329 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #5 Skrevet 26. januar 2022 Hva legger du i å trene? Jeg tenker at styrketrening ikke er så lurt fordi du da spenner musklene som allerede er for anspent. Men én lang gåtur og helt rolig jogging kam være gunstig for å løse opp kinken i nakken. Anonymkode: 9a787...466 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #6 Skrevet 26. januar 2022 Ordet trening er så ødelagt. Normal bevegels eog aktivitet er bra. Det kan være vanlig husarbeid eller gå en tur. Få opp puls og bevegelighet. Økt blodsirkulasjon. Trening er når man øver på noe eller skal nå fremgang. Eller fly rundt på mølla og løfte jern til ingen annen nytte enn å få samfunnsvakker kropp. det øverste er viktig. Det nederste har tatt over alles fornuft. Anonymkode: 14d3d...8ce 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 26.1.2022 den 17.32): Kiropraktor er ikke basert på fakta. Det er kvakksalveri. Selvfølgelig skal du trene og bevege deg! Slutt å bruk penger på kiropraktor, gå heller til fysioterapeut og/eller lege som er evidensbasert Anonymkode: 26f71...329 Nei. Det du sier er ikke basert på fakta. Kiropraktorer har femårig utdannelse og meget god kunnskap om kroppen. Jeg har hatt utrolig god nytte av kiropraktor, han er min redningsmann når ryggen slår seg vrang. Anonymkode: 81ddc...018
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #8 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 26.1.2022 den 17.50): Ordet trening er så ødelagt. Normal bevegels eog aktivitet er bra. Det kan være vanlig husarbeid eller gå en tur. Få opp puls og bevegelighet. Økt blodsirkulasjon. Trening er når man øver på noe eller skal nå fremgang. Eller fly rundt på mølla og løfte jern til ingen annen nytte enn å få samfunnsvakker kropp. det øverste er viktig. Det nederste har tatt over alles fornuft. Anonymkode: 14d3d...8ce Akkurat dette med aktivitet vs trening er både fysioterapeuten og kiropraktoren jeg har gått til veldig opptatt av forskjellen på. Begge to har påpekt at mellom behandlingene skal jeg være i normal bevegelse og jeg skal gå turer. Når jeg blir bedre får jeg øvelser, som oftest tøyeøvelser for min problematikk, men tunge styrkeøvelser og trening skal jeg holde meg unna så lenge jeg har et akutt problem. Anonymkode: 8aca2...5fd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå