AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #1 Skrevet 26. januar 2022 Skal starte på denne minipillen, og vil gjerne ha så mye positive erfaringer som mulig! Jeg er en klassisk nocebo-persokn som kjenner altfor godt etter og kjenner det meste. Trenger derfor noen gode ting å kjenne etter på! 😅 Har droppa hormonprevensjon for mange år siden, men er nå veldig lei av å være redd for å være gravid, en type som egentlig ikke liker kondomer, og masse stress. Har tenkt å gi det ET forsøk til, og hvis det blir like ille så blir det kobberspiral på meg. Aldri prøvd minipille eller cerazette før, så håper noen kan komme med noen gode erfaringer. 🥰 Anonymkode: 01a9c...64e
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #2 Skrevet 26. januar 2022 Jeg har gått på vanlig p piller og cerazette. Jeg kan ikke si jeg reagerte noe heftig på de vanlige men jeg begynte da også med dem fordi jeg slet med uregelmessig og lang mensen. Så i mitt tilfelle var det bedre med enn uten. Eneste var kanskje at jeg fikk litt mer menssmerter (hadde ikke før) og blødde litt mer når jeg først hadde mensen. Fikk ikke gå på vanlig p piller lengre etter at min storesøster fikk blodpropp etter en fødsel. Gikk over til cerazette og har ikke opplevd noe ubehag eller slikt. Eneste der er jo at jeg har mistet mensen helt. Har kanskje hatt mensen en gang siden jeg begynte. Det er ikke noe jeg misliker men jeg legger merke til at det føles litt rart. Jeg har jo et aktivt sexliv og før var jo på en måte mensen en fin indikasjon på at jeg ikke var blitt uplanlagt gravid. Nå er det liten sannsynlighet for å bli gravid hvis du bruker dem rett men jeg sjekker uansett en gang i blant med sånne billige graviditetstester fra normal. Du kan for eksempel glemme en pille i 12 timer etter du egentlig skulle ha tatt den uten at du mister effekt. Etter 12 timer er det selvsagt lurt å bruke kondom men den er sagt å fortsatt ha effekt. Dette gjelder jo også bare hvis du da har vært flink dagene før du glemte pillen. Men som sagt har den ikke hatt noe negativ effekt på meg med mindre du ser på det som å miste mensen som negativt. Det føles rart men det funker. Du har jo ikke pillefri uke på disse så da er det en mer vanlig bivirkning. Når legen også mente at jeg kunne gå. På disse selv med blodpropp i familien så regner jeg med den er trygg. Anonymkode: ab964...8fe 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #3 Skrevet 26. januar 2022 For meg så hadde jeg forstyrret blødning i starten, som en evigvarende mens (men lite blod). Varte vel noen uker. Men etter det var det 2-3 veldig fine år, null bivirkninger, ingen menstruasjon Etter det begynte jeg å spotte litt i blant, småblødninger litt tilfeldig, og huden min var i tillegg ikke så bra (kviser osv, men dette er generelt noe jeg har slitt med hele livet så dte var nok ikke direkte på grunn av pillene). Jeg byttet til noe annet da pga dette og fordi jeg slet med å huske å ta dem hver dag. Men kjenner andre som har gått på dem mye lenger og ikke hatt noen problemer, ikke fått mensen osv. Anonymkode: b84fd...4b8 1
Cissacissa Skrevet 26. januar 2022 #4 Skrevet 26. januar 2022 (endret) Her ble gravid mens jeg gikk på cerazette…🤨 Endret 26. januar 2022 av Cissacissa
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #5 Skrevet 26. januar 2022 Brukte dem i ti år, og hadde ikke mensen. Da jeg ville bli gravid tok det to måneder fra pilleslutt til spiren satt. Veldig fornøyd! Cissacissa skrev (1 minutt siden): Her ble gravid mens jeg gikk på cerazette…🤨 Er det en god opplevelse? Anonymkode: e3afd...b1c
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #6 Skrevet 26. januar 2022 Jeg ble gravid med spiral og tåler ikke østrogen så cerazette er gull for meg. Jeg har ikke mens og ikke smerter lengre (stort problem før). Så lenge jeg husker å ta pillen hver dag holder mensen seg borte, den eneste gangen jeg fikk litt blødninger var en gang jeg var syk og hadde glemt pillen i 5 dager. Alt i alt veldig fornøyd med cerazette. Anonymkode: d1d7d...5ed 1
Gjest Hottentått Skrevet 26. januar 2022 #7 Skrevet 26. januar 2022 Har gått på cerazette i mange år, vært veldig fornøyd. Ingen bivirkninger. Ble gravid rett etter pilleslutt også☺️
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #8 Skrevet 26. januar 2022 Har gått på cerazette i ca. 10 år tror jeg, har gått helt fint. Ingen graviditet og ingen bivirkninger ila de siste 10 årene Vet at mange mister mensen med cerazette, men jeg har beholdt mens og blør hver mnd. Anonymkode: dff63...365 1
missmcbeal Skrevet 26. januar 2022 #9 Skrevet 26. januar 2022 Har gått på Cerazette sånn ca. 10 år jeg også og mistet raskt mensen og slik har det vel egentlig vært de siste årene, bortsett fra noen få ganger der jeg har en liten periode hvor jeg har spottet litt. Har også hatt en pause mellom disse 10 årene og da jeg fikk mensen tilbake fikk jeg ganske kraftige mensensmerter, så da blir det raskt på pillen igjen slik at jeg slapp det.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #10 Skrevet 26. januar 2022 Jeg hadde uregelmessige blødninger de første 2-3 månedene, deretter mistet jeg mensen helt. Har brukt Cerazette i 7-8 år nå, er kjempefornøyd. Anonymkode: c108c...97d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #11 Skrevet 26. januar 2022 Brukt i 7 år, null dårlige bivirkninger, ingen mens. Love it! Anonymkode: 2800c...e88
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #12 Skrevet 26. januar 2022 Jeg har gått på cerazette i snart 3 år og trives med det Ingen blødninger utenom de første 10 ukene da jeg startet opp. Sexlysten har nok blitt redusert (det er vanskelig å selv observere forskjeller på hvordan man var før og etter man startet på en pille siden det går så jevnt og tar tid, men jeg mener i alle fall egentlig kunne fint gått lenge uten sex nå sammenlignet med tidligere), men jeg slipper blødninger og de grusomme menssmertene som følger med, så jeg er fornøyd! Anonymkode: c28f4...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #13 Skrevet 26. januar 2022 Jeg var veldig fornøyd med Cerazette lenge (over 5 år), frem til jeg sluttet. Etter de første par månedene så hadde jeg ikke mensen og ikke bivirkninger heller, i lang tid. Vel verdt å prøve. Anonymkode: 1fd3e...069 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå