Gå til innhold

Angående p-sprøyte og smerter etc..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Sofie..

Hei.

Jeg har brukt p-spøyte litt under et halvt år nå. I starten var mensen borte helt. Mot slutten kom det litt blødninger de fleste gangene etter sex.. og så ble det borte i løpet av dagen. Nå blør jeg mange dager etter sex, og det stopper ikke. Jeg har også store ryggsmerter helt nederst på ryggen. På begge sidene liksom. Og aner ikke hva det kan være.. Er alt dette normalt? Og hva kan ryggsmertene være.. Har hatt dem lenge.. Og er det noe galt siden jeg blør så mye osv.. spes etter sex?

Setter kjempe pris på om noen kan svare meg på dette!

Tusen takk for svar som kommer inn:)

Hilsen en meget urolig:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

p-sprøyta er no dritt ;(

jeg prøvde den engang.... jeg blødde hver eneste dag! ikke mye da men nok til å bli skikkelig frustrert :evil:

også kjedelig å måtte hente resept hos legen, hente sprøyta hos apoteket og så dra tilbake til legens hjelpesøster for å sette den... mye enklere med piller jenter... lett å glemme dem? oppbevar brettet ved siden av tannbørsta så ser du dem hver morgen og glemmer dem ikke :)

med pillen blir iallefall mensen regelmessig, kan nesten også det nøyaktige tidspunktet på dagen at mensen skal begynne og ikke varer den mer enn 3-4 dager for meg heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til du som startet tråden :

Det er veldig vanlig å blø endel når man begynner med p-sprøyten. Dessverre. Noen blør ikke i det hele tatt, andre blør et halvt år omtrent før ting stabiliserer seg. Husk på at denne sprøyten er en depot-injeksjon som sitter i kroppen i minst tre måneder. Da kan det være duket for eventuelle bivirkninger som f.eks blødninger osv. Men i de fleste tilfeller jeg har hørt om, er dette gått tilbake etter en tid. Med hensyn til dine symptomer som blødninger og ryggsmerter vil jeg oppfordre deg til å søke legen din. Det føles tydeligvis fælt for deg sånn situasjonen er nå og sånn skal det ikke være.

Vet ikke om andre på forumet har samme erfaringer som deg, men uansett bør du søke lege.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...