Gjest Roseglose Skrevet 26. januar 2022 #1 Skrevet 26. januar 2022 Jeg googler meg grønn i fjeset, men finner ingen smarte løsninger på dette problemet mitt😭 jeg har hund og katt. Hunden vil spise kattenes mat, hva kan jeg gjøre for å holde kattematen unna hunden? per dags dato har vi grind til kjøkkenet, så det går fint. Men vi vil gjerne fjerne den grinden. Kjøpte en liten benk, men hunden kom seg opp der😂 tenker jo å kjøpe en lik benk, men da høyere. men har noen her inne noen andre løsninger enn det? Hva gjør dere? Evnt om dere bruker benk, hvem type? finnes det egne møbler for dette? takk for evnt svar
Tabris Skrevet 26. januar 2022 #2 Skrevet 26. januar 2022 Vi har bare satt kattematen høyt slik at hunden ikke når det.
skruf Skrevet 26. januar 2022 #3 Skrevet 26. januar 2022 Hvor gammel er hunden? Hunden vår har fått innlært at kattematen er forbudt område, så maten får stå i fred (hender dog at hun lar tunga ramle oppi kattematskåla når hun går forbi, men det er sjeldent😄) Var mere stjeling da hun var valp og unghund, men det gikk inn tilslutt at det ikke er hennes mat
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #4 Skrevet 26. januar 2022 Har kattematen på en hylle som katten har tilgang til fra et nokså høyt klorestativ. Anonymkode: 20e97...d6f
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #5 Skrevet 26. januar 2022 Surefeed har store leveringsproblemer akkurat nå (har ventet på et produkt siden sommeren 2021). Men disse matskålene er geniale: https://www.petxl.no/surefeed-microchip-pet-feeder Funket fint for meg når en katt skulle slankes, og den andre ikke. Anonymkode: 63f8d...9da 1
Gjest Roseglose Skrevet 26. januar 2022 #6 Skrevet 26. januar 2022 Må også si at den ene katten vår er en Maine Coon, og er en kar på 12kg. Så det er viktig at det kattene kan stå på er robust. En enkel hylle hjelper ikke her 😬 Skal ta en titt på Surefeed, det er jo genialt om kattene også må unngå hverandres mat 😁👍🏻 Hunden er 12uker gammel. Vi kan jo lære ho å ikke spise maten, ho har lært seg å ikke spise vår. Men likevel så er det jo et dyr og når hun en dag skal være alene hjemme så er det fint hvis kattematen er utilgjengelig. Og kattene skal ha mat fremme til en hver tid. Og det er generelt sett heller ikke er bra for hunder å spise kattemat, og hunden vår har en viss fare for kvelning pga diagnose. Det har gått fint hittil, men brått så går det dritt og vi har ikke fulgt med eller noe. Da er det tryggest om kattematen bare er utenfor rekkevidde uansett. 🤗 Noen med tips til hva jeg evnt kan Google? høyt klorestativ er heller ikke dumt altså!
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #7 Skrevet 26. januar 2022 Roseglose skrev (22 minutter siden): Må også si at den ene katten vår er en Maine Coon, og er en kar på 12kg. Så det er viktig at det kattene kan stå på er robust. En enkel hylle hjelper ikke her 😬 Skal ta en titt på Surefeed, det er jo genialt om kattene også må unngå hverandres mat 😁👍🏻 Hunden er 12uker gammel. Vi kan jo lære ho å ikke spise maten, ho har lært seg å ikke spise vår. Men likevel så er det jo et dyr og når hun en dag skal være alene hjemme så er det fint hvis kattematen er utilgjengelig. Og kattene skal ha mat fremme til en hver tid. Og det er generelt sett heller ikke er bra for hunder å spise kattemat, og hunden vår har en viss fare for kvelning pga diagnose. Det har gått fint hittil, men brått så går det dritt og vi har ikke fulgt med eller noe. Da er det tryggest om kattematen bare er utenfor rekkevidde uansett. 🤗 Noen med tips til hva jeg evnt kan Google? høyt klorestativ er heller ikke dumt altså! Ang. klorestativ.. til og med katten på 6 kg bruker det uten problemer, så det er ganske stødig. Eneste minuset er at det har blitt betydelig dyrere siden jeg kjøpte det. https://www.musti.no/littlebigger-klostrad-lyra?48827 Anonymkode: 1b3f0...423
NettoppJa Skrevet 26. januar 2022 #8 Skrevet 26. januar 2022 Har du ikke en benk på vaskerommet el.l som katten kan få maten på? Eller et annet høyt sted den enkelt kan komme seg opp og stå stødig, benk, kommode, hylle etc? Den må jo ikke nødvendigvis få mat på kjøkkenet..
Svisle Skrevet 26. januar 2022 #9 Skrevet 26. januar 2022 I en periode hadde jeg kattematen på en fast plass på kjøkkenbenken, men etter en ommøblering står nå kattematen på en sjenk på kjøkkenet. Den største hunden kan nok rekke frem til maten om han vil, men etter en periode med avlæring av plante-labber-på-nbord/benker så lar han den være i fred. Værre med kattedoen... 🤢
Gjest Roseglose Skrevet 28. januar 2022 #10 Skrevet 28. januar 2022 Ts her. skal dra ut oh se fysisk på sånne stativer tenker jeg, for jeg stoler ikke helt på Internett i og med han ene er så svær 🙈 kjipt å bruke 2-3000kr på noe som ikke passer ordentlig. Vi har et hus med litt dårlig planløsning, så vi får ikke satt maten på et bedre sted enn kjøkkenet. Ellers blir det skjenken i stua ved siden av sofaen. Men jeg er ikke gira på å ha kattemat der, det blir ekkelt synes jeg. Funnet mye fint i forslagene her, nå går det vel mer på at jeg blir kresen merker jeg🙄
Matas Skrevet 28. januar 2022 #11 Skrevet 28. januar 2022 Roseglose skrev (2 timer siden): Ts her. skal dra ut oh se fysisk på sånne stativer tenker jeg, for jeg stoler ikke helt på Internett i og med han ene er så svær 🙈 kjipt å bruke 2-3000kr på noe som ikke passer ordentlig. Vi har et hus med litt dårlig planløsning, så vi får ikke satt maten på et bedre sted enn kjøkkenet. Ellers blir det skjenken i stua ved siden av sofaen. Men jeg er ikke gira på å ha kattemat der, det blir ekkelt synes jeg. Funnet mye fint i forslagene her, nå går det vel mer på at jeg blir kresen merker jeg🙄 Jeg kan anbefale kattens nr. 1 når det kommer til klorestativ, de kan du bygge selv også, god kvalitet og stødige ettersom du kan bygge de fra tak til gulv. Google det evt. Jeg ville uansett anbefalt et som går fra tak til gulv slik at du vet at det sitter👍
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå