AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 Fikk paralgin forte som smertestillende men gløymt å spørre lege om eg kan bruke ved amming. Har 3års barn som ammes kun ein gang om dagen før nattesøvn. Tenker å ta 2 tbl. om morningen. Også skal ikkje bruke paralgin kvar dag og ikkje meir enn 2 tabletter per dagen. Anonymkode: 8e479...9f0
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 😳 Nei, og dette er en fantastisk anledning til å slutte med amming! Anonymkode: d7314...8b1 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #4 Skrevet 25. januar 2022 https://www.felleskatalogen.no/medisin/paralgin-forte-paralgin-major-karo-pharma-562631 Amming: Paracetamol går i liten grad over i morsmelk. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket ved terapeutiske doser. Kodein skal ikke brukes under amming. Ved normale terapeutiske doser kan kodein og aktive metabolitter være tilstede i morsmelk i meget lave doser, men det er lite sannsynlig at dette påvirker barn som ammes. Hvis pasienten imidlertid har ultrarask metabolisme via CYP2D6, kan det være høyere innhold av morfin i morsmelken. Dette kan i svært sjeldne tilfeller føre til symptomer på opioidtoksisitet hos barnet, som kan være fatalt. Anonymkode: 7fc84...014 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #5 Skrevet 25. januar 2022 Det går nok helt fint med en 3 åring som ammes bare på kvelden. Vi bruker p forte på føden etter ks. Anonymkode: 7d297...d5c
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #6 Skrevet 25. januar 2022 Nei, så lenge du ammer må du ringe legekontoret og spørre. Anonymkode: fb781...f13
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #7 Skrevet 25. januar 2022 Ikke ta den før du har undersøkt med helsepersonell. Som en bruker over skriver av innholdet i den er paracet trygt, men ikke kodein. Jeg ble spurt om jeg ammet da jeg fikk paralgin forte av legen for en stund siden og sa, nei, jeg er akkurat ferdig med ammeperioden. Da fikk jeg beskjed om at jeg IKKE måtte ta det hvis det kunne skje at jeg ammet likevel. Om den likevel kan brukes når det er strengt nødvendig, og andre alternativer ikke fungerer eller er trygge, vet jeg ikke, men jeg fikk ikke inntrykk av det. Anonymkode: c3b04...45b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå