Gå til innhold

Eks narkomanen på nyhetene nettopp.


Naken

Anbefalte innlegg

Fy f***!!!!!!! :kjempesinna:

Er rasende nå!

Så dere saken med han i campingvogna, som rissikerer at å miste medesinene, (Subutex), som holder ham av stoff, fordi han og kona ikke bor fint nok, og på riktig plass? :sinna:

Er det mulig???!!!

Han har to dager på seg til kona kommer ut av fengsel,- da må han ha skaffet en "ordentlig plass" å bo. Han har prøvd desperat å få penger til depositum, men har ikke nok.

Han sier selv han trodde kampen var over, men at han nå er livredd for å havne på kjøret igjen, om de tar fra ham medesinene.

Noen som aner hvordan jeg kan hjelpe???

Endret av Naken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men var det ikke slik at det var flyttingen som var dum?

for sosialkontoret kan vel bare gi ytelser til de som bor i kommunen. flytter du er det opp til et annet sosialkontor?

Mulig jeg tar feil, og uansett synes jeg det er vanvittig tungvint å ikke utvise skjønn i sånne saker - er det liksom bedre at de havner på kjøret igjen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke tankegangen...

Man vil så gjerne utrydde alt rusmisbruk her i landet, men så har vi lover og regler som sparker dem som ligger nede og er i ferd med å reise seg. Det hører for pokker ingen steder hjemme...

Jeg håper at en eller annen snill og ressurssterk person på eget og privat initiativ kan tilby disse to en sokkelleilighet så de får fortsette på veien sin mot et rusfritt liv og tilbake i samfunnet. Hadde jeg hatt en leilighet skulle de fått den tvert, jeg antar at sosialkontoret bidrar med leien, som de gjør for så mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er likhetsprinsippet og reglene som er viktige i Norge, ikke folkene som bor her.

Bare å venne seg til først som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt fryktelig.

I 2000 mistet jeg en bror i en overdose,det var ikke før 1 eller 2 år etterpå at narkomane fikk status som syke og har rett på hjelp.

Selv om broren min døde og ble en statistikk så er det helt horribelt at kommunene kan med loven i hånd lage flere statistikker.

jeg så hvordan broren min kjempet,han forsvant foran øynene mine,jeg ønsker ingen å leve et slikt liv eller det å oppleve at man mister noen på en slik måte.

Hva med menneskeverdet da??

Eller blir mennesker rangert etter produktivitet hvor mye verdt de er??

Jeg så dette på nyhetene og satt og tenkte det samme,hva kan vi gjøre???

Kanskje vi kunne få moderator til å opprette en konto til spesielt dette formålet, som vi kan sette inn noen kroner på,om mange av oss setter inn 10,-kr-20kr,- eller 50,-kr så vil det hjelpe,tenk så mange brukere det er her inne som helt sikkert vil være med å gjøre en forskjell.

Og dette er hjelp til selvhjelp også,når dette uheldige ekteparet ser at de får støtte fra helt frivillige så får de enda mer lyst til å kjempe videre.

Hva synes dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet deres er at subutex ikke kan skrives ut av allmennleger i norge, men må ha fylkeslegens godkjennelse. helt absurd mot den normale intelligens, men helt forståelig hysteriet omkring narkotika.

Det var ikke lenge siden en svensk politimester ved strømstad ville forby subutex for det gjorde at heroinistene ble avhengig av noe annet enn heroin. Det var dermed farligere mente den svenske politimesteren.

Hvis man er litt intelligent kan vi forstå politimesterens syn. Subutex er en erstatning for heroinen og en erstatning mot kriminaliteten. Stakkars politimestere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis dere vireklig vil hjelpe til så drar dere til københavn, hamstrer alt dere kommer over av subutex og deretter deler det ut gratis til heroinister slik at de ikke bruker heroin.

bare synd dere risikerer tjueenårs fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt fryktelig.

I 2000 mistet jeg en bror i en overdose,det var ikke før 1 eller 2 år etterpå at narkomane fikk status som syke og har rett på hjelp.

Selv om broren min døde og ble en statistikk så er det helt horribelt at kommunene kan med loven i hånd lage flere statistikker.

jeg så hvordan broren min kjempet,han forsvant foran øynene mine,jeg ønsker ingen å leve et slikt liv eller det å oppleve at man mister noen på en slik måte.

Hva med menneskeverdet da??

Eller blir mennesker rangert etter produktivitet hvor mye verdt de er??

Jeg så dette på nyhetene og satt og tenkte det samme,hva kan vi gjøre???

Trist å høre om din bror. Det for jævlig at sånt skal skje! ,- spesielt når det faktisk er muligheter for å hjelpe disse menneskene! :cry:

Kanskje vi kunne få  moderator til å opprette en konto til spesielt dette formålet, som vi kan sette inn noen kroner på,om mange av oss  setter inn 10,-kr-20kr,- eller 50,-kr så vil det hjelpe,tenk så mange brukere det er her inne som helt sikkert vil være med å gjøre en forskjell.

Og dette er hjelp til selvhjelp også,når dette uheldige ekteparet ser at de får støtte fra helt frivillige så får de enda mer lyst til å kjempe videre.

Hva synes dere??

Ja! Er det mulig å få moderator til å gjøre noe sånt? Hadde vært helt fantastisk!!!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for det!!!! Det var godt å høre!!! :-D :klappe::hoppe:

Håper andre slipper å oppleve å få samme beskjed som de i utgangspunktet fikk, og må gå å vente i skrekk på at livet deres skal falle i grus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Violetta
alt ordner seg når man kommer på tv..

Ja det er "rart" det der. Men det er skremmende at slikt kan skje og å tenke på at det sannsynligvis finnes tilsvarende skjebner som aldri kommer opp i lyset. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, godt at noen er så ressurssterke at de tar kontakt med media, det får ofte øynene opp hos dem som bestemmer.

Heldigvis ordnet dette seg, og kanskje kan det være håp for flere også når lista nå har vist seg å være bøyelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo sånn at alt ordner seg når man kommer på tv,først så prøver vel kommunene å slippe billig unna det ,men så blir det offentlig og da snur de plutselig på flisa.

Da er det noe som skurrer synes jeg, skal ikke menneskers verdi være mere verdt enn kommunens ry da??

For i dette tilfellet synes jeg at kommunen hjalp dette ekteparet bare for å slippe å komme dårllig ut selv.

Flott at det ordnet seg.

Hvis regelverket er så firkantet at det kan koste liv ,ja da er det på tide å revurdere lovverket.

Kanskje vi uansett skulle prøvd og opprette en konto og spare litt for dem??

Ja rett og slett hjelpe dem til å en gang få komme seg inn i en leilighet,tenk om vi hadde på sikt klart å spare opp nok til å gi dem et depositum til en leilighet ,en sofa og et tv.

Ja jeg drømmer.

Hurra : :) for ekteparet i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...