Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg jobber noen få dager i produksjon denne uken, jeg pakker..jeg er ansatt via vikarbyrå og lurer på hvordan jeg skriver opp timene mine..arbeidstid er fra 7-15.30.. jeg er der altså i 8.5 time.. vi har noen korte pauser innimellom utenom lunsj 11-11.30.. 8.50 og 13.30.. om jeg ikke tar helt feil! da jeg arbeidet med noe lignende var arbeidsdagen 8 timer og jeg førte opp 7.5 time som en vanlig arb.dag, og hadde likedan med pauser..var ingen som sa noe på det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel en avtale med byrået ditt?

Jeg har jobbet i byrå og jeg ville skrevet arbeidstiden til og fra, ført opp en halvtimes lunsj og en halvtime 50% overtid.

Men dette skal du altså ha en avtale med oppdragsgiver og byrå om, så tryggest er nok at du tar en telefon til byrået og spør.

Skrevet

avtalte ikke akkurat om pauser og slikt nei..det er nok ikke overtid, er ikke det etter et visst tidspunkt? de på jobben går kl 1 på fredager, så de jobber 8.5 timers dag ellers i uken virker det som..er det bare en halvtime som er lovpålagt pause?

Skrevet

Du har 8 timers arbeidsdag jfr arbeidsmiljøloven (7,5 innenfor tariffavtalene) - og det er det du har her. Du har ikke krav på betalt lunsjpause, men småpausene skal du ha betalt for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...