Gå til innhold

Hva skal jeg velge?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Usikker_*
Skrevet

Jeg trenger hjelp til å tenke klart. Jeg har to jobbtilbud.

1. Jeg har blitt tilbudt jobb i 3-4 mnd. med mulighet for forlengelse i et stort byrå.

2. Jeg har fått beskjed om at de ønsker å beholde meg i en jobb, men fremtiden er usikker, muligens 1-2 dager i uken med jobbing i en periode i et mindre byrå.

Hva skal jeg gjøre? Når jeg skriver det så ser jeg jo at alt. 1 er det jeg bør velge... Men jeg jobber nå hos alt 2 og trives godt der.

Kanskje dette bare er usikkerhet med tanke på nye situasjoner...

Noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm tja, min første tanke er: har du fortalt nåværende jobb om tilbudet du har fått fra det andre byrået? Kanskje de "får fart på seg" dersom de ønsker å beholde deg.

Skrevet

hvis du allerede jobber i alt.2 og trives der syns jeg bare du skal fortsette...som du sa..på alt.1 var det jo bare MULIG for forlengelse.. men vanskelig valg.. men hvis du trives godt i alt. 2 og det er greie folk og grei sjef så syns jeg du skulle fortsette der som sagt og prøve å gjøre så bra jobb som mulig så kanskje de beholder deg uansett.

Skrevet

Hvis man trives i en jobb så mener jeg det bør være veldig gode grunner for å bytte.

Det er jo som noen andre har sagt tidligere: "Man vet hva man har, men ikke hva man får".

Skrevet

Problemet er at jeg ikke vet noen ting. Jeg vet hva jeg har i noen uker til, etter det er alt usikkert der jeg er. Men alt. 2 tilbyr jo 3-4 mnd i første omgang, så får man se...

Det sikreste alternative er jo det som vil gi meg lønn lengst mulig...

Eller hva?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...