AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 Har time hos en spesialist om noen uker, men trenger bare å lufte meg litt uansett. Jeg har tidligere hatt polypper i skjeden som sprakk, da fant de lette celleforandringer. Et år senere hadde jeg grove celleforandringer og måtte konisere. Har tatt én celleprøve siden da, som visstnok var normal. Det er nå 3 år siden sist prøve og nå har jeg lenge vært plaget med smerter under samleie, har fått hoven lymfeknute som har vært der i et år nå. Etter samleie får jeg menstruasjon og tjukk brun guffe/utflod av og på i flere dager. Har og et rift rett på innsiden av skjeden som ikke gror/åpner seg igjen ved samleie. Noen som har erfaring/gode ord? Anonymkode: f2512...757 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 Hva vil du vi skal si? "Nei, du har ikke kreft"? Vi har gode systemer for å fange dette opp, og vi har gode behandlingsalternativer om det er tilfellet. Blødning kan være mange ting, men det kan også være kreft. Som en dum mann en gang sa: det er 50/50, enten så er det kreft eller så er det ikke kreft. Vent på hva spesialisten sier og ikke google mer. Finn på noe gøy og distraher negative tanker frem til prøveresultatet Anonymkode: cd449...373 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #3 Skrevet 25. januar 2022 Huff, det er så trasig å ha bekymringer rundt det der! Håper timen din går bra Visste ikke at polypper kan være tegn på celleforandringer. Eller misforstod jeg, at forandringene ble oppdaget pga. polyppene men at de er urelaterte? Anonymkode: 8a453...ac1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #4 Skrevet 25. januar 2022 Er i lignende situasjon selv, og har måttet jobbe ekstremt hardt med tankesettet for å ikke bruke hele døgnet på å overtenke/bekymre meg veldig. Det jeg etterhvert innså var at jeg ikke fikk gjort noe til eller fra med å bekymre meg uansett, men at jeg skal ta det som kommer når det kommer. Det er så utrolig bortkastet tid og energi å gå og bruke på bekymringer dersom alt skal vise seg å være OK/lett å behandle. Jeg håper på det beste, men er forberedt på det verste. Det viktigste for meg er å ha en god gynekolog jeg har tillit til, som tar nøye undersøkelser og tar meg seriøst. Det har hjulpet enormt! Måtte gå privat for å få dette i min by, men det er verdt det selv om jeg egentlig ikke har råd. Det hjalp også å snakke med fastlegen min, som er verdens flinkeste. Håper du finner en måte å roe ned på frem til timen, og stol på at du er i gode hender både under og etter undersøkelsen, uansett hva den viser. ❤️ Anonymkode: 77c30...ceb
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #5 Skrevet 25. januar 2022 En annen ting jeg glemte: distraher deg gjerne med gøye ting/husarbeid osv., men ikke steng inne følelsene som kommer heller, da bygger de seg bare opp og blir verre. Om du må gråte - gråt! Få i hvert fall ut følelsene, så det ikke blir en propp som sprekker og du får en massiv reaksjon med mange ubearbeidede følelser. Det beste er å gå tur og bevege seg i naturen, det roer ned kroppen og angsten veldig for min del! Tenker klarere og mer rasjonelt når jeg går tur også, men aller best i skogen, eller rolige stier rundt et vann o.l. Anonymkode: 77c30...ceb
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #6 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Huff, det er så trasig å ha bekymringer rundt det der! Håper timen din går bra Visste ikke at polypper kan være tegn på celleforandringer. Eller misforstod jeg, at forandringene ble oppdaget pga. polyppene men at de er urelaterte? Anonymkode: 8a453...ac1 De fant celleforandringer i selve polyppene 😊 Anonymkode: f2512...757
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #7 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De fant celleforandringer i selve polyppene 😊 Anonymkode: f2512...757 Så da blir alt bra..? klem ❤️ Anonymkode: 55ed4...534
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå