AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 Mannen i hus har fått hellvettesild ,noen som har erfaring med det? Hvor lang tid tok det før det gikk over ? Hva hjalp? Har 2 små som ikke har hatt vannkopper enda , er det sånn at de får vannkopper nå? Kan hellvettesild smitte meg ? Anonymkode: 59c21...23d
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 Google, min venn. Google. https://www.helsenorge.no/sykdom/hud-og-har/helvetesild/ Anonymkode: d9920...cf8
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #3 Skrevet 25. januar 2022 44 minutter siden, AnonymBruker said: Mannen i hus har fått hellvettesild ,noen som har erfaring med det? Hvor lang tid tok det før det gikk over ? Varte noen dager til en uke. Var ikke spesielt hardt rammet, og dro på jobb etc. 45 minutter siden, AnonymBruker said: Har 2 små som ikke har hatt vannkopper enda , er det sånn at de får vannkopper nå? Jepp det kommer de mest sannsynlig til å få Anonymkode: 877bc...9c2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #4 Skrevet 25. januar 2022 Det kommer an på størrelsen på utbruddet og plassering. Mine første varte 4-6 uker, mens de siste var over på en uke. De første var av varierende smertegrad, alt fra at det klødde og svidde, til at det var vondt ligge på sofa... Jeg har åpen resept på Valtrax, så jeg henter ut å starter på når utbruddene kommer. Det er også grunnen til at utbruddene er over raskt. Ellers bruker jeg Brulidin salve, etter anbefaling fra lege og legevakt, og har kompress/bandasje over utbruddet til det er borte. Det kan smitte ja, men hovedsakelig kontaktsmitte, så dekke utslettet og nøye hygiene var det helsepersonell sa til meg. Anonymkode: 64be1...1aa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå