Gå til innhold

På legevakta


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest *Lillian*...

Når man er på legevakta pga noen sterke smerter i f.eks. magen eller noe og legen tar urinprøve av deg..

Er det noen som vet HVA slags tester legen tar med urinet da?

Jeg leverte jo urinprøve på legevakta en gang, da fant de ut at jeg hadde urinveisinfeksjon.

Begynte å tenke at hvis du er på legevakta pga smerter i magen og du avleverer urinprøve, høres det ikke da ganske naturlig ut at legen tar en graviditetstest også?? :roll:

Begynte å tenke på dette, og da fant jeg ut at hvis jeg hadde vært gravid DA så hadde han vel sagt det... ehm... Så da er jeg vel ikke gravid da... :roll:

Eller tar de ikke bl.a. den testen når du leverer urinprøve?

Finnes det noen som har peil her??

Kanskje jeg skal ringe legevakta og spørre i morra før jeg evt kjøper test....

Hallo, er det noen som vet?? :roll:

*Lillian* - ikke innlogga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror de sjekker sånt... men er ikke sikker. Husker en gang jeg tok urinprøve for å finne ut om jeg var gravid (det var før disse testene kom), og de fortalte meg at "jasså, du tar deg en blås innimellom... best du slutter med det" .... Så de sjekker nok ut mye forskjellig, hva vet jeg. Spør legen din!

En test er jo ikke så fryktelig dyrt, heller. Den koster vel rundt hundre kroner...

Lykke til, iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,det er ikke vanlig prosedyre ved avlevering av urinprøve. Om de hadde sjekka urinen din for en eventuell graviditet skulle du fått beskjed på forhånd før prøva at legen gjærne ville ta en graviditetstest på deg. Og selvfølgelig svaret på gravid testen.

Om du ikke fikk beskjed om noen av delene ble det nok ikke tatt en. Jeg rekner med at når jeg vet det burde også de vite prosedyrene ;)

Du kan jo selv tenke deg hvor mye en graviditets test koster. Skulle de sjekka hver og en urinprøve fra kvinner med smerter i magen hadde de nok konka fort er jeg redd ;)

Du slipper nok ikke unna Lillian. Løøøp og kjøp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når man er på legevakta pga noen sterke smerter i f.eks. magen eller noe og legen tar urinprøve av deg..

Er det noen som vet HVA slags tester legen tar med urinet da? "

Lillian : de bruker stort sett strimler som kan gi svar på om du har proteiner, nitritt, blod, osv (dvs mengder/spor av disse stoffene i urinen). Det er standard urinprøve i allefall ,- dvs den som er mest rutine. (den heter urinstix) Det de mest legger merke til er om du har nitritt eller blod i urinen,- blod KAN såvidt jeg vet tyde på urinveisinfeksjon. Hadde de tatt en graviditetstest, hadde de sagt i fra ville jeg tro. Man skal i hvertfall få beskjed om slikt.

Håper i hvertfall graviditetstesten vil gi det utslaget du håper på :)

Klem, Kattepus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...