Gå til innhold

Hente valp fra Sverige

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det kun ormekur valpene må ha? Hvor mange dager skal det gå etter ormekur? Er det noe mer jeg bør tenke på?

Anonymkode: 25927...caf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Svisle skrev (2 minutter siden):

Det stemmer ikke for Sverige. Jeg lurte på kun fra Sverige. Jeg kan hente 8 uker gamle valper fra Sverige,

Skrevet
Svisle skrev (3 minutter siden):

Hva er som ikke stemmer for Sverige??? Det er jo til og med en link der som heter: "kravene som gjelder innførsel fra Sverige.".....

Det står på overskriften : Innførsel av hunder og katter yngre enn tre måneder er ikke tillatt

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det står på overskriften : Innførsel av hunder og katter yngre enn tre måneder er ikke tillatt

Kanskje en ide å lese HELE siden det ble linket til og ikke KUN headingen?? 😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må kjøre på rødt når du kommer tilbake og betale toll på valpen, og du må passe på alle koronaregler i tillegg. 

Anonymkode: 5def1...c24

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må kjøre på rødt når du kommer tilbake og betale toll på valpen, og du må passe på alle koronaregler i tillegg. 

Og valpen må være vaksinert, ID-merket, ha EU-pass og markkur....

• Liker 1
Skrevet
Svisle skrev (1 minutt siden):

Og valpen må være vaksinert, ID-merket, ha EU-pass og markkur....

Jepp! 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dersom prisen på valpen overstiger 6000,- 

Moms må egentlig betales...

Endret av Troyamin
Bedre forklaring. Forhåpentligvis.
  • Liker 1
Skrevet

Hentet selv valp i Sverige for noen år siden. Den må være ID-merket, være vaksinert, og ha fått ormekur. Jeg fikk med kjøpskontrakten og pass på valpen. 

Jeg stoppet ikke på grensen og betalte moms, men jeg vet det skal gjøres. Jeg tok sjansen og kjørte rett forbi, og det gikk strålende. Sparte noen tusenlapper der. 🤫

Anonymkode: 560ea...c94

• Liker 1
Skrevet

Men må ikke ormkuren være tatt innen ett tidsrom før den tas over til Norge ? Er det fem døgn før? Eller husker jeg feil?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men må ikke ormkuren være tatt innen ett tidsrom før den tas over til Norge ? Er det fem døgn før? Eller husker jeg feil?

Minst 24 timer må det gå fra ormekur ble gitt, til du reiser over grensa til Norge fra Sverige. Og det kan gå maks 120 timer. Etter det, må du ta ny ormekur igjen.  

Her hjemme pleier vi å kjøre på med 28.dagers regelen på de voksne hundene. Henter vi ny hund i Sverige, får vi oppdretter til å ta kuren på hunden hos veterinæren. Dermed er det bare for oss å dra over og hente hunden, for så å reise hjem samme dag. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...