Balian d'Ibelin Skrevet 25. januar 2022 #1 Del Skrevet 25. januar 2022 Verdens helseorganisasjons (WHO) lege og spesialrådgiver for corona, David Nabarro, kritiserer politikere og andre som for tiden kommer med «fantastiske spådommer» og sier at corona bør behandles som influensa. Det sier han i et intervju med Sky News. https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=83684 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 25. januar 2022 #2 Del Skrevet 25. januar 2022 Influensa er da ikke like smittsom, nå som Norge mest sannsynlig følger Danmark og opphever alle tiltak blir det tilnærmet umulig å unngå smitte. Vi vet altfor lite om senfølgene til å kalle dette influensa. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiernei Skrevet 25. januar 2022 #3 Del Skrevet 25. januar 2022 Syntes det er forkastelig om vi skal åpne opp nå før alle er vaksinert!. Korona pass og gjenåpning for oss med 3 doser er noe jeg kan være åpen for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 25. januar 2022 #4 Del Skrevet 25. januar 2022 Helt enig med WHO legen👏🏻Godt de sier i fra! Jeg er i alle fall ikke optimistisk. Jeg vet det er like ille fortsatt og det kommer sikkert farligere varianter nå når smitten blir sluppet løs i hele verden. Eneste som er bra nå og som har endret seg er at folk er vaksinert og er litt mer beskyttet. Det var man ikke i 2020. Men det er fortsatt mange som blir skikkelig syk, og hvordan blir det når det blir sluppet helt løs? Hva med ettervirkningene etter viruset? Hører ikke så mye sånt med en influensa så ja korona er et kraftigere virus. Det er så dumt at mange ikke tror på det før de har bevis. Når «skaden» alt er skjedd. Respekter koronaviruset. Respekter andre mennesker. Som ikke har lyst å bli syke. Som ikke har lyst å bli alvorlig syk og i verste fall dør. Som ikke har lyst å slite med ettervirkninger etter viruset. Ikke gå ut syk og risiker å smitte andre med vilje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 25. januar 2022 #5 Del Skrevet 25. januar 2022 neiernei skrev (12 minutter siden): Syntes det er forkastelig om vi skal åpne opp nå før alle er vaksinert!. Korona pass og gjenåpning for oss med 3 doser er noe jeg kan være åpen for. Alle vil aldri bli vaksinert, mange som er skeptisk til å vaksinere barn feks. Jeg tror heller ikke det er antall doser som avgjør om man får senfølger eller ikke, selv om vaksinen nok gir noe beskyttelse. At barn må møte dette viruset uten noen form for beskyttelse opptil flere ganger vet vi heller ikke konsekvensene av. FHI har heller ikke en klar anbefaling om at det er nødvendig med 3. dose for de under 45 uten underliggende sykdommer. Og etter 10 uker faller boostereffekten markant. Tror ikke de fleste vil ta risikoen med bivirkninger som øker per dose man tar så hyppig. Koronapass vil da heller ikke hindre smitte da vaksinene i liten grad beskytter mot smitte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 25. januar 2022 #6 Del Skrevet 25. januar 2022 Tror vi må sette vår lit til at det utvikles bedre vaksiner, i mellomtiden burde de som ønsker å beskytte seg mot dette viruset få muligheten til det. Vi vet altfor lite om senfølger til at folk nærmest skal bli tvunget til å bli syke. Påbud om hjemmekontor for de som ønsker, avstand/munnbind i offentlig rom burde man beholde til smitten er vesentlig lavere enn idag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 25. januar 2022 #7 Del Skrevet 25. januar 2022 Ryddet for innlegg som kun består av en lenke. - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 25. januar 2022 #8 Del Skrevet 25. januar 2022 neiernei skrev (4 timer siden): Syntes det er forkastelig om vi skal åpne opp nå før alle er vaksinert!. Korona pass og gjenåpning for oss med 3 doser er noe jeg kan være åpen for. Nei og atter Nei. Åpne opp nå. Koronapass virker mot sin hensikt og er ekstremt segregerende. Jeg kommer aldri til å la meg vaksinere av disse hasteutviklede vaksinene vi allerede nå ser store omfang av alvorlige bivirkninger. La folk oppnå flokkimmunitet. Vi bare forlenger problemet med lockdown politikken. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 25. januar 2022 #9 Del Skrevet 25. januar 2022 Balian d'Ibelin skrev (9 timer siden): Verdens helseorganisasjons (WHO) lege og spesialrådgiver for corona, David Nabarro, kritiserer politikere og andre som for tiden kommer med «fantastiske spådommer» og sier at corona bør behandles som influensa. Det sier han i et intervju med Sky News. https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=83684 Ja, det er alltid noen pessimister rundt. Skalk lukene folkens for tenk om det går bra. Det kan vi ikke ha noe av. Fysj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 25. januar 2022 #10 Del Skrevet 25. januar 2022 (endret) Tunique skrev (19 minutter siden): Nei og atter Nei. Åpne opp nå. Koronapass virker mot sin hensikt og er ekstremt segregerende. Jeg kommer aldri til å la meg vaksinere av disse hasteutviklede vaksinene vi allerede nå ser store omfang av alvorlige bivirkninger. La folk oppnå flokkimmunitet. Vi bare forlenger problemet med lockdown politikken. Er jo en viss fare for at vi om noe tid ser hvilke langtidskonsekvenser viruset også kan forårsake. Selv om man kommer seg gjennom akuttfasen av sykdommen kan viruset ha forårsaket endringer på hjernen feks som man kanskje ikke ser konsekvensene av før det har gått 10 år. Jeg vil heller ikke kalle omfanget av alvorlige bivirkninger stort, og de aller aller fleste er forbigående. Vi har heller ikke lockdown politikk det aller meste er åpent. Endret 25. januar 2022 av Babushka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg