Gå til innhold

Han holder ikke det han sier

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skrev melding med han tidligere på kvelden, så skrev han at han skulle dusje og skrive mer når han var ferdig. Hørte ikke noe mer.

Dette er ikke første gang, og merker jeg er så lei akkurat det der. Han er så bra på andre måter, men dessverre ikke like flink til å holde det han sier bestandig med kontakt. Plutselig kan han ta kontakt igjen dagen etter om noe helt annet.

Flere som har opplevd det der, og var det et dårlig tegn?

Anonymkode: dee01...8a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nødvendigvis et dårlig tegn. Samboeren min er helt utrolig dårlig på å snakke over telefon generelt. Må ringe hvis jeg skal ha tak i han 😅

Hvis han er bortreist er det så og si null kontakt utenom god morgen og god natt. Han blir bare så invistert i alt han gjør at han glemmer verden rundt seg. Ja, jeg vet det er det som er greia fordi han er sånn når jeg snakker med han også. Kan bli ekstremt distrahert, så mye at han ikke hører hele setninger 😅 Tar meg ikke nær av det for jeg har opplevd å gjøre det samme før. Jeg må bare le litt av han for han virker helt døv til tider. 

Men nå vet ikke jeg hvor dere er i dating fasen. Samboeren min var veeeldig mye mer aktiv på telefonen med meg før vi offisielt ble sammen. Han var veeeldig opptatt av å snakke med meg hele tiden da 😂

Det skal sies at jeg også har blitt dårligere til å kommunisere med han utenfor hjemmet etter vi ble sammen men det er mest fordi vi møtes hjemme uansett på slutten av dagen. 

Anonymkode: b4890...c2f

• Liker 1
Skrevet

Ja, har opplevd det. Det er ofte folk som er veldig gode til å sette seg selv først (på godt og vondt). Han orket sikkert ikke å skrive senere. Viktigere for han å gjøre det han føler for der og da, enn å holde hva han lovet.

Jeg gjorde de slutt med min kjæreste som var slik. For det var ikke bare i forhold til å ta kontakt at han "future faket"

Anonymkode: 44d73...b6c

• Liker 2
Skrevet

Rødt flagg for min del. Mangler integritet og det er noe av det viktigste for meg. 

Anonymkode: d831b...355

• Liker 3
Skrevet

Nå skal ikke jeg setts diagnoser, men det du beskriver er en veldig typisk adhd greie. 

En holder på med en ting, så går de over på neste ting, så blir de avledet og begynner på tredje ting...og da er tid, sted og alt annet glemt.  En blir avledet..og det er ikke viljestyrt.  

Anonymkode: a36fc...202

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg drar med typen til parterapi og jeg tok opp dette der 🙈 

Det var rett og slett noe han ikke tenkte noe særlig over. Han var ikke klar over hvor ‘’pliktoppfyllende’’ jeg var i slike situasjoner, og ble sittende å vente da han sa han skulle ringe opp. For han var det bare en måte å avslutte samtalen, da det å avslutte samtaler var noe han faktisk slet med. Han følte dårlig samvittighet med å legge på. 

Vi fikk snakket ut om det. Det hjalp han å forstå at jeg holder han sinnsykt mye til ordet. Intensjonen hans var ikke at jeg skulle sitte å vente. Nå har han lært seg å si «kanskje jeg ringer deg opp igjen!» og det har hjulpet meg mye 🤣 bare et lite ord forskjell. Noen ganger ringer han opp igjen, andre ganger ikke. Men sa sitter ikke jeg der å venter eller forventer en telefonsamtale. Jeg tilpasser ikke mine egne planer om han sier kanskje. Når han sier at han skal ringe opp (uten å si kanskje), så gjør han det

men uansett, det hjalp for oss å snakke ut om forventninger og å snakke om hvilke ordvalg man bruker til løse og faste avtaler når det kommer til kommunikasjon. Og da særlig over kommunikasjon som gjelder via telefonen, da det er lettere å misforstå hverandre der. 

Min holder alltid avtaler ellers i direkte oppmøte. Hva med din ts? Om han sier han kommer på besøk, møter han opp da eller lar han seg henge? Jeg tror det er viktig å avklare det, for å finne ut av hvor kommunikasjonen brister

Anonymkode: d82b7...77c

• Liker 3
Skrevet

Handling over ord. Dette betyr at du ikke er en prioritet i hodet hans. Så også kommentaren over om ADHD. Jeg har ADHD, men svarer alltid folk som er viktig for meg. 

Anonymkode: 3444f...614

• Liker 3
Skrevet

Det funker ikke for deg. Han er ikke så nøye med ord/handling, du synes det er viktig. Dårlig match. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Handling over ord. Dette betyr at du ikke er en prioritet i hodet hans. Så også kommentaren over om ADHD. Jeg har ADHD, men svarer alltid folk som er viktig for meg. 

Han svarer alltid, og tar ofte kontakt selv. Men sjelden når han sier og det er problemet.

Mona123 skrev (9 timer siden):

Det funker ikke for deg. Han er ikke så nøye med ord/handling, du synes det er viktig. Dårlig match. 

Han er som sagt flink med ord og handling, og har aldri truffet en som jeg har så mye til felles med ellers. Men akkurat det med og ofte ikke gjøre som han sier, det liker jeg dårlig.

For de som lurte, så har vi hatt kontakt i et år. Men på grunn av avstandsforhold så har det gått tregt. Han har endelig flyttet nærmere nå da. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1/25/2022 den 8.24):

Har du møtt en med ADHD, har du møtt ÉN med ADHD. 

En har forskjellige utfordringer, selv om en har samme diagnose. :)

Anonymkode: a36fc...202

Skrevet
On 1/25/2022 at 12:23 AM, AnonymBruker said:

Ja, har opplevd det. Det er ofte folk som er veldig gode til å sette seg selv først (på godt og vondt). Han orket sikkert ikke å skrive senere. Viktigere for han å gjøre det han føler for der og da, enn å holde hva han lovet.

Jeg gjorde de slutt med min kjæreste som var slik. For det var ikke bare i forhold til å ta kontakt at han "future faket"

Er enig de setter seg selv først. Oss som tenker over hva andre tenker og føler glemmer som regel ikke slike ting selv om det «bare» er å sende en melding. Har jeg sagt jeg skal gjøre noe tenker jeg på det helt til det er gjort. Og med det er det uaktuelt for meg å date en som ts dater om dette er gjentagende 

Anonymkode: fb840...2cf

• Liker 1
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Han svarer alltid, og tar ofte kontakt selv. Men sjelden når han sier og det er problemet.

Han er som sagt flink med ord og handling, og har aldri truffet en som jeg har så mye til felles med ellers. Men akkurat det med og ofte ikke gjøre som han sier, det liker jeg dårlig.

For de som lurte, så har vi hatt kontakt i et år. Men på grunn av avstandsforhold så har det gått tregt. Han har endelig flyttet nærmere nå da. Ts

Bor han i Norge?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bor han i Norge?

Ja. Hvordan det?

Skrevet

Dytt

Anonymkode: d82b7...77c

Skrevet

Har dere kjent hverandre lenge? Litt spesielt å reagere så på det i begynnelsen, synes jeg. Han har kanskje ikke rukket å bli skikkelig forelsket?

Anonymkode: 24bb4...313

Skrevet

Kan han være borti stoff? F.eks røyke hasj? De har en tendens til å glemme tid og sted og ikke holde avtaler annet enn med de dem skal røyke med 

Anonymkode: fc999...518

Skrevet

Er det annet ved hans oppførsel som du regarer på? Kom gjerne med eksempler. Eller "kun" det at ha ikke følger opp på telefonsamtaler?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...