Gå til innhold

Kronisk diare

Fremhevede innlegg

Skrevet

La meg si det først, jeg har testet i forhold til intoleranser og allergier, men ingenting. 

Jeg har de siste 3 -5 ukene slitt med diare. Men ikke bare sånn typisk diare heller. Men jeg kan sette meg for å tisse og så enten renner det bare eller så kan det være at det er tynnaktig avføring på papiret( om dere skjønner) Jeg har ikke mulighet til å dra til lege nå da jeg står uten fastlege og det å reise 1 time til nærmeste lege er ikke noe jeg orker. Jeg har daglig uhell i tillegg, slik at jeg må vaske klærne mine.

Noen som har det som dette eller gode tips. Jeg har prøvd Imodium eller hva den heter men jeg får magekramper av de.

Anonymkode: 463bd...2d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til legen, det må du bare orke!

Er det sånn at du tilhører et legesenter men at akkurat DIN lege har sluttet? Isåfall skal du få time hos en av de andre legene ved senteret

Anonymkode: a8ff0...6c0

Skrevet

Du må til legen. Mamma slet med det samme og det viste seg å være en svulst i endetarmen.

Det er jo høyst sannsynlig ikke det da, me poenget er at du burde til legen istedenfor å gjette deg frem til hva det kan være. Ellers så får mange diaré om de foreksempel stresser mye.

Anonymkode: 4406f...048

• Liker 2
Skrevet

IBS? 

Anonymkode: ad4bb...409

Skrevet

Testet deg for korona? Diaré er blant symptomene selv om ikke alle smittede får dette. Men ring i det minste en lege om du ikke vil gå dit. Så får han/hun velge om de prøver å overtale deg til å komme. Legevakt har telefonnr 116 117 eller om du kan betale litt https://helsetelefonen.no/ eller tilsvarende telefonleger. Og få deg fastlege! Mener det lett kan "bestilles" på helsenorge.no med bankid-innlogging.

Anonymkode: 82ce2...61e

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Testet deg for korona? Diaré er blant symptomene selv om ikke alle smittede får dette. Men ring i det minste en lege om du ikke vil gå dit. Så får han/hun velge om de prøver å overtale deg til å komme. Legevakt har telefonnr 116 117 eller om du kan betale litt https://helsetelefonen.no/ eller tilsvarende telefonleger. Og få deg fastlege! Mener det lett kan "bestilles" på helsenorge.no med bankid-innlogging.

Anonymkode: 82ce2...61e

Ingen korona nei. Og det er ikke så lett å bestille fastlege når det er null ledige i 8 mils avstand. Privat legesenter er også langt unna.

Anonymkode: 8e1ad...7b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen korona nei. Og det er ikke så lett å bestille fastlege når det er null ledige i 8 mils avstand. Privat legesenter er også langt unna.

Dette er meg men nå skriver jeg fra mobilen til mamma

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

IBS? 

Anonymkode: ad4bb...409

Ville jeg ikke da hatt magesmerter? For det har jeg ikke

Skrevet

Uansett hvordan; du må komme deg til lege!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må til legen. Mamma slet med det samme og det viste seg å være en svulst i endetarmen.

Det er jo høyst sannsynlig ikke det da, me poenget er at du burde til legen istedenfor å gjette deg frem til hva det kan være. Ellers så får mange diaré om de foreksempel stresser mye.

Anonymkode: 4406f...048

Lever et bedagelig om dagene nå så det er ikke stress og jeg må vente til det dukker opp en ledig lege 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Lever et bedagelig om dagene nå så det er ikke stress og jeg må vente til det dukker opp en ledig lege 

Men du har vel en fastlege i utgangspunktet og så har du kanskje flyttet vekk fra stedet den er på? Isåfall har du jo fremdeles fastlege! Så lenge du ikke har fraskrevet deg retten til å ha fastlege så har du en fastlege, eller mulighet til å komme til en annen lege ved samme kontor som fastlegen holdt til ved!

Skrevet

Jeg hadde det slik, og selv om ingen allergiprøve slo ut så bedret det seg når jeg kuttet ut hvete.

Uansett bør det sjekkes opp i.

Anonymkode: 961f3...454

Skrevet

Å ha diaré så lenge er jo alvorlig? Du kan dø av dehydrering 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men du har vel en fastlege i utgangspunktet og så har du kanskje flyttet vekk fra stedet den er på? Isåfall har du jo fremdeles fastlege! Så lenge du ikke har fraskrevet deg retten til å ha fastlege så har du en fastlege, eller mulighet til å komme til en annen lege ved samme kontor som fastlegen holdt til ved!

Okay, det er slik at det var 2  leger her jeg bor, den ene har sluttet, mens den andre har 59 stykk på venteliste. De har / hadde ikke samme kontor. 

Anonymkode: 463bd...2d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...