Gjest Diva Skrevet 13. oktober 2002 #1 Skrevet 13. oktober 2002 Er det noen som har råd ang hvordan jeg bør behandle katteklor ? Har over hele håndbakene og litt oppover armer og på ben grunnet at vår nye pelskledde sjarmør har tatt en tur oppover matmors ben. (uten hell...) Hendene mine er røde og fæle og er nesten mer røde enn bleke.... Det ser stygt ut og det gjør vondt, spesielt når jeg vasker hendene og tørker meg på håndkle. Blir fælt å dusje og,- pga såpen. Noen tips til meg ? Nattakos fra Kattepus
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2002 #2 Skrevet 13. oktober 2002 jeg digger å leke med katten min og kloremerker har jeg ofte :D noe typen min ikke liker jepp det svir når du får varmt vann på dem ja men jeg gjør ingenting for å remedere dette... men kanskje litt spenol hjelper? eneste du kan gjøre er å ikke la kosepusen klore deg... uansett hvor morro det er >
Gjest Diva Skrevet 13. oktober 2002 #3 Skrevet 13. oktober 2002 Takk og takk skal du ha Hilsen Kattepus med klore-herje-men-likevel-søt-katt .... :D
Gjest care Skrevet 13. oktober 2002 #4 Skrevet 13. oktober 2002 Jeg tar alltid alkohol på mine katteklor.
Gjest Kinga Skrevet 13. oktober 2002 #5 Skrevet 13. oktober 2002 Katteklør bringer gjerne med seg mange bakterier og skitt; katteklor bør derfor renses godt bestandig. Gjør som Care; rens med alkohol - eller bruk jod eller annet sårvann. Lær katten din å ikke bruke klørne sine på dine hender og fingre. Min katt fikk et "nei" og et bestemt, men ikke for hardt trykk rundt poten hvis han var for ivrig med klørne som liten. Han klorer aldri meg på hendene under lek lengre, og har god kontroll over når han får lov og ikke har lov til å bruke klør.
Gjest lars Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 Katteklør bringer gjerne med seg mange bakterier og skitt; katteklor bør derfor renses godt bestandig. Gjør som Care; rens med alkohol - eller bruk jod eller annet sårvann. Lær katten din å ikke bruke klørne sine på dine hender og fingre. Min katt fikk et "nei" og et bestemt, men ikke for hardt trykk rundt poten hvis han var for ivrig med klørne som liten. Han klorer aldri meg på hendene under lek lengre, og har god kontroll over når han får lov og ikke har lov til å bruke klør.
Gjest lars Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Hei! Er onkel til 10 barn, som er ekstremt glade i og leke med pus! Jeg Bruker En aloe vera unik spray som kommer ifra Essenza. Det er det mest fantastiske produktet jeg noen gang har prøvd, de har produkter til det fleste plager,sår,eksem,brannsår,produkter til dyr osv... you name it!! Selger kun konsentrat med høyt Aloe vera innhold, og er økologisk dyrket. Hele min familie er nå brukere av Essenza sine produkter.Att Essenza ikke er mere kjent skjønner jeg ikke???? Her er en link. www.essenza.no
Djungelvrål Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Herregud å mye klor jeg har fått opp i gjennom årå. Bestandig hatt katt. Blir litt hovent med en gang også forsvinner de. IKKE nødvendig med alkohol, vi tåler såpass. Tenk på menn i håndtværke-yrker. De driver ikke å renser bittesmå risp hele dagen.
Siiw Skrevet 6. april 2010 #9 Skrevet 6. april 2010 Ikke noe og bry seg med:-) Bagateller:) har da blitt bitt i fingern jeg sånn at jeg ikke greide og bøye den på et par dager:P litt små ekkelt. he he
Djungelvrål Skrevet 6. april 2010 #10 Skrevet 6. april 2010 Ja er no drit med ledda, for de hovner opp. Også opplevd det. Men kroppen ordner opp. Veldig sjelden det kommer verk i overfladiske sår.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #11 Skrevet 6. april 2010 Det kan faktisk gå infeksjon. Ved klor holder det som regel med litt alkohol over (det allermeste går fint uten alkohol). Katteklor kan også gi sykdom (men dette er sjeldent). Ved kattebitt bør man faktisk forlange antibiotika pga baktierier som kommer dypt ned med skarpe tenner... Se her for mer info: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5799&MainArea_5661=5799:0:15,1904:1:0:0:::0:0&MainLeft_5799=5544:56145::1:5800:9:::0:0
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #12 Skrevet 6. april 2010 prøver på nytt lenke fra folkehelseinstituttet om bittskader og infeksjoner
Djungelvrål Skrevet 6. april 2010 #13 Skrevet 6. april 2010 Nå var det jo klor det var snakk om her. Hadde jeg blitt bitt til blods av en katt hadde det stilt seg annerledes. Men så er det sjelden kattunger klarer å bite dypt da. Har aldri jeg opplevd hverfall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå