Gjest bahloo Skrevet 20. oktober 2005 #1 Skrevet 20. oktober 2005 Laget en gulrotkake i dag etter oppskrift som jeg fant på detsoteliv.no. Kaken så super ut helt til jeg tok den ut, da gikk det ikke lang tid før den sank helt sammen i midten. Fryktelig kjedelig, for kaken var god på smak. Merket at den var nesten rå i midten der den hadde sunket sammen. Kan det være at den var stekt for lite, kan det være grunnen til at den detter sammen? Jeg er rimelig fersk på dette, så hvis det er noe man gjør galt når slikt skjer, så vil jeg gjerne vite det.
Lillesøster Skrevet 20. oktober 2005 #2 Skrevet 20. oktober 2005 Den kan være for lite stekt og at deigen har vært for våt. Et tips jeg har fått som jeg enda ikke har prøvd ut er å sett et glass i midten av kaken. Da slipper du at den faller ned og det trenger ikke se så dumt ut heller når du pynter den.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2005 #3 Skrevet 21. oktober 2005 Jeg tipper den er stekt litt for lite. Jeg pleier forresten å la kakene avkjøles inne i ovnen, jeg bare slår av ovnen og lar kaken stå til den er nesten kald. Det hjelper ofte på at kakene "klapper" sammen.
Arkana Skrevet 21. oktober 2005 #4 Skrevet 21. oktober 2005 Det kan også hjelpe å la kaken avkjøles i formen, og ikke på rist.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå