Tuba Skrevet 24. januar 2022 #21 Skrevet 24. januar 2022 Selvsagt skal vi være stolte av barna våre! Men ikke lær ungene at hvor mye de er verdt avhenger av hvor flinke de er på skolen eller hvor tidlig de lærer å sykle. Det ender bare i press og stress, det er slitsomt å være vidunerbarn! Det vi ønsker oss er helt normale lykkelige barn som blir empatiske og velfungerende voksne. 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #22 Skrevet 24. januar 2022 Jeg synes det er hyggelig å høre om flinke barn, håper h*n blir tatt vare på og sett i skolesystemet. ❤️ Min kunne ikke hoppe i hoppetau eller sykle på tohjulssykkel i den alderen, langt ifra. Men lesing, telling, snakking osv, veldig tidlig ute. Fremdeles ligger h*n langt foran de andre faglig sett på skolen. MEN sosialt sett langt bak. Blir nå utredet for aspergers. Hadde glatt byttet faglige evnene og klisterhjernen med gjennomsnittlige evner for å slippe de sosiale og emosjonelle følgene av aspergers. Anonymkode: 91956...cc6 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #23 Skrevet 24. januar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jøss du har virkelig klart rollen som mor🥰 Slik skal mitt barn også bli. På grunn av ferdighetene så har vi tenkt og søke om 2 år tidligere skoleplass, da hen kan så mye mer enn de fleste og er nok født talentfull🥰🥰 Så hen starter nok på skolen ved 4 - 5 år😇😇 Anonymkode: e38f0...748 Der avslørte du deg som troll. Trollene må lære å ikke gå for langt for fort. Anonymkode: 025ed...7e2 12
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #24 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg er så utrolig stolt av hen! Det må jeg få sagt høyt og skrevet. Min 2,5 åring kan alfabetet, telle til 50, sykle på 2 hjuls sykkel og hoppe i hoppetau. Er det noen andre som har begavede barn her?💛 Anonymkode: e38f0...748 Ikke for å være en gledesdreper, men jeg var selv et meget begavet barn, uten at det hjalp meg senere i livet. Det ble heller en slags byrde der det ble forventet ting av meg som jeg dessverre ikke levde opp til av forskjellige grunner. Jeg gjør det svært bra på IQ-tester(som ikke kan brukes til noe nyttig), men har en helt vanlig jobb med helt vanlig lønn. Anonymkode: c6cee...4c9 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #25 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke for å være en gledesdreper, men jeg var selv et meget begavet barn, uten at det hjalp meg senere i livet. Det ble heller en slags byrde der det ble forventet ting av meg som jeg dessverre ikke levde opp til av forskjellige grunner. Jeg gjør det svært bra på IQ-tester(som ikke kan brukes til noe nyttig), men har en helt vanlig jobb med helt vanlig lønn. Anonymkode: c6cee...4c9 Du er en bæsj. Anonymkode: 451fb...19a 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #26 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Der avslørte du deg som troll. Trollene må lære å ikke gå for langt for fort. Anonymkode: 025ed...7e2 Hva mener du?jeg svarte på anonym bruker☺️ Anonymkode: e38f0...748
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #27 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er en bæsj. Anonymkode: 451fb...19a Hva i all verden... Det var en moden og voksen kommentar Anonymkode: c6cee...4c9
Anciol Skrevet 24. januar 2022 #28 Skrevet 24. januar 2022 Vesla på 13 har skikkelig kunstner og designertalent, oppmuntrer henne til å holde på! Hun har vært kunstnerisk siden hun var bitte liten begynte med tegninger på veggen
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #29 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke for å være en gledesdreper, men jeg var selv et meget begavet barn, uten at det hjalp meg senere i livet. Det ble heller en slags byrde der det ble forventet ting av meg som jeg dessverre ikke levde opp til av forskjellige grunner. Jeg gjør det svært bra på IQ-tester(som ikke kan brukes til noe nyttig), men har en helt vanlig jobb med helt vanlig lønn. Anonymkode: c6cee...4c9 Ja det er ikke alle som er like heldig, jeg føler med deg. Selv er jeg ikke begavet men jeg har klart meg svært godt med det så vi har ulike forutsetninger og lan leve som vi er💛 Anonymkode: e38f0...748
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #30 Skrevet 24. januar 2022 Anciol skrev (1 minutt siden): Vesla på 13 har skikkelig kunstner og designertalent, oppmuntrer henne til å holde på! Hun har vært kunstnerisk siden hun var bitte liten begynte med tegninger på veggen Tror du hun blir så stor som Munk? Anonymkode: e38f0...748
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #31 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva i all verden... Det var en moden og voksen kommentar Anonymkode: c6cee...4c9 Jeg er bare 2 år, så gi meg litt slack for tidvis umoden humor er du snill. Anonymkode: 451fb...19a 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #32 Skrevet 24. januar 2022 Jeg er mamma til fire barn - fire veldig forskjellige barn. tredje i rekken er et såkalt «begavet» barn. Lærte seg alfabetet når han var 1, bokstavlydene når han var 2 og å lese når han var 3. Kunne en del spansk og russisk når han var fire, og da også det russiske alfabetet. PPT testet språkforståelsen når han var fire og gikk i barnehagen fordi han hadde problemer med å bygge relasjoner. Viste deg at han hadde scoret Max på testen, at han hadde språkforståelse til et barn over sju år. Når han begynte på skolen ble vennskap lettere for han å bygge, for han går rett og slett bedre i hop med eldre barn som kan leke litt mer kompliserte leker. Nå er pokemon den store tingen, og han kan seriøst alle Pokémons og alle utviklingene, hvilke angrep de har og å tegne de med alle detaljer. selvsagt stolt over han! men like stolt er jeg over førstefødte som strevde på skolen på grunn av konsentrasjonsvansker og trengte en ekstra innsats for å forstå matteoppgavene. Hun som gjerne kunne gått to år til i barnehagen, og var en mester i å balansere og en mester i å klatre i trær. Hun som inkluderer alle når en er utenfor, og som tørr å stå opp og si ifra selv om det er å gå imot vennene sine. Hun som er den første til å gå bort til noen og spørre om de vil være med på leken. Jenta som lærte seg å spillle trommer på rent gehør fordi hun syntes notene var vanskelige og imponerte trommelæreren som ikke hadde sett noe lignende. poenget mitt er at alle er forskjellige - begavet på hver sin måte. Du skal selvsagt være stolt over ditt barn og det hen oppnår. Men jeg håper vi kan lære barna våre at hvor mye de er verdt ikke avhenger av hvor fort de leser eller hvor flinke de er på skolen. Det er den de er som teller ❤️ Anonymkode: f3ac5...4d6 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #33 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er bare 2 år, så gi meg litt slack for tidvis umoden humor er du snill. Anonymkode: 451fb...19a Alt i orden, jeg tenkte du var minst 4-5 år, derfor jeg reagerte på umodenheten. Anonymkode: c6cee...4c9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #34 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er bare 2 år, så gi meg litt slack for tidvis umoden humor er du snill. Anonymkode: 451fb...19a Du er en tisse promp! Anonymkode: e38f0...748
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #35 Skrevet 24. januar 2022 Det som bekymrer meg mest her er morens skuffelse når det «begavede» barnet tas igjen av klassekameratene og viser seg å være helt alminnelig. Selv kunne jeg både lese, skrive og gangetabellen før jeg begynte på skolen, men jammen meg er det jeg som sitter i en dårlig betalt jobb mens min bror med dysleksi og lærevansker er svært høyt utdannet, godt lønnet og har fått publisert forskningsartikler i anerkjente tidsskrifter innen sitt fagfelt. Anonymkode: 24bc5...96b 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #36 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er mamma til fire barn - fire veldig forskjellige barn. tredje i rekken er et såkalt «begavet» barn. Lærte seg alfabetet når han var 1, bokstavlydene når han var 2 og å lese når han var 3. Kunne en del spansk og russisk når han var fire, og da også det russiske alfabetet. PPT testet språkforståelsen når han var fire og gikk i barnehagen fordi han hadde problemer med å bygge relasjoner. Viste deg at han hadde scoret Max på testen, at han hadde språkforståelse til et barn over sju år. Når han begynte på skolen ble vennskap lettere for han å bygge, for han går rett og slett bedre i hop med eldre barn som kan leke litt mer kompliserte leker. Nå er pokemon den store tingen, og han kan seriøst alle Pokémons og alle utviklingene, hvilke angrep de har og å tegne de med alle detaljer. selvsagt stolt over han! men like stolt er jeg over førstefødte som strevde på skolen på grunn av konsentrasjonsvansker og trengte en ekstra innsats for å forstå matteoppgavene. Hun som gjerne kunne gått to år til i barnehagen, og var en mester i å balansere og en mester i å klatre i trær. Hun som inkluderer alle når en er utenfor, og som tørr å stå opp og si ifra selv om det er å gå imot vennene sine. Hun som er den første til å gå bort til noen og spørre om de vil være med på leken. Jenta som lærte seg å spillle trommer på rent gehør fordi hun syntes notene var vanskelige og imponerte trommelæreren som ikke hadde sett noe lignende. poenget mitt er at alle er forskjellige - begavet på hver sin måte. Du skal selvsagt være stolt over ditt barn og det hen oppnår. Men jeg håper vi kan lære barna våre at hvor mye de er verdt ikke avhenger av hvor fort de leser eller hvor flinke de er på skolen. Det er den de er som teller ❤️ Anonymkode: f3ac5...4d6 Det var da voldsomt for noen fortellinger dere skulle komme med. La meg være stolt av mitt barn og dens ferdigheter. Vi leser atlas sammen på kvelden hver kveld og hen har nå lært seg alle verdensdeler samt holder vi og lære kinesisk japansk afrikansk og indisk! Jeg er sikker på at hen blir noe stort STORT en dag! La meg få kjenne på stoltheten. Anonymkode: e38f0...748
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #37 Skrevet 24. januar 2022 Min 3-åring fullførte nylig master innen kirurgi. Går for statsminister ved neste valg 😊 Anonymkode: 813e5...439 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #38 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min 3-åring fullførte nylig master innen kirurgi. Går for statsminister ved neste valg 😊 Anonymkode: 813e5...439 Det er ikke mulig. Anonymkode: e38f0...748
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #39 Skrevet 24. januar 2022 Kjære deg, alle KG-barn er små genier. Anonymkode: 398da...74d
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #40 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjære deg, alle KG-barn er små genier. Anonymkode: 398da...74d Ingen er som mitt!!! Anonymkode: e38f0...748
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå