AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #1 Skrevet 24. januar 2022 Er det noen som har prøvd en som du ville anbefalt? Jeg sliter sånn med tørre øyne, og ingenting hjelper. Så nå tenkte jeg å prøve en luftfukter.. men de er så dyre, og jeg er student.. Anonymkode: 4aa79...23c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Skrevet 24. januar 2022 Synes de er billige 🤔 Har du vært hos lege og sjekket øynene dine? Anonymkode: 2c8d1...882
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes de er billige 🤔 Har du vært hos lege og sjekket øynene dine? Anonymkode: 2c8d1...882 Det har jeg. Har fått dråper og salve, men syntes ikke at det lindrer noe særlig. Så jeg tenkte å prøve med luftfukter, men vil helst kjøpe noe til under 1000 kr. Er bare så usikker på hvilke av de som faktisk er verdt å kjøpe. Anonymkode: 4aa79...23c
Million Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 Det er ikke anbefalt å bruke luftfukter. Det gir gunstige vilkår for muggsopp i hjemmet å bruke en slik. Og muggsopp gir verre helseplager enn litt tørre øyne. Hvis du googler litt rundt så ser du at dette ikke er anbefalt. Når luften inne "føles" tørr, så skyldes dette som oftest at det er mye støv i luften. Du kan jo teste en periode å være skikkelig nøye med hyppig støvtørking og støvsuging overalt, inkl støvsuge sofaen, banke puter utendørs, riste pledd ute osv. Her er et par klipp fra nettet: " Grobunn for sopp, midd og bakterier Høy luftfuktighet vil kunne danne grobunn for vekst av mikrobiologiske organismer som sopp, midd og bakterier. Dette kan gi helseplager fra slimhinner i nese, hals og lunger. Fukt og muggsoppskader kan gi økt forekomst av astma, flere og verre luftveisinfeksjoner og generelle plager som hodepine, unormal tretthet og nedsatt arbeidsevne. Det er derfor viktig å holde luftfuktigheten på et lavt nivå." "- Vi anbefaler ikke bruk av luftfuktere, sier rådgiver Rose Lyngra ved Astma- og Allergiforbundet (NAAF) til DinSide. Det er sånn at det som regel er nok fuktighet i norske hjem. Dersom luften kjennes tørr ut, kan det heller være på grunn av større mengder støvpartikler i lufta. Vi anbefaler heller luftrenser."
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå