AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #1 Del Skrevet 24. januar 2022 Jeg vet at på nynorsk skriver man eiga, men hvor i landet sier man eiga? Og er det noen som sier ”inga”? Diskuterer med en kompis her og han mener det er en stor del av landet som deler de ordene opp i hannkjønn og hunkjønn (egen/eiga, ingen/inga), men jeg har i hvert fall aldri hørt noen si ”inga“? Og hvor sier man eiga? Anonymkode: abed9...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Del Skrevet 24. januar 2022 På enkelte plasser på sunnmøre sier de i alle fall "eiga" og "inga". Eksempler: - "det he' inga meining, det e' berre slik" - "det e' mi eiga dotter som dansa rundt der nede". Anonymkode: 5da91...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Del Skrevet 24. januar 2022 Eg er fra Sunnfjord og seier : " Det er min eien bil" . Kuttar ut G i eigen,men seier" Det betyr ingen ting". Anonymkode: 6cd13...a7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå