AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #1 Skrevet 24. januar 2022 Jeg satte en pakke utenfor døren min i natt som tilsynelatende ble stjålet av en av mine naboer ettersom budet ikke kunne finne den og ikke jeg heller da jeg lette rundt. Hvem dekker tapet her? Dette er så utrolig kjipt 😢 Anonymkode: e6023...529
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Skrevet 24. januar 2022 Så lenge den aldri kom seg avgårde engang er det sender som må dekke tapet. Derfor sender jeg aldri med Helt hjem. Anonymkode: daddc...dfb 15 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg satte en pakke utenfor døren min i natt som tilsynelatende ble stjålet av en av mine naboer ettersom budet ikke kunne finne den og ikke jeg heller da jeg lette rundt. Hvem dekker tapet her? Dette er så utrolig kjipt 😢 Anonymkode: e6023...529 Du, selvsagt. Anonymkode: 27de1...2e6 9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 Mange her har blitt frastjålet leverte helthjem-pakker. Jeg bruker ikke det med mindre pakken er så liten at den får plass i postkassen. Anonymkode: 1a5e3...aa2 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #5 Skrevet 24. januar 2022 Helt hjem er ubrukelig. De skyver alt ansvar over på kunden. Det sier seg selv at det er risikosport å sette en pakke utenfor døren. Samme når du mottar pakke. Får melding om at pakken er hengt (for flere timer siden) på postkassestativet ute i veien. Og fra da er det eget ansvar. Hatt for mye tull med dette. Takke meg til Posten og andre, hvor man kvitterer ut når man henter. Anonymkode: d3047...214 8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #6 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg satte en pakke utenfor døren min i natt som tilsynelatende ble stjålet av en av mine naboer ettersom budet ikke kunne finne den og ikke jeg heller da jeg lette rundt. Hvem dekker tapet her? Dette er så utrolig kjipt 😢 Anonymkode: e6023...529 Det er bare så kjipt! Jeg ble frastjålet en pakke som jeg hadde bestilt, så ikke det samme som for deg. Men bestilte gjennom en nettside jeg bruker mye, og de dekket tapet, men ga meg "forbud" mot å bestille via helthjem ved senere bestillinger.. Vurderer å sette opp et kamera, for jeg synes ordningen er så sykt lettvint. Men det er nok dessverre du som må dekke tapet..😫 Anonymkode: 5cb5a...2cc
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #7 Skrevet 24. januar 2022 Så ergerlig! Jeg elsker Helt hjem og vil omtrent bare handle der de har dette alternativet, men har heldigvis ikke mistet noen pakker enda. Men ser på Facebook-gruppen til borettslaget at et par andre ser ut til å ha opplevd det. Det er jo litt trafikk i oppgangene her i blokken så det føles ikke 100% trygt, men de naboene vegg i vegg kjenner jeg iallfall, og vet ikke ville tatt noe. Jeg har også en video-ringeklokke, men det er bare fordi jeg liker gadgets, jeg tror ikke akkurat en fremmed tyv blir skremt av det, det er jo ikke som om politiet hadde satt en etteforsker på saken for å finne personen i videoen som tok med seg BHen fra Boozt.com. Men kanskje det skremmer de som bor her og som risikerer å bli gjenkjent. Det er nok på eget ansvar dessverre, Helt hjem har jo ikke forutsetning for å vite om du har lagt ut en pakke engang, og de kan heller ikke vurdere risikoen, det må du selv gjøre. Anonymkode: c1e20...e17 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #8 Skrevet 24. januar 2022 Hva er Helt hjem? En spesialtjeneste for de som har vansker med å komme seg til butikken? Anonymkode: e14f1...460 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #9 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er Helt hjem? En spesialtjeneste for de som har vansker med å komme seg til butikken? Anonymkode: e14f1...460 Hørt om Google? Det er en leveringstjeneste på linje med selskaper som Posten, Postnord, Porterbuddy osv, som leverer pakker fra bedrifter eller privatpersoner til privatpersoner. Så vidt jeg har skjønt er det avisrutene til Schibsted, det er de som leverer Aftenposten på døra som går med disse pakkene også. Du har kanskje prøvd Morgenlevering, frokost som henger på døren på morgenen? Samme folk, det er Helt hjem. Når du skal sende noe med Helt hjem så kan du legge det i postkassen din eller på dørmatten så henter budet det, eller du kan få mindre pakker levert på dørmatten. De er vesentlig raskere og billigere enn Posten og Postnord, så det er mye brukt på Finn blant annet, og en del nettbutikker. Er nettbutikken kjapp med å pakke varene så har jeg opplevd at pakken ligger på dørmatten morgenen etter jeg bestilte, og gjerne til 0 kroner i frakt. Ved retur kan pakken også legges ut på kvelden. Utrolig praktisk, og spesielt i disse pandemitider så vil jeg helst unngå å stå i kø på min post i butikk. For en som handler en del på nett så er det å hente pakker verdens kjedeligste ting. Men jeg hadde ikke bestilt noe veldig dyrt eller sendt noe umistelig med Helt hjem. Budet kjører vel før hanen galer, så den pakken blir liggende noen timer om man legger den ut på kvelden eller henter inn på morgenen. Anonymkode: c1e20...e17 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #10 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg satte en pakke utenfor døren min i natt som tilsynelatende ble stjålet av en av mine naboer ettersom budet ikke kunne finne den og ikke jeg heller da jeg lette rundt. Hvem dekker tapet her? Dette er så utrolig kjipt 😢 Anonymkode: e6023...529 Det dekker du selvfølgelig selv. Du satte en verdigjenstand utenfor døren din helt frivillig, og forventer at noen andre skal dekke tapet når den blir stjålet av noen tyver? Jeg hadde aldri satt en pakke utenfor døren min på den måten. Stoler ikke på at tilfeldige forbipasserende er ærlige og lar den være. Anonymkode: 9e39d...6ab 6
Gjest padawan Skrevet 24. januar 2022 #11 Skrevet 24. januar 2022 Jeg er helle rikke noe fan av Helt hjem men har brukt Portbuddy et par ganger og det jar jeg vært veldig fornøyd med.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #12 Skrevet 24. januar 2022 Interessant problemstilling. Hvis det faktisk er slit at sender må dekke tapet, ville jeg aldri våget å sende med Helthjem. 18 minutter siden, AnonymBruker said: Det dekker du selvfølgelig selv. Du satte en verdigjenstand utenfor døren din helt frivillig, og forventer at noen andre skal dekke tapet når den blir stjålet av noen tyver? Jeg hadde aldri satt en pakke utenfor døren min på den måten. Stoler ikke på at tilfeldige forbipasserende er ærlige og lar den være. Anonymkode: 9e39d...6ab Du må jo det, det er slik tjenesten deres fungerer. Anonymkode: 06215...39e 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #13 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hørt om Google? Det er en leveringstjeneste på linje med selskaper som Posten, Postnord, Porterbuddy osv, som leverer pakker fra bedrifter eller privatpersoner til privatpersoner. Så vidt jeg har skjønt er det avisrutene til Schibsted, det er de som leverer Aftenposten på døra som går med disse pakkene også. Du har kanskje prøvd Morgenlevering, frokost som henger på døren på morgenen? Samme folk, det er Helt hjem. Når du skal sende noe med Helt hjem så kan du legge det i postkassen din eller på dørmatten så henter budet det, eller du kan få mindre pakker levert på dørmatten. De er vesentlig raskere og billigere enn Posten og Postnord, så det er mye brukt på Finn blant annet, og en del nettbutikker. Er nettbutikken kjapp med å pakke varene så har jeg opplevd at pakken ligger på dørmatten morgenen etter jeg bestilte, og gjerne til 0 kroner i frakt. Ved retur kan pakken også legges ut på kvelden. Utrolig praktisk, og spesielt i disse pandemitider så vil jeg helst unngå å stå i kø på min post i butikk. For en som handler en del på nett så er det å hente pakker verdens kjedeligste ting. Men jeg hadde ikke bestilt noe veldig dyrt eller sendt noe umistelig med Helt hjem. Budet kjører vel før hanen galer, så den pakken blir liggende noen timer om man legger den ut på kvelden eller henter inn på morgenen. Anonymkode: c1e20...e17 Takk for utfyllende forklaring. Har aldri hørt om Morgenlevering nei, det høres ut som voldsomt pengesløseri? Men mange nordmenn har jo svingod råd så burde ikke være overrasket. Er vel bare ikke for meg med 280.000 brutto i året. Når du sier billigere enn Posten og PostNord, så mener du i forhold til disses dørleveringstjenester? Hvis ikke må det jo være rovdrift på de ansatte. Har bare mottatt én eller to pakker de siste tre årene så er ikke helt oppdatert, og de hentet jeg på butikk, er heldigvis god til beins tross sykdom. Kan jeg spørre hva du, og andre, kjøper siden dere får og sender pakker så ofte? Driver dere hobbybedrift? Ja, og så til slutt, kan du forklare dette Goggle til meg? Neida 😜 Anonymkode: e14f1...460 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #14 Skrevet 24. januar 2022 Har brukt Helt Hjem en del ganger, og som flere nevner er det utrolig praktisk. Jeg er rullestolbruker så for min del er det genialt at jeg bare kan lukke opp døra å plukke opp pakken, fremfor andre mindre praktiske løsninger. Nå bor jeg i øverste etasje, så her er det kun én nabo som passerer døra mi, så antar det er mindre sjanse for at folk knabber pakkene når trafikken utenfor døra mi er såpass liten. Men én gang var pakka mi lagt på postkassa nede i oppgangen og det synes jeg er mindre heldig for der er det full trafikk. Til tross for det fikk pakken ligge i fred i flere dager. Anonymkode: 97f37...f2f 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #15 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har brukt Helt Hjem en del ganger, og som flere nevner er det utrolig praktisk. Jeg er rullestolbruker så for min del er det genialt at jeg bare kan lukke opp døra å plukke opp pakken, fremfor andre mindre praktiske løsninger. Nå bor jeg i øverste etasje, så her er det kun én nabo som passerer døra mi, så antar det er mindre sjanse for at folk knabber pakkene når trafikken utenfor døra mi er såpass liten. Men én gang var pakka mi lagt på postkassa nede i oppgangen og det synes jeg er mindre heldig for der er det full trafikk. Til tross for det fikk pakken ligge i fred i flere dager. Anonymkode: 97f37...f2f Problemet er ikke naboer, men folk som kjører etter budet til Helt hjem og plukker opp pakker etterhvert som de blir sluppet av. Anonymkode: daddc...dfb 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #16 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for utfyllende forklaring. Har aldri hørt om Morgenlevering nei, det høres ut som voldsomt pengesløseri? Men mange nordmenn har jo svingod råd så burde ikke være overrasket. Er vel bare ikke for meg med 280.000 brutto i året. Når du sier billigere enn Posten og PostNord, så mener du i forhold til disses dørleveringstjenester? Hvis ikke må det jo være rovdrift på de ansatte. Har bare mottatt én eller to pakker de siste tre årene så er ikke helt oppdatert, og de hentet jeg på butikk, er heldigvis god til beins tross sykdom. Kan jeg spørre hva du, og andre, kjøper siden dere får og sender pakker så ofte? Driver dere hobbybedrift? Ja, og så til slutt, kan du forklare dette Goggle til meg? Neida 😜 Anonymkode: e14f1...460 Det er nettopp det det er. Avisbudene for Aftenposten er de som har fått den tunge ekstrabyrden det er å levere disse pakkene i tillegg til aviser. Det betyr en mye tyngre bør å drasse på uten noen kompensasjon lønnsmessig. Og det blir mer og mer av disse leveringene, spesielt morgenleveringer for de som elsker luksus og ønsker seg fancy hipsterbrød levert på døra hver morgen. Aftenposten gidder ikke kompensere budene fordi det er så stor gjennomtrekk av ansatte at det knapt er mulig å mobilisere noen protester. Ingen orker stå i disse jobbene særlig lenge, bortsett fra noen få slitere. Anonymkode: 97f37...f2f 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #17 Skrevet 24. januar 2022 Var plaget med det samme her. Bor i enebolig og opplevde at pakker ble stjålet hele tre ganger. Da tok vi å rigget til en pakke med en CO2 luftpatronmekanisme vi tok fra en flytevest og fylte pakken med hundebæsj. Som da ville gå av når lokket på esken ble åpnet. Siden den drittbomben forsvant har vi ikke vært plaget med tyveri her. Får håpe for tyvens sin skyld den ikke ble åpnet inni en bil eller i hjemmet…😂 Anonymkode: e9322...2cd 4 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #18 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var plaget med det samme her. Bor i enebolig og opplevde at pakker ble stjålet hele tre ganger. Da tok vi å rigget til en pakke med en CO2 luftpatronmekanisme vi tok fra en flytevest og fylte pakken med hundebæsj. Som da ville gå av når lokket på esken ble åpnet. Siden den drittbomben forsvant har vi ikke vært plaget med tyveri her. Får håpe for tyvens sin skyld den ikke ble åpnet inni en bil eller i hjemmet…😂 Anonymkode: e9322...2cd Haha takk for en god latter i en ellers så kjip dag😂❤️ Skal se om jeg kan gjøre noe lignende hvis jeg evt. tør å bruke helthjem igjen noen gang. ts Anonymkode: e6023...529 2
Thepig Skrevet 24. januar 2022 #19 Skrevet 24. januar 2022 Helt hjem er genialt, meget fornøyd. Billigere enn posten og lettere å komme i kontakt med serviceavdelingen der. Har mistet en pakke sendt med Helt hjem. Helt hjem dekket verdien av varen. Fikk penger rett på konto. Tok dog noen ukers tid da de har standard lete tid på 4 uker hvis jeg ikke husker feil. 1
Gjest AnomynBruker Skrevet 24. januar 2022 #20 Skrevet 24. januar 2022 Jeg bruker ikke Helt hjem. Enten blir pakkene stjålet eller så må jeg hente pakken på et spisested i gokk som kan finne på å være stengt uten å opplyse om det på hjemmesiden og facebook. Jeg har fått nye varer, det er ikke det, men det er et ork med noen tjuvradder til naboer. Jeg bruker PostNord eller Posten. De ringer meg når de er utenfor blokka og gir meg pakken i hånda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå